۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
اتهام نژادپرستی در شورای شهر لندن

شورای شهر لندن با وجود این که تخصیص بودجه ۳۲۵ هزار دلاری به سیستم سرپناه شهر را تصویب کرد، با اتهام نژادپرستی و نفرت‌محوری مواجه شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر لندن به‌رغم تصویب تخصیص بودجه به سیستم سرپناه شهر، با اتهامات نژادپرستی و نفرت‌محوری مواجه شد.

شورا که خود کندی روند توسعه سیستم سرپناه شهر را مورد انتقاد قرار داده است، به این دلیل مورد اتهام نژادپرستی قرار گرفت که یکی از اعضای آن پیشنهاد کرد به جای تخصیص بودجه بیشتر به این سیستم، وجوه باقی‌مانده را به برنامه واکنش زمستانی اضطراری و خدمات سلامت روان ارتش اختصاص دهد که شامل ۱۴۰ پناهگاه شبانه، فضاهای روزانه برای حدود ۲۰۰ نفر و محیط امدادرسانی و آموزش کارکنان می‌شود. لندن در نوامبر گذشته پنج میلیون دلار به این برنامه که سی‌ویکم مارس جاری تعطیل شد، اختصاص داده بود.

سیستم سرپناه شهر لندن سازمانی است که در طول شبانه‌روز تخت‌هایی برای استراحت در اختیار نیازمندان می‌گذارد و قرار بود به‌زودی توسعه یابد، اما مسئولان آن از عمل به تعهدات خود سر باز زده‌اند، به همین دلیل این عضو شورا پیشنهاد کرد به‌جای تخصیص کل ۳۲۵ هزار دلار به این سازمان، ۲۶۲ هزار دلار برای افزودن ۱۶ جای خواب دیگر به آن داده شود و مابقی پول در اختیار خدمات بهداشت روان شهر قرار گیرد.

اعضای شورای شهر لندن این طرح را خوب ارزیابی کردند، اما به تخصیص کل وجه به سیستم سرپناه شهر رأی مثبت دادند، چراکه مسئولان این سازمان متعهد شدند تا اوایل هفته آینده ۱۵ جای خواب اضافی برای این سیستم فراهم کنند.

اتهام نژادپرستی در شورای شهر لندن

اعضای شورای شهر لندن همچنین به اتفاق آرا طرح اولیه برای حمایت از فضای امن شهر را به تصویب رساندند، اما این اقدامات نتوانست جلوی اتهامات عمومی مبنی بر نژادپرستی نسبت به شورای شهر را بگیرد.

وی ضمن اشاره به پیچیده بودن مباحث در دست بررسی خاطرنشان کرد که شورای شهر در آینده نیز هم‌چون گذشته هزینه‌های زیادی برای مسکن، بی‌خانمانی و اعتیاد می‌کند و هدف عضو شورا از طرح خود این بود که مطمئن شود وجوه صرف‌شده نتایج خوبی برای شهر به ارمغان خواهد آورد.

شورای شهر لندن همچنین اعلام کرد که به‌زودی مذاکرات برای افزایش مسکن‌های مقرون‌به‌صرفه را با شرکتی آغاز می‌کند که قصد دارد یک برج ۳۵ طبقه با ۴۳۵ واحد در یکی از خیابان‌های اصلی شهر بسازد. این برج مقرون‌به‌صرفه جایگزین پارکینگ دو طبقه‌ای خواهد شد که توسط هتلی در این خیابان استفاده می‌شود.

کد خبر 658291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.