شرط برقراری بیمه معلمان مدارس غیردولتی چیست؟

یکی از مشکلاتی که این روزها معلمان مدارس غیردولتی با آن مواجه هستند، نداشتن بیمه است از این رو وزارت آموزش و پرورش شروطی را برای برقراری بیمه کامل معلمان مدارس غیردولتی در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شرط برقراری بیمه کامل برای معلمان مدارس غیردولتی بر اساس مصوبه سال ۹۸ هیئت وزیران است، اظهار کرد: از مؤسسان خواستیم پیوست قراردادها را ارائه کنند، مدرسه موظف است بر همین اساس با معلم قرارداد ببندد و حق بیمه‌اش را بپردازد.

وی درباره برخورداری تمام معلمان غیردولتی از بیمه کامل طی عقد قراردادهایشان، افزود: بر اساس دستورالعمل هیئت وزیران در سال ۱۳۹۸، ساعت کار معلمان در مدارس غیردولتی را ۳۰ ساعت در نظر می‌گیریم، مدارس نیز باید بر همین اساس نسبت به عقد قرارداد اقدام کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در حال حاضر و بر اساس این مصوبه، ساعت‌های تدریس و حضور کارکنان تمام وقت آموزشی غیررسمی مدارس و مراکز ۳۰ ساعت در هفته، ساعت کار معاونان، مدیران، کارکنان اداری دفتری و خدماتی ۳۶ ساعت در هفته (با احتساب ساعت‌های حضور در جلسات شورای آموزش و پرورشی و اداری مدارس) است، تصریح کرد: مبنای ما در حال حاضر همین مصوبه است و متناسب با آن، الگوی شهریه را ابلاغ کردیم.

وی ادامه داد: البته ساعت کار از حیث کمیت مطرح است و ما کیفیت را هم به الگوی شهریه اضافه می‌کنیم، از جمله اینکه معلم آموزش دیده است یا خیر، رشته‌اش مرتبط است یا خیر. همه این موارد را در تعیین شهریه نهایی لحاظ می‌کنیم.

محمودزاده با اشاره به اینکه شرط برقراری بیمه کامل برای معلم، ۳۰ ساعت کار موظفی است، گفت: از مؤسسان خواستیم پیوست قراردادها را ارائه کنند. مدرسه موظف است بر همین اساس با معلم قرارداد ببندد و حق بیمه‌اش را بپردازد.

این در حالی است که دی‌ماه سال گذشته احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره پیگیری بیمه معلمان مدارس غیردولتی، گفته بود: بحث بیمه این افراد نیز به ویژه در مناطق محروم مد نظرمان است. پیگیری‌هایی اتفاق افتاده که به عدد ۵۰ هزار تا نیز رسیده‌ایم. در حال رصد هستیم و با وزارتخانه آموزش و پرورش نیز تفاهم‌هایی برای سال تحصیلی آینده اتفاق افتاده تا «بیمه تکمیلی» همکاران مدارس غیر دولتی انجام شود.

برای بیمه معلمان آموزش و پرورش "ساعت" مهم است

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در بخشنامه نیروی انسانی که ابلاغ کرده‌ایم، بخشی از امنیت شغلی مدنظر معلمان مدارس غیرانتفاعی حل خواهد شد، زیرا با این بخشنامه تغییر در نیروی انسانی برای مدیران مدارس هزینه‌بردار خواهد بود.

وی درباره گلایه بسیاری از معلمان در مورد نبود امنیت شغلی در مدارس غیردولتی، افزود: در بخشنامه نیروی انسانی که ابلاغ کرده‌ایم، بخشی از امنیت شغلی مدنظر معلمان مدارس غیرانتفاعی حل خواهد شد، زیرا با این بخشنامه تغییر در نیروی انسانی برای مدیران مدارس هزینه‌بردار خواهد بود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به بیمه معلمان، اضافه کرد: برای بیمه معلمان آموزش و پرورش ساعت مهم است، معلمی ممکن است چندین سال در کلاس‌های درس حاضر بوده باشد، اما ساعات تدریس برای بیمه مهم است. این قانون بیمه است که متناسب با ساعات فعالیت به معلم بیمه اختصاص می‌یابد.

وی گفت: معلمانی که تمام‌وقت در مدارس حضور دارند ۳۰ روز و به صورت یک ماه کامل بیمه می‌شوند، اما هر معلمی که به نسبت ساعتش به صورت متناسب بیمه نمی‌شود، مدیران مدارس تخلف کردند. در سامانه مشارکت‌ها امکان ثبت شکایت برای آن معلم زیان دیده امکان‌پذیر است و ما نیز این موضوع را پیگیری می‌کنیم. مؤسسان باید طبق قانون وزارت کار بیمه معلمان را درست اعلام کنند.

کد خبر 658347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عاطفه IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    سلام وقت بخیر من که الان معلم مدرسه غیرانتفاعیم و بیممو خودم پرداخت میکنم الان وسط سال گرون کردن و من نمیتونم پرداخت کنم و میخام لغو کنم و از طرف مدیر هم پیام داده شده که لغو بیمه یعنی باید از کارت کنار بکشی ؟