مسکو: ۲۰۰ تن از مهمات ارتش اوکراین را نابود کردیم

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: در بمباران یک قطار در منطقه دونتسک، ۲۰۰ تن از مهمات ارتش اوکراین نابود شده است.

به گزارش ایمنا، وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه خبر داد که ۲۰۰ تن از مهمات ارتش اوکراین را نابود کرده است.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، در بمباران یک قطار در کراماتورسک در منطقه دونتسک، ۲۰۰ تن از مهمات ارتش اوکراین نابود شد.

جنگ روسیه و اوکراین همچنان ادامه دارد و کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا با تمام امکانات خود در حال حمایت و پشتیبانی از کی‌یف هستند. آمریکا بیش از ۳۵.۴ میلیارد دلار تسلیحات از آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ به کی‌یف ارائه کرده و اتحادیه اروپا نیز ۱۳.۳ میلیارد دلار به این کشور کمک کرده است؛ با این حال، معاون وزیر خارجه اوکراین مدعی است کشورش به ۱۰ برابر این کمک‌ها برای پایان دادن به «تجاوز روسیه» در سال جاری نیاز دارد.

بر اساس اطلاعیه‌ای که روی وبسایت دولت انگلیس قرار گرفته، بریتانیا قصد دارد موشک‌های دوربرد را در چارچوب صندوق بین‌المللی برای اوکراین که لندن هدایت آن را برعهده دارد، خریداری کند.

فهرست تجهیزات و مهماتی که وزارت دفاع انگلیس قصد خریداری آن برای اوکراین در آینده نزدیک را دارد، شامل موشک‌ها یا راکت‌های زمین، دریا و هواپرتاب با برد ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر و قابلیت حمل ۲۰ تا ۴۹۰ کیلوگرم است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اوایل امسال در سخنرانی خود در پارلمان این کشور گفت: شرایطی باید برای همه روشن باشد. هر چه سامانه‌های غربی دوربردتری به اوکراین ارسال شود، مجبور خواهیم شد تهدید را از مرزهای خود بیشتر دور کنیم.

منبع: فارس

کد خبر 658187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.