سختی کار معلمان تبیین شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: تمام افراد جامعه مرهون زحمات معلمان هستند و هفته معلم فرصتی است که آموزش و پرورش سختی کار معلمان را تبیین کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید شهابی‌نیا امروز _سه‌شنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نقش معلمان را در جامعه مهم و اثرگذار دانست و اظهار کرد: موفقیت تمام افراد جامعه مرهون زحمات معلمان است و هفته معلم فرصتی است که آموزش و پرورش سختی کار معلمان را تبیین کند.

وی با اشاره به اینکه هر معلم برای تدریس دو ساعت در کلاس، نیازمند چهار ساعت مطالعه است، افزود: این موضوع نشان می‌دهد ساعت کار معلمان در هفته اگر از حضور کارمندان در ادارات بیشتر نباشد، کمتر نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه توجه به بخش آموزش در جامعه نوعی سرمایه‌گذاری است و این مهم باید نهادینه شود، گفت: معلم می‌تواند با یک جمله سرنوشت دانش‌آموزان را تغییر دهد و این موضوع ناشی از اهمیت کار این قشر فرهیخته است.

وی ادامه داد: معلمان نمونه را باید معرفی کنیم و آن‌ها را به جامعه بشناسانیم که امیدواریم امسال هفته معلم را با در نظر گرفتن این موضوعات متفاوت برگزار کنیم.

معلمان بسترساز اجرای جمهوریت نظام هستند

اکبر کاوسی‌امید، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر همدان نیز با تبریک آغاز هفته معلم اظهار کرد: برگزاری باشکوه برنامه‌های تکریم مقام معلم از سوی مدیریت شهری حائز اهمیت است و در این راستا تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.

وی با بیان اینکه معلمان بر گردن ما حق دارند و همه ما تربیت یافته چنین شخصیت‌های بزرگی هستیم، گفت: معلمان بسترساز اجرای جمهوریت نظام هستند و نقش آنها در صدر تمام نقش‌ها است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره اینکه مدارس زیبایی در سطح کشور می‌سازیم و به نحوه ساخت و فیزیک مدارس توجه خاصی داریم که نمونه آن را می‌توان ساخت مدرسه در تراز جهانی اوتیسم در همدان نام برد، افزود: باید به مراتب به معلم و نیروی انسانی نیز همچون مدارس توجه خاصی داشت که در حوزه کلان این وظیفه به عهده مجلس و دولتمردان است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد: در هفته معلم باید تبلیغات شهری به صورت هنرمندانه در سطح گسترده‌ای انجام شود.

قوانین دست و پاگیر مانع برگزاری مراسم فرهنگی می‌شود

مرتضی کرباسیان، عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در ادامه این جلسه گفت: گاهی قوانین دست و پاگیر جلوی اقدامات مناسب شورا و شهرداری در برگزاری آئین‌های نکوداشت، امور فرهنگی و فرهنگ‌ساز را می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به مقام و منزلت معلم و جایگاه تأثیرگذار ایشان در امر تعلیم، پرورش و فرهنگ‌سازی در جامعه اسلامی، شایسته است برای برگزاری هرچه بهتر مراسم روز معلم با هم‌اندیشی، برنامه‌ریزی لازم را انجام داد و با انسجام گروهی نسبت به پربار و خلاقانه بودن مراسم اهتمام داشت.

عضو شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم هفته معلم، باید مردم، اولیا، بسیج و همیاران محلات را پای کار آوریم و با دعوت از معلمان و اساتید گذشته و بازنشسته در کنار معلمان فعلی، در جمع دوستانه‌ای و با حضور دانش‌آموزان، با تکریم مقام معلم یاد و خاطره معلمانی که امروز در بین ما نیستند را گرامی داریم. این مراسم امسال به صورت مردمی و هرچه باشکوه‌تر برگزار شد.

کد خبر 658453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.