اهمیت مدیریت زمان برای کنترل استرس

رئیس گروه بهداشت روان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: کنترل زمان به کنترل استرس کمک می‌کند، زیرا در صورتی که زمان مدیریت نشود، می‌تواند به فرد استرس زیادی وارد کند.

منصور شیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه یکی از موارد مهم سبک زندگی سالم، کنترل استرس است، اظهار کرد: اقدام نخست برای کنترل استرس، شناخت آن است، باید فکر کنیم و بنویسیم که چه مواردی موجب استرس می‌شود، همچنین تا جایی که می‌توان باید از وارد آمدن استرس پرهیز شود.

وی با بیان اینکه اگر فردی موقع رانندگی دچار استرس می‌شود، در صورت امکان نباید رانندگی کند، افزود: کنترل زمان نیز به کنترل استرس کمک می‌کند، زیرا در صورتی که زمان مدیریت نشود، می‌تواند به فرد استرس زیادی وارد کند.

رئیس گروه بهداشت روان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: لازم است تمرکز و توجه ویژه‌ای نسبت به اهداف زندگی صورت گیرد و در راستای آن اهداف، برنامه‌ریزی شود، در زندگی ارزش‌هایی وجود دارد که نظام ارزشی انسان را می‌سازد. باید سعی کنیم اقدامات، فعالیت‌ها، گفتار و کردار ما در راستای ارزش‌ها باشد نه خلاف آن.

وی با بیان اینکه زمانی که درخواستی از انسان‌ها می‌شود نباید در پاسخ دادن عجله کرد، ادامه داد: مطالعه روزانه و اختصاص زمانی برای این اقدام می‌تواند به کنترل استرس کمک کند، همچنین باید از تکنولوژی‌های نو و کارآمد استفاده شود.

شیری گفت: لازم است حد و مرز افراد با یکدیگر مشخص شود، نباید اجازه دهیم سایر افراد وارد حد و مرز ما شوند، ما نیز نباید وارد حد و مرز خصوصیدیگران شویم، باید با دیگران ارتباط داشته باشیم اما این ارتباطات باید تنظیم شده و بر مبنای اصول باشد.

وی خاطرنشان کرد: نباید با افراد وارد بحث‌های بیهوده شویم، اگر نسبت به موضوعی اشراف اطلاعاتی نداریم و احساس می‌کنیم بحثی برای ما مفید نیست، سعی کنیم در آن دخالت نکنیم. همچنین می‌توانیم از تکنیک‌های کنترل استرس استفاده کنیم.

کد خبر 658407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.