بررسی دیدگاه‌ها برای ارتقای زیرساخت‌های شهر زندگی

نشست هم‌اندیشی اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان به مناسبت نهم اردیبهشت «روز ملی شوراها» برگزار شد. در این گزارش روایت این نشست را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به مناسبت فرارسیدن روز ملی شوراها امروز _یکشنبه دهم اردیبهشت‌ماه_ نشست هم‌اندیشی اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان در باشگاه شماره ۲ شهرداری اصفهان برگزار شد.

در این نشست اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون سه موضوع از جمله «بیان یک پیشنهاد جهت بهتر شدن زندگی شهروندان در شهر اصفهان»، «بیان مسئله یا چالشی در شهر اصفهان که اگر اکنون به آن پرداخته نشود، فردا دیر است» و «یکی از چالش‌های اساسی شوراهای اسلامی یا شهرداری‌ها با راهکار برون رفت آن» را مطرح می‌کنند.

قرارداد ۶۸۰ میلیون یورویی با شرکت داخلی برای طراحی و اجرای خط ۲ مترو

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نشست هم‌اندیشی اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در آستانه نهم اردیبهشت ماه زمینه‌ای فراهم شد تا در خدمت افرادی باشیم که از ۲۴ سال گذشته برای اعتلای شهر اصفهان و ارائه خدمات بهتر به شهروندان تلاش کردند.

وی با بیان اینکه اهمیت شوراها در پیام اردیبهشت ۵۸ امام خمینی (ره) تبیین شد که پیام مهم ایشان برای شورا در قالب اصل یکصدم قانون اساسی گنجانده شد؛ در ذهن بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب ظرفیت بالایی را برای مشارکت مردم در اداره امور خودشان قائل بودند اما بنا به دلایلی اقتضائات باعث شد شوراها به ظرفیت نهایی خود نرسد به‌طوری که عنوان «شورای شهر» گاهی «شورای شهرداری» اطلاق می‌شود، لذا امیدواریم از ظرفیت کامل حکمرانی مردمی در اداره امور شهرها، روستاها و بخش‌ها به‌طور کامل استفاده شود و مدیریت هماهنگ به مرور شکل بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: در شش دوره شورای اسلامی شهر اصفهان کسانی که مسئولیت نظارت بر اداره امور شهر را برعهده داشته‌اند، هرکدام آرمان‌ها و منویاتی داشتند که برای تحقق آن تلاش کردند.

وی با بیان اینکه شفاف‌سازی و حذف جریانات غیر شفاف در برنامه‌های مالی شهرداری اصفهان است، گفت: شورای ششم با همکاری شهرداری اصفهان عزم خود را جزم کرد که هر نوع مراوده مالی با مردم در قالب مصوبه شورا باشد، لذا در حال حاضر که ۲۱ ماه از فعالیت شورای ششم می‌گذرد، همه مصوبات شورا و آنچه در شهرداری ملاک عمل است در سامانه شفافیت بارگذاری شده و در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.

نورصالحی ادامه داد: در حال حاضر هر کسی خدمات به شهرداری ارائه می‌دهد از سطح متوسط به بالا در سامانه شفافیت ثبت می‌شود و بیش از ۹۰ درصد دریافت‌ها طبق مصوبات شورا انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات الکترونیک به مراجعه کنندگان از سال ۹۴ آغاز شد و به جاهای خوبی رسیده است، اظهار کرد: قرار بود سرای ۸ به جمع‌سپاری برسد که سال گذشته اتفاقات خوبی در این راستا رقم خورد و پیگیری‌های لازم برای دقیق سازی ارتفاعات انجام شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر آنچه در سرای ۱۰ وجود دارد، طبق بازنگری طرح تفصیلی است و شهروندان می‌توانند نسبت به دریافت پروانه ساختمانی به صورت غیر حضوری اقدام کنند که به نظر بنده کار بزرگی بود و امیدوارم در آینده فرایندهای ارائه خدمات به صورت غیر حضوری را تکمیل کنیم.

وی با بیان اینکه برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان سال گذشته لایحه خوبی داشتیم که مراحل تصویب را پشت سر گذاشت و عملیاتی شد، ادامه داد: طرح الزام استقرار چرخه بهره‌وری در شهرداری اصفهان تصویب و کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار نیز در شورای ششم تشکیل شد و در این راستا در سطح ملی و استانی آنچه می‌توانستیم به عنوان مطالبه مردم به گوش مسئولان برسانیم را انجام دادیم و مکاتباتی با رؤسای قوای سه گانه انجام دادیم.

نورصالحی تشکیل دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود را از دیگر اقدامات شورای ششم برشمرد و افزود: این دبیرخانه به تأیید فرمانداری رسید و بودجه خوبی برای آن تخصیص یافت که به نفع مردم است.

وی با اشاره به اینکه روی بودجه ۱۰ ساله شهرداری کار تحلیلی انجام شده است، گفت: بودجه سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۱۴ هزار میلیارد تومان بود که امسال با افزایش ۶۰ درصدی به بیش از ۲۲ میلیارد تومان رسید، همچنین برای خط دو متروی اصفهان بودجه دو برابری را در سال جاری در نظر گرفتیم و حدود ۳,۷۰۰ میلیارد تومان بودجه برای این پروژه زیرساختی شهر در نظر گرفتیم که فقط ۶۰۰ میلیارد تومان آن اوراق مشارکت است و مابقی از منابع شهرداری تخصیص می‌یابد.

۷۴ درصد درآمد شهرداری اصفهان غیر ساختمانی است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: درصدد هستیم بخشی از خط دو قطار شهری اصفهان حدفاصل زینبیه تا میدان قدس یا میدان امام علی (ع) راه‌اندازی کنیم و سپس در میدان امام حسین (ع) این خط را به خط یک قطار شهری متصل کنیم.

وی تصریح کرد: برای تحقق اهداف در این مسیر بزرگترین قرارداد تأمین مالی طراحی و اجرای خط دو قطار شهری با شرکت مپنا به ارزش ۶۸۰ میلیون یورو طی چهار سال برای تجهیزات برق الکترونیک و ناوگان بسته شده است.

نورصالحی با بیان اینکه وابستگی شهرداری به ساخت‌وساز کمتر شده است، افزود: در بودجه سال ۱۴۰۲ حدود ۲۶ درصد درآمد شهرداری به ساخت‌وساز وابسته است و ۷۴ درصد غیر ساختمانی است.

وی با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و کم برخوردار شهری و توسعه عدالت‌محوری از دیگر اولویت‌ها و راهبردهای این دوره شورای اسلامی شهر اصفهان است، ادامه داد: در این راستا ۹۰ محله کم‌تر برخوردار شهر اصفهان شناسایی و ۳۰ محله در سال ۱۴۰۱ انتخاب و برای آن‌ها ردیف‌های بودجه عمرانی و فرهنگی برای ارتقای سطح امکانات و بهبود وضعیت اختصاص داده شد، همچنین امسال ۱۵ محله دیگر به این عدد افزوده شده و برای آن ردیف‌های بودجه اختصاص داده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تا پایان سال بر اساس همت مدیریت شهری از ۶۰۰ دستگاه به ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل‌ونقل عمومی خواهیم رسید، گفت: ۲۴۰ اتوبوس سال گذشته بازسازی شده و امسال نیز ادامه خواهد یافت، البته هزینه بازسازی هر اتوبوس نیز یک میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه برای بازگشایی گلوگاه‌ها و نوسازی بافت تاریخی در بودجه‌های منطقه‌ای پیش‌بینی لازم انجام شده است، گفت: در حوزه خدمات شهری بودجه خوبی در نظر گرفته شده است تا ماشین آلات رفت و روب برای نظافت معابر فرعی شهر نیز خریداری شود، همچنین در حوزه پسماند هاضم و زباله‌سوز اقدامات خوبی انجام شده است.

نورصالحی اظهار کرد: شورای عالی بافت تاریخی را تشکیل دادیم که هر هفته جلسات آن برگزار می‌شود، همچنین سعی کردیم مدیر بافت تاریخی به چارت مصوبه شهرداری اضافه شود.

وی ادامه داد: در ۱۵ منطقه شهرداری اصفهان ۱۵ لکه بافت فرسوده شناسایی و طرح‌های آن تهیه شده است و فرایند ستاد بازآفرینی را طی می‌کند که فرایند طولانی است.

زیرساخت‌های فناوری اطلاعات باید در شهر تقویت شود

محمود محمدی، عضو دوره سوم شورای اسلامی شهر اصفهان در سخنانی اظهار کرد: در حال حاضر مترو، اتوبوس و سایر وسایل حمل‌ونقل در شهرها وجود دارد و به نوعی عرضه زیاد است اما باید تقاضاها را مدیریت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات باید در شهر تقویت شود، افزود: استفاده از برنامه‌های کاربردی برای کنترل ترافیک شهر بسیار مؤثر است و شهرداری برای ساماندهی صنوف مختلف باید به سمت استفاده از برنامه‌های کاربردی پیش رود.

عضو دوره سوم شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه خدمات مورد نیاز شهروندان را باید با محوریت شهرداری به صورت غیرحضوری به آن‌ها ارائه دهیم، ادامه می‌دهد: اعضای شورای اسلامی شهرها برای کاهش مشکلات زیست‌محیطی باید اقدامات بیشتری انجام دهند.

وی تصریح می‌کند: شورای اسلامی شهر باید درباره مدیریت مسائل شهر از ظرفیت ظرفیت‌های موجود به نحو مطلوب استفاده کند و رفع مسائل داخلی را به مردم واگذار کند تا بتواند تمرکز خود را به مسائل بیرونی اصفهان داشته باشد و بهتر نتیجه بگیرد.

محمدی تاکید می‌کند: در راستای تحقق نهضت ملی مسکن، شهرداری‌ها غیر از تراکم فروشی می‌توانند ظرفیت‌های شهرک‌سازی را مورد استفاده قرار دهند و جمعیت شهر را توزیع کنند.

از دانش متخصصان حرفه‌ای استفاده شود

سید کریم داوودی، عضو دوره سوم شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توصیه من به اعضای شورای اسلامی شهر برقراری ارتباط با متخصصان، نخبگان و افراد با تجربه است و در هر بخش از دانش متخصصان حرفه‌ای استفاده شود.

وی با اشاره به وضعیت ترافیک شهر، افزود: تا زمان راه‌اندازی خط دو متروی اصفهان، با توجه به اشباع شدن رینگ سوم ترافیکی شهر، راه‌اندازی رینگ چهارم ترافیکی شهر می‌تواند راهگشای رفع بخشی از مشکلات ترافیکی باشد، لذا باید مشکلات آن در اسرع زمان برطرف شود.

عضو دوره سوم شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه فضای شهری اصفهان بای همواره سرزنده و پویا باشد، تصریح کرد: در شرایط فعلی باید رویکرد بهتری به موضوعات گردشگری شهر داشته باشیم، همچنین زیبایی‌های شهر اصفهان به مردم ایران به‌خوبی معرفی شود.

وی خاطرنشان می‌کند: اقداماتی باید انجام شود تا بستر سرمایه‌گذاری در شهر گسترش یابد و بتوانیم نصف جهان را به سمت توسعه و تعالی هرچه بیشتر پیش ببریم.

اختیارات شوراها باید افزایش پیدا کند

عباس حاج‌رسولی‌ها، قدیمی‌ترین و نماینده تمام ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان در این نشست صمیمانه اظهار کرد: در شورای اول ۲۳ وظیفه را برای شورا احصا کردیم و اطمینان داریم که اگر مدیریت بهزیستی، آموزش‌وپرورش را نیز به شورای اسلامی شهر واگذار کنند، ۱۰۰ درصد کیفیت ارائه خدمات بهتر خواهد شد.

وی افزود: می‌توان خدمات بهتری در زمینه‌های مختلف نظیر بهداشت و آموزش ارائه کرد اما دست شوراها بسته است، لذا اعتقاد دارم با واگذاری بعضی اختیارات به شوراها، وضعیت به نفع دولت و کلان‌شهرها می‌شد.

عضو شورای ششم شهر اصفهان با اشاره به اهمیت فعالیت شوراها و شهرداری، گفت: دموکراسی جمهوری اسلامی با دولت‌های غربی تفاوت‌های بسیاری دارد و شهردار نیز برآمده از مردم است.

شهر را برای جانبازان و معلولان امن کنیم

عبدالله کوپایی، عضو اولین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست گفت: پیش از آنکه انتخابات شوراها برگزار شود، شورای مشورتی تشکیل شد و پیش‌نویس استراتژی ۱۴۱۴ را تهیه کرد که متن آن در شورای اول نهایی شد.

وی با بیان اینکه از شورای فعلی درخواست داریم به این استراتژی توجه داشته باشند، افزود: یکی از بحث‌هایی که در شورای اول روی آن حساس بودیم، این بود که شهر را برای جانبازان و معلولان امن کنیم، اما امروز با توجه به حضور موتورسواران و دوچرخه‌سواران در پیاده‌روها به‌رغم فضاسازی‌های مناسب در خیابان، شهر برای افراد سالم و عابران پیاده نیز امن نیست و باید در این باره فکری کرد.

هیچ دوره‌ای بر دوره دیگر برتری ندارد

کوروش محمدی، عضو دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در راستای حمایت از معلولان و حمل‌ونقل آن‌ها طرحی را مصوب کردیم که بر اساس آن قرار شد ۱۰ دستگاه ون را تجهیز کنیم.

وی افزود: از اعضای شورای ششم درخواست دارم سامانه حمل‌ونقل معلولان را به نتیجه برساند، آن زمان می‌توانستیم با ۱۰ میلیارد تومان کار را تمام کنیم که انجام نشد؛ در حال حاضر با ۴۰ میلیارد تومان تنها می‌توان شش دستگاه ون را تجهیز کرد.

عضو دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: هیچ دوره‌ای بر دوره دیگر برتری ندارد، هر دوره‌ای بنا بر تخصص افراد آن نقاط قوت خود را دارد و نباید دوره‌های مختلف را مقایسه کرد، بلکه باید دید در مجموع چه اقداماتی انجام دادیم تا مشکلات را رفع کنیم.

همه طیف مخاطب را در برنامه‌ها مشارکت داده‌ایم

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در این جلسه همه دلواپس و نگران شهر هستند و لازم می‌دانند که به نسل خود و نسل آینده پاسخ بدهند.

وی افزود: اقتصاد دانش‌بنیان، بافت تاریخی، بهره‌وری و مشارکت شهروندان موضوعات مهمی است که پیگیری شده و می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: ما در این لحظه ادعا داریم که همه طیف مخاطب را در برنامه‌های خود مشارکت داده‌ایم و در نظر گرفته‌ایم.

رشد حدود ۱۶۰ درصد ی بودجه فرهنگی نسبت به سال گذشته

ابوالفضل قربانی نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اعضای شورای ششم اصفهان هر ماه هر کدام، حداقل ۲۰۰ ساعت برای بررسی مسائل مختلف وقت می‌گذارند که امیدواریم این وقت‌گذاری‌ها نتایج مطلوبی به‌دنبال داشته باشد.

وی افزود: اقداماتی در این دوره انجام شده است که شاید آرزوی همه ما بوده است، به‌ویژه اینکه در زمینه مبارزه با فساد اقدامات خوبی انجام شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: از همه اعضای ادوار شورای شهر اصفهان دعوت می‌کنیم که اقدامات مدیریت شهری ششم در منطقه حصه را از نزدیک مشاهده کنند و در افتتاح پروژه‌های آنکه به‌زودی برگزار خواهد شد، شرکت کنند؛ اهالی حصه از اقدامات انجام شده در این محله ابراز رضایت داشته‌اند چراکه اقدامات خوبی انجام شده است.

وی گفت: یکی از چالش‌های مهم بحث حمل‌ونقل بوده است که در این راستا تلاش می‌شود میانگین عمر اتوبوس‌ها را کاهش دهیم، سر فاصله قطار شهری را نیز کاهش دهیم و خط دو آن را هرچه سریع‌تر به سرانجام برسانیم، البته امسال ۳۷۰۰ میلیارد تومان در بودجه برای قطار شهری پیش‌بینی شده است.

قربانی درباره انجام اقدامات فرهنگی گفت: بیشترین رشد بودجه در حوزه فرهنگی بوده که حدود ۱۶۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، همچنین تعدد و تنوع اقدامات را شاهد هستیم که مخاطبان مختلف را در نظر گرفته است.

وی اظهار کرد: پیشنهادی داریم که بخشی از موضوع جلسه را به آن اختصاص دهیم که اگر بودید، چه کاری را انجام نمی‌دادید، ما علاقه داریم این موارد را بدانیم تا در اقدامات خود لحاظ کنیم.

فرصتی برای دوباره کاری نیست

کریم نصر اصفهانی، عضو اسبق شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ۲۱ ماه از شورای ششم گذشت و زمان خدمتگزاری به همین سرعت می‌گذرد، اظهار کرد: مهم‌ترین نکته، ارتباط ما با مردم است، محرومان را باید مدنظر داشته باشیم و با قوت بیشتر به مناطق محروم رسیدگی کنیم.

عضو اسبق شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در اصفهان هر دوره از شوراها که فعالیت داشتند، راه شوراهای قبل را ادامه دادند، در شورا فرصت نداریم که دوباره کاری داشته باشیم.

مکلف هستیم آرامش را برای مردم تأمین کنیم

مصطفی مولایی، عضو اسبق شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهمیت موضوع آب، اظهار کرد: در حال حاضر مسئله اصلی اصفهان آب است. چند موضوع در آب ابتر مانده که شورای شهر می‌تواند نسبت به حل آن‌ها پافشاری کند.

وی افزود: در دوره ششم شورا به دلیل ارتباط دائمی که با اقشار مختلف مردم دارید، مشکلات مردم را درک می‌کنید و می‌دانید که همه ما مکلف هستیم آرامش را برای مردم تأمین کنیم.

یکی از مأموریت‌های شوراها زدودن التهابات از جامعه است‌

علیرضا نصر اصفهانی، رئیس دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم مکانی را به عنوان یادمان برای افرادی که روزی در شورا بودند و هم‌اکنون به دیار باقی شتافتند، مشخص کنیم.

وی افزود: یکی از مأموریت‌های مشخص اعضای شوراها، حفظ جایگاه و شأن شورای اسلامی شهر است؛ اگر به دنبال ارتقای شورا هستیم، تصمیم‌های ما می‌تواند جایگاه شورا را بالا ببرد، البته شورای شهر پس از ۲۴ سال جایگاه خوبی دارد.

عضو سابق شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های شوراها زدودن التهابات از جامعه است، گفت: شادی و نشاط اجتماعی از مقوله‌هایی است که باید به آن توجه داشته باشیم. از نمایندگان جدید درخواست داریم که شهر دوستدار کودک را حفظ کنند و توجه بیشتری به کودکان داشته باشیم.

اگر برای زیست بوم اصفهان طراحی درستی داشته باشیم، شرایط بهتری را شاهد خواهیم بود

اصغر آذربایجانی، عضو دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تلاش اعضای تمام ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان این است که بتوانیم اصفهانی فراهم کنیم که در تراز ایده‌آل قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حلقه مفقوده تمام زمان‌ها این است که جایگاه شوراها را در حوزه برنامه‌ریزی و توسعه شهری هم‌ترازی با سایر دستگاه‌ها دیدیم، افزود: یکی از اشکالات این موضوع آن است که قصد داریم در کنار تمام دستگاه‌ها اقداماتی را انجام دهیم، در حالی که جایگاه شوراها فراتر از این است و به عنوان ستون باید در تمام ظرفیت‌ها سهم مشخصی در حوزه شهری داشته باشد.

عضو دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: تصویر آینده اصفهان را بر مبنای اقتضائات متصور می‌شویم که یکی از مشکلات جدی به شمار می‌رود، در حالی که اگر برای زیست بوم شهر طراحی درستی داشته باشیم، شرایط بهتری را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هر دوره از شورای اسلامی شهر اصفهان شعاری را برای خود در نظر گرفتند و دوره ششم نیز شعار «اصفهان من، شهر زندگی» را مدنظر قرار داد که با برنامه‌ریزی درست باید محقق شود، تصریح کرد: جایگاه سرمایه‌گذاری و حمایت از سرمایه‌گذاران در شهر باید مشخص شود و بدانیم چه توسعه‌ای را مبنای توسعه نصف‌جهان قرار داده‌ایم.

دولت برای تکمیل رینگ چهارم کمک کند

نصیر ملت، عضو اسبق شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تجارب ادوار شورای شهر و لزوم استفاده از آن اظهار کرد: بهبود زیست‌پذیری در شهر، بحث آب و هوا، فرونشست زمین و آب از موضوعات مهمی است که باید بررسی و مشکلات مربوطه رفع شود.

وی با بیان اینکه تجمیع صنایع در اصفهان موجب رشد مهاجرت جمعیت به این کلان‌شهر و بروز مشکلات آلودگی هوا و کاهش کیفیت خدمات شده است، افزود: برای توسعه رینگ چهارم در قسمت‌هایی که مربوط شهر اصفهان نیست، دولت باید به این طرح هم کمک کند.

عضو اسبق شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم استفاده بهتر از فضای سبز و پارک‌های شهر افزود: شهر نیاز به منابع مالی دارد، لذا باید با توسعه گردشگری، این ظرفیت مهم را مدیریت کنیم.

لزوم تشکیل شورای ادوار برای انتقال تجربیات

اصغر برشان، عضو سابق شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قصد داشتیم در شورای پنجم، شورای ادوار را تشکیل دهیم تا از تجارب شورایی‌ها استفاده کنیم، اما این خواسته به نتیجه نرسید.

وی تصریح کرد: این موضوع را با اعضای شورای ششم مطرح کردم و درخواست داشتم که شورای ادوار را تشکیل دهند، چراکه معتقد هستم در این جلسات می‌توان عوامل موفقیت و ناکامی‌ها را بررسی کرد.

عضو سابق شورای اسلامی شهر اصفهان درباره دستور کار جلسات شورای ادوار گفت: از شورای ششم درخواست داریم طرح تشکیل شورای ادوار را مصوب کنند، زیرا می‌توان در این جلسات پیرامون مواردی مانند موارد عمرانی، مدیریت واحد شهری و نحوه جذب مشارکت‌های مردمی بحث و تبادل نظر کرد.

لزوم توجه به تدوین بودجه حمل‌ونقل

امیراحمد زندآور، عضو دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان با درخواست استمرار برگزاری جلسات ادوار شوراها اظهار کرد: می‌توان از نظرات حاضران در جلسه استفاده کرد تا جلسات بعدی بیشتر از این کاربردی باشد.

وی افزود: در طول دوره‌های گذشته بودجه حمل‌ونقل طوری تنظیم شده بود که در پایان دوره با مشکلاتی روبه‌رو بودیم که در حال حاضر نیز وجود دارد، بودجه حمل‌ونقل در بیشتر موارد تأمین نمی‌شد، لذا باید دقت لازم را داشته باشیم تا بودجه صوری تنظیم و تدوین نشود.

عضو اسبق شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مردم روزانه با مسائلی مواجه می‌شوند که باید به آن‌ها رسیدگی کرد. در دوره پنجم کرونا مانع از ارتباط بهتر ما با مردم بود و از دوره ششم درخواست داریم ارتباط بیشتری نسبت به دوره‌های قبل با مردم داشته باشند.

فعالیت ۱۰ پیمانکار برای انتقال آب دریا به اصفهان

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست، اظهار کرد: تصمیم‌های خوبی در حوزه آب گرفته شده است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۱۰ پیمانکار به جد برای انتقال آب دریا به اصفهان مشغول فعالیت هستند، نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده است و بنابر گفته پیمانکار پروژه، آب دریا سال ۱۴۰۳ به اصفهان می‌رسد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مشکلات موجود در خصوص آب اصفهان که برخی ریشه در تصمیم‌ها دو دهه قبل دارد، گفت: مجموعه اتفاقات خوبی در محلات که مورد مطالعه قرار گرفته و انتخاب شده است، رخ داده و تا پایان دوره شورای ششم نیز با قوت ادامه دارد.

نادرالاصلی خاطرنشان کرد: همه در زمانی مشغول خدمت بودیم و هستیم، با اعضای ادوار شورا دوستی‌های قدیمی داریم، اقدامات خوبی هم در دوره ششم رخ داده است که البته باید بازگویی و روایت شود.

وی با بیان اینکه شهر مربوط به مردم است و همه باید از فضای آن استفاده کنند، ادامه داد: در ایام نوروز اتفاقات خوبی در شهر رخ داد و تمیزی شهر زبان‌زد بود، ما هم در زمان خود مطالعات علمی داشتیم و بر اساس آن و ایده‌های محکمی که داریم، تصمیم‌گیری می‌کنیم.

به گزارش ایمنا، استفاده بیشتر از بانوان در پست‌های مدیریتی شهرداری، توجه به شهر دوستدار کودک، منابع انسانی و نامگذاری خیابان‌ها از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست توسط فتح‌الله معین، فریده روشن و شیرین طغیانی از اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شد.

کد خبر 658122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.