فرونشست و جبران کاهش سطح آب‌خوان اولویت نخست برای جاری بودن زاینده‌رود است

استاندار اصفهان با بیان اینکه حیات تمدن اصفهان در گرو جاری بودن زاینده‌رود است، گفت: آب امروز همچون خون در رگ‌های این تمدن است. تهدید اول ما در مسئله آب، فرونشست و کاهش سطح آبخوان است که جاری بودن زاینده‌رود را الزامی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز _دوشنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه_ در آئین سی‌وچهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان اظهار کرد: اگر فعالیت انسان‌ها در طول روز به معارف اسلامی متصل شود، تجلی ویژه‌ای خواهد داشت زیرا کار در منظومه فکری انسان‌های موحد، جایگاه متعالی دارد.

وی افزود: جامعه تولید شامل کارفرمایان و کارگران باید متوجه باشند خدمت به خلق بخش بزرگی از مسیر حرکت معنوی است.

مسائل حوزه کار ناشی از نبود توازن است

استاندار اصفهان گفت: در صورتی که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در کنار یکدیگر راهکارهای منصفانه ارائه دهند می‌توان مسائل جامعه کارگری را برطرف کرد، بخشی از مسائل این حوزه ناشی از نبود توازن و است. باید تلاش کنیم حوزه تولید در همه بخش‌ها ثروت‌آفرین باشد تا حقوق پرداختی جامعه تولید متوازن شود.

وی با اشاره به اینکه جامعه کارگری و کارفرمایی طی سال‌های گذشته هوشیاری خود را نشان داده‌اند، خاطرنشان کرد: در ادامه با همفکری نمایندگان این جامعه می‌توان مسائل را رفع کرد. اصفهان به بلوغ فکری برای تصمیم‌سازی در کشور رسیده است، از این‌رو در مجموعه شورای گفت‌وگوی استان با همکاری مجموعه‌های کارگری و کارفرمایی به دنبال یافتن راهکار برای مسائل کارگری هستیم.

مرتضوی امیدآفرینی در جامعه را ضروری دانست و ادامه داد: جریان رسانه‌ای جهان امروز به دنبال کم‌ارزش کردن فعالیت‌های کشور است. رسانه‌های بیگانه از امیدآفرینی در کشور ما جلوگیری کرده‌اند و به دنبال توقف تولید و به زمین زدن جمهوری اسلامی هستند.

وی گفت: امروز در صنعت نفت بسیاری از عرصه‌های فناوری را درنوردیده‌ایم، همچنین در صنعت فولاد و نیروگاهی به جایگاه خوبی رسیده‌ایم و جامعه جهانی نمی‌تواند توان ایران در ساخت تجهیزات نظامی را انکار کند.

استاندار اصفهان با اشاره به نقش کارگران، مهندسان و خادمان تولید، در رساندن کشور به جایگاه کنونی یادآور شد: باید فعالیت‌های آنان اطلاع‌رسانی شود.

آخرین وضعیت تأسیس بیمارستان میلاد اصفهان

وی افزود: در سفر رئیس سازمان تأمین اجتماعی به استان اصفهان توافقی بین شهرداری و سازمان شکل گرفت و کلنگ‌زنی بیمارستان میلاد انجام شد. جمع‌بندی نهایی توافق بین شهرداری و سازمان تأمین اجتماعی هفته آینده انجام و عملیات اجرایی بیمارستان میلاد آغاز خواهد شد.

مرتضوی با تاکید بر اینکه آب زاینده‌رود را برای زیبایی اصفهان نمی‌خواهیم، گفت: از صحبت‌های این‌چنین در خصوص اصفهان گله‌مند هستم زیرا حیات تمدن اصفهان در گرو جاری بودن زاینده‌رود است. آب امروز همچون خون در رگ‌های این تمدن است. تهدید اول ما در مسئله آب، فرونشست و جبران کاهش سطح آبخوان است که جاری بودن زاینده‌رود را الزامی کرده است.

وی یادآور شد: برای سرمایه‌گذاری در خط لوله انتقال آب دریا به اصفهان با پشتیبانی صنایع بزرگ استان شرکتی تأسیس شده و در یک سال گذشته ۲۵۰ کیلومتر از مسیر انتقال آب، پیش رفته است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مسیر رشد تولید از همدلی همه افراد می‌گذرد، تصریح کرد: برای تحقق شعار سال باید همه با همکاری یکدیگر فعالیت کنیم.

کد خبر 658272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.