تداخل اراضی نقنه منجر به نارضایتی مردم شده است

رئیس شورای اسلامی شهر نقنه شهرستان بروجن گفت: مشکل تداخل اراضی در این شهر منجر به نارضایتی مردم شده است و به‌رغم برگزاری نشست‌های مختلف و پیگیری‌های فراوان برای حل این مسئله، هنوز این مشکل برطرف نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا فرهادی امروز _یکشنبه دهم اردیبهشت‌ماه_ در نشست بررسی مشکلات شهر نقنه شهرستان بروجن اظهار کرد: پس از ارتقای نقنه از روستا به شهر، تداخل ۱۱۰ پلاک زمین در این شهر، امکان ساخت‌و ساز و واگذاری واحدها، خرید و فروش زمین‌ها و استفاده از مستثنیات کشاورزی را مختل و مشکلاتی برای مردم آن ایجاد کرد.

وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می‌تواند با تجربه‌های علمی و عملیاتی خود در امور روستایی و شهرهای کوچک، بخش ساخت و ساز و عمران و توسعه مناطقی مانند نقنه را متحول کند.

رئیس شورای اسلامی شهر نقنه شهرستان بروجن تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری قبل از تبدیل نقنه به شهر، زمین‌هایی برای ساخت‌و ساز به مردم واگذار کرد که به‌دلیل تداخل اراضی روی این زمین‌های ملی و مستثنیات، مردم با مشکل و بلاتکلیفی مواجه شدند.

وی ادامه داد: مشکل تداخل اراضی در نقنه منجر به نارضایتی مردم شده است و به‌رغم برگزاری نشست‌های مختلف و پیگیری‌های فراوان برای حل این مسئله، هنوز این مشکل برطرف نشده است.

فرهادی خاطرنشان کرد: نقنه از توابع شهرستان بروجن در ۷۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

مدارس تخریبی در سطح شهر فعال است

عبدالله صفیان، نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به مدارس تخریبی فعال در سطح شهر و روستاهای بخش بلداجی اظهار کرد: برای بازسازی مدارس سوده، مکتب معصومه، سیدالشهدا قدیم و مالک اشتر کلبی بک تمهیدات لازم باید سریع‌تر صورت گیرد و پیگیری برای تسریع در ساخت و تکمیل مدارس خیرساز مکتب معصومه، سیدالشهداء، مدرسه ابتدایی سیبک و آموزشگاه محبان فاطمه باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به سایر مشکلات بخش بلداجی در حوزه آموزش‌وپرورش افزود: کمبود فضای ورزشی برای دانش آموزان، درخواست حمایت مالی برای ساخت سالن ورزشی اسماعیل بختیار، احداث خانه معلم یا فضای جامع فرهنگی تربیتی در سطح منطقه، حمایت برای تملک شش دانگ مکان کانون فرهنگی تربیتی شهید کریمی آورگان، کمبود تجهیزات در برخی مدارس مانند پرینتر، وجود دستگاه‌های کپی قدیمی و از کارافتاده و کمبود رایانه در هنرستان‌های ابتکار و پروین اعتصامی از مشکلات موجود در این حوزه است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تاکید کرد: پروژه‌ای مانند همسطح‌سازی جاده فرادنبه _ سفید دشت که متولی انجام آن اداره‌کل راه‌و شهرسازی است به شهرداری این شهر سپرده می‌شود و بدون اینکه بودجه‌ای از آن دستگاه به شهرداری اختصاص پیدا کند یا پرداخت دیون پیمانکار اجرای تیرهای تلسکوپی سفید دشت_ فرا دنبه که باید زیر نظر شرکت توزیع نیروی برق باشد به شهرداری واگذار شده است که جای تأمل دارد.

کد خبر 658017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.