لزوم رسیدگی به اهداف اولویت‌دار در شورای ششم پایتخت

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری این کلان‌شهر برای رسیدن به وضعیت قابل قبول از سوی شورا و مردم، باید از تعدّد اهداف و برنامه‌ها خودداری کرده و تمرکز خود را بر روی موارد اولویت‌دار بگذارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدجعفر تشکری‌هاشمی امروز _یک‌شنبه دهم اردیبهشت‌ماه_ در یکصدوچهل‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که با حضور شهردار تهران و معاون حمل و نقل و ترافیک با موضوع ارائه گزارش از روند عملکرد حوزه حمل‌ونقل شهری با تبریک روز شوراها اظهار کرد: تیم مدیریتی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با شایستگی فراوان در جهت پیشبرد اهداف مدیریت شهری در تلاش هستند که این تلاش ستودنی است.

وی افزود: تعدّد اهداف پیش‌بینی شده و برنامه‌های انجام نشده را یکی از آفت‌های مدیریت شهری است و شهرداری تهران برای رسیدن به وضعیت قابل قبول از سوی شورا و مردم، باید از تعدّد اهداف و برنامه‌ها خودداری کرده و تمرکز خود را بر روی موارد اولویت‌دار بگذارد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: قطعی شدن خرید ۶۳۰ دستگاه واگن قطار از اقدامات مهم مدیریت شهری است و اگر نتوانیم بر اساس اولویت‌بندی، پروژه‌های در دست انجام را به سرانجام برسانیم، شاهد تحقق آنها نخواهیم بود، مانند محقق نشدن وعده ۵ هزار دستگاه اتوبوسی که قرار بود به ناوگان حمل و نقل شهری تهران اضافه شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه خطوط جدید مترو، هزینه‌های زیادی را بر روی دوش شهر بر جای خواهد گذاشت، تصریح کرد: منابع مالی بر اساس تکمیل خطوط فعلی پیش‌بینی و تعیین شده و هزینه‌کرد در خطوط جدید مانند خطوط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ مترو در شرایط موجود ضرورت ندارد.

تشکری‌هاشمی با بیان اینکه موضوع اورهال واگن‌های مترو از روزهای ابتدایی شروع به کار شورای ششم در دستور کار قرار گرفته در صورتی که تنها ۱۷ رام قطار با قطعات نو یا دست دوم تعمیر اساسی شده است، اضافه کرد: اورهال ۶۰۰ دستگاه واگن موجود به سه سال زمان نیاز دارد و عملاً نمی‌توانیم قبل از اورهال شدن واگن‌های موجود، بودجه محدود موجود را صرف موارد غیر ضروری کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اینکه باید بتوانیم جابه‌جایی مسافران به وسیله خطوط مترو را به ۲۰ الی ۲۵ هزار نفر در روز برسانیم که این امر مستلزم وجود ۱۴۰ رام قطار است، افزود: تجهیز ایستگاه‌های مترو به سیستم هوشمند و توسعه شبکه حمل‌ونقل عمومی در دو بخش اتوبوسرانی و تاکسیرانی به‌صورت ویژه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: لازم است پروژه‌هایی مانند پایانه شرق که بیش از ۹۰ درصد آن تکمیل شده است، هرچه زودتر به اتمام و بهره‌برداری رسیده و نسبت به رفع مشکل سرویس دانش‌آموزان مدارس استثنایی نیز به سرعت اقدامات لازم انجام شود، خاطرنشان کرد: ورود مراجع قضائی به این بحث به هیچ عنوان به صلاح شورا و مردم نخواهد بود.

کد خبر 658121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.