اعلام وصول طرح دوفوریتی برای اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی

نایب رئیس مجلس گفت: مشکل توقف صدور پروانه‌های ساختمانی در شهرهای کوچک و متوسط با اعلام وصول دوفوریت طرحی در جلسه امروز مجلس و حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز - دوشنبه، یازدهم اردیبهشت ماه- مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موادی که پیش از عید در خصوص سازوکار حق بیمه کارگران ساختمانی تصویب کردیم، برای فرآیند صدور پروانه‌های ساختمانی در سراسر کشور ایجاد مشکل کرد که با همکاری و هماهنگی شما به عنوان نایب رئیس مجلس طرح اصلاح آن تدوین شده و هم اکنون به صورت دو فوریتی در نوبت اعلام وصول است.

محمدرضا پورابراهیمی داورانی خاطرنشان کرد: به دلیل اشتباهی که در متن نهایی گزارش وجود داشت، نحوه محاسبه صدور پروانه‌های ساختمانی در شهرهای کوچک و متوسط سرسام‌آور شده است و امکان صدور پروانه‌ها از بین رفته است و شهرداری‌ها نیز دچار مشکل شدند.

وی با اشاره به موافقت کمیسیون عمران و کمیسیون اجتماعی با کلیات آن گفت: از رئیس جلسه می‌خواهم این اصلاحیه با توجه به اینکه باعث خواهد شد گره از کار مردم باز شود، اعلام وصول شود تا بتوانیم مشکل صدور پروانه‌های ساختمانی بابت حق بیمه کارگران ساختمانی در شهرهای کوچک و متوسط را حل کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شهرهای کوچک و متوسط موانعی برای صدور پروانه‌های ساختمانی ایجاد شده است و با توجه به اهمیت موضوع از رئیس جلسه می‌خواهم با اعلام وصول این موضوع با قید فوریت موافقت کند تا دوفوریت آن اجرایی شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: نمایندگان در حوزه انتخابیه و در ایام سرکشی نمایندگان مراجعاتی کرده‌اند و بر این اساس آقای قادری طرحی را ارائه کردند که چهار تا شش درصد از قیمت منطقه‌ای را برای تأمین اجتماعی دریافت کنند و این موضوع برخلاف نظر طراح تصویب شد و چهار تا شش درصد قیمت منطقه‌ای تبدیل به چهار تا شش درصد حداقل حقوق و دستمزد تصویب شد.

علی نیکزاد ثمرین ادامه داد: در صورتی که یک سازنده اگر صد مترمربع بخواهد مجوز ساخت بگیرد، اکنون باید ۲۱ تا ۲۵ میلیون تومان پرداخت کند در حالی که قبلاً این موضوع دو تا سه میلیون تومان بود بنابراین دوستان کمیسیون عمران و آقای عیسی‌زاده رئیس کمیسیون اجتماعی این موضوع را مدنظر قرار دادند و ما اصلاح آن را انجام دادیم و امروز آن را اعلام وصول خواهیم کرد و اگر غیر از این باشد مشکل خواهیم داشت زیرا پروانه‌های ساختمانی در سازمان تأمین اجتماعی متوقف است.

وی گفت: این موضوع را امروز اعلام وصول خواهیم کرد و فردا در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار خواهد گرفت.

کد خبر 658260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.