اختصاص یک روز به اصفهان در نمایشگاه کتاب تهران

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: نمایشگاه کتاب تهران از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، روزی به عنوان اصفهان در نظر گرفته شده که اتفاقات جدیدی رقم خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _دوشنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه_ حجت‌الاسلام ابوالفضل یعقوبی در نشست خبری جایزه دوسالانه کتاب اصفهان اظهار کرد: اختتامیه رویداد جایزه دوسالانه کتاب اصفهان با حضور محمدحسین ظریفیان مدیر کل دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی دفتر وزارت ارشاد و اسماعیل جانعلی‌پور مدیر کل دفتر مجامع و تشکل‌های فرهنگی و هنری وزارت ارشاد برگزار خواهد شد.

تشکیل انجمن صنعت نشر و مجمع ناشران انقلاب

وی با اشاره به اینکه دو برنامه جنبی در اختتامیه این رویداد برگزار می‌شود افزود: در این دوره مدیریت چند فعالیت ویژه انجام شد، پیوست بین حوزه اقتصاد و فرهنگ که اولین بار در کشور اتفاق افتاد همچنین اولین انجمن صنعت نشر کشور و مجمع ناشران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان اصفهان تشکیل شد، اساس‌نامه به ثبت خواهد رسید و پس از آن به صورت رسمی موجودیت آنها اعلام می‌شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: برای اهمیت به این موضوع و تقویت کتاب‌های مربوط به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در استان اصفهان با سفر مدیر کل دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی جلسه ویژه‌ای را با حضور ناشران و نویسندگان حوزه دفاع مقدس استان اصفهان خواهیم داشت.

یعقوبی گفت: برای توسعه و گسترش کتابخوانی در سطح استان روز پنجشنبه با حضور مدیران کل وزارت ارشاد و نخبگان، نویسندگان و بررسین کتاب که با اداره ارشاد همکاری دارند جلسه‌ای دیگر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به روز اصفهان در نمایشگاه کتاب تهران خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب تهران از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، روزی به عنوان اصفهان در نظر گرفته شده که اتفاقات جدیدی رقم خواهد خورد، تفاهم‌نامه‌ای برای اولین بار در کشور بین مسئولین اقتصادی و فرهنگی کشور امضا خواهد شد.

تفاهم‌نامه بین مدیران صنعت و فرهنگ استان اصفهان

افزود: این تفاهم‌نامه احتمالاً بین مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان و مدیر کل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی استان اصفهان خواهد بود، در این توافق‌نامه به سرانه فرهنگی مردم استان اصفهان اشاره شده که اگر به امضا برسد شرکت‌های اقتصادی استان اصفهان در طول سال مبلغی را به عنوان سرانه محصولات فرهنگی هر خانوار اختصاص می‌دهند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص هدف اصلی این تفاهم‌نامه مطرح کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است، این بن‌ها ۶ ماهه و سالانه هستند، این بن باید به خرید کتاب و محصولات فرهنگی در سطح کتاب‌فروشی‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی که تعریف می‌شود اختصاص داده شود، با امضای این تفاهم‌نامه علاوه بر ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی به دنبال رونق کتاب‌فروشی‌ها هستیم.

اختتامیه جایزه دوسالانه کتاب روز پنجشنبه برگزار می‌شود

در ادامه بهزاد بابایی در این نشست اظهار کرد: رویداد جایزه دوسالانه کتاب اصفهان روز پنجشنبه چهاردهم اردیبهشت ماه از ساعت ۹ در هنرستان هنرهای زیبا با حضور نویسندگان، ناشران و دانشگاهیان برگزار خواهد شد، برنامه‌های متنوعی هم به عنوان اختتامیه در نظر گرفته شده، در حقیقت ماحصل دو سال فعالیت جشنواره در حوزه فعالیت‌های مربوط به کتاب به نمایش گذاشته می‌شود.

رئیس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه جایزه کتاب در دو بخش برگزار می‌شود، ادامه داد: بخش محتوایی را خانه کتاب و ادبیات ایران داوری کرده و بخش فنی مانند حوزه چاپ و لیتوگرافی، با ظرفیت‌های استانی داوری شد همچنین در اختتامیه از دست‌اندرکاران حوزه چاپ کتاب نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

کد خبر 658369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.