ایجاد صندوق‌های رشد و پیشرفت برای آبادانی بیشتر محلات یزد

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد گفت: صندوق‌های رشد و پیشرفت محلات باید در راستای رشد و توسعه تمام محلات این شهر و رفع مشکلات آن‌ها تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید تجملیان امروز _یکشنبه دهم اردیبهشت‌ماه_ در نشست کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: طرح تشکیل صندوق‌های رشد و پیشرفت محلات در کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر مطرح و در خصوص اجرای آن تبادل‌نظر انجام شده است.

وی با بیان اینکه این صندوق‌ها نهادهای اجتماعی جدیدی است با مشارکت مردم و شهرداری تشکیل می‌شود، افزود: در طرح پیشنهادی اینگونه آمده است که هیئت امنای صندوق‌های رشد و پیشرفت متشکل از امام جماعت محله، تعدادی از معتمدان محله، شهردار منطقه و نمایندگان شورا در آن منطقه خواهد بود.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: در این طرح بیان شده است که شهرداری مکلف است وجه اولیه‌ای را به حساب هر صندوق واریز کند و پس از آن تأمین منابع مالی به صورتی است که هیئت امنای هر صندوق به هر میزان همیاری‌های نقدی یا غیرنقدی را از مردم و خیرین جذب کند، شهرداری مکلف است معادل همان میزان به صندوق محله واریز داشته باشد.

وی گفت: هدف از تشکیل این صندوق‌ها آن است که مردم مشارکت بیشتری در احصای نیازهای هر محله، تأمین منابع مورد نیاز و نظارت بر اجرای پروژه‌ها و مدیریت محله خود داشته باشند.

تجملیان خاطرنشان کرد: بزرگترین مانع تشکیل این صندوق‌ها خلأ قانونی در ضوابط مالی شهرداری‌ها است، در این راستا تعامل خوبی با کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم یزد در مجلس داریم و امیدواریم در سال جاری تصویب این قانون را در مجلس شورای اسلامی شاهد باشیم.

کد خبر 658015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.