سلامت از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه پایدار است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال‌وبختیاری گفت: سلامت و بهداشت یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های زندگی انسانی و بنیان توسعه پایدار در هر کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ارسلان خالدی‌فر امروز _یکشنبه دهم اردیبهشت‌ماه_ در نشست هفته سلامت با بیان اینکه هفته سلامت از نهم تا پانزدهم اردیبهشت‌ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است، اظهار کرد: امسال این هفته با شعار "سلامت برای همه با پزشکی خانواده" گرامی داشته می‌شود.

وی سلامت و بهداشت را به عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های زندگی انسانی و بنیان توسعه پایدار در هر کشور دانست و افزود: همواره تاکید بر مقدم بودن پیشگیری بر درمان و توسعه زیر ساخت‌ها در حوزه بهداشت و ارتقای سطح سواد سلامت جامعه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه در صورت فراهم بودن تمام شرایط، وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها، دانشکده‌های علوم پزشکی تنها قادر به تأمین ۲۰ تا ۲۵ درصد از مؤلفه‌های حوزه سلامت هستند، تصریح کرد: هفته سلامت فرصت مغتنمی برای بیان اهمیت و جایگاه مهم سلامت در تحقق توسعه پایدار و جلب مشارکت مردم در توسعه سلامت با همراهی دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد است.

وی با قدردانی از تلاش‌های ارزنده تمام دست‌اندرکاران حوزه سلامت، گفت: ارزیابی مطالعات انجام شده در حوزه سواد سلامت نشان دهنده ضرورت ساماندهی، طراحی و اجرای هدفمند آن‌ها در دوره‌های زمانی مشخص است تا با استفاده بهینه از بودجه‌های تحقیقاتی، نتایج آن‌ها قابلیت مقایسه‌ای داشته باشد و به عنوان ابزارهای مناسب برای رصد عملکرد حوزه اجرایی و بازنگری سیاست‌های موجود در حوزه سواد سلامت جامعه استفاده شود.

خالدی‌فر خاطرنشان کرد: در مجموع موضوع سواد سلامت در اسناد و قوانین بالادستی به ویژه سیاست‌های کلی سلامت به خوبی مورد توجه قرار گرفته است، بنابراین در حوزه تقنین باید نظارت بر حسن اجرای قوانین به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد، در حوزه اجرا نیز باید اهداف اختصاصی در راستای تحقق اهداف و راهبردهای ارتقای فرهنگ سلامت کشور تعیین شود.

کد خبر 658060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.