۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
بحران ترافیک در همدان

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان گفت: پس از بحران آب، دیگر بحران‌ جدی که موجب نارضایتی شهروندان این شهر شده، «ترافیک» است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی حیدری امروز _شنبه نهم اردیبهشت‌ماه_ در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه از بحران‌های جدی که موجب نارضایتی شهروندان شهر همدان شده، پس از بحران آب، بحران ترافیک است، اظهار کرد: با بررسی سیر ترافیک همدان از ۱۰ سال گذشته تاکنون، مشاهده می‌کنیم که نارضایتی مردم در این حوزه بیشتر شده است، چراکه حاکمیت حد و حدودی برای تزریق خودرو به جامعه قائل نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه خودروهای جدید به مردم عرضه می‌شود بدون اینکه خودروی فرسوده‌ای از مدار خارج شود، ادامه داد: سالانه ۲۰ هزار خودرو وارد و تنها ۴۰۰ یا ۵۰۰ خودرو فرسوده از مدار استفاده این شهر خارج می‌شود که این بدان معنا است که در صورت افزایش ظرفیت معابر شهر، باز هم با مشکل مواجه خواهیم بود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر همدان گفت: در حوزه پشتیبانی در عرصه مدیریت ترافیک وظیفه داریم و باید تلاش کنیم آنچه در اختیار ما قرار دارد را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه رویکرد اساسی شورا و شهرداری امسال ساماندهی و جهش در حوزه خدمات ترافیکی است که اگر به‌درستی انجام شود، بخشی از مشکلات ترافیک را رفع می‌کند، اضافه کرد: بالا بودن سن ناوگان حمل‌ونقل عمومی، تعادل نداشتن قیمت‌ها و سایر موارد نیز سبب شده سهم ناچیزی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهر داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه ۲۰ میلیارد تومان برای هوشمندسازی ترافیک در همدان در نظر گرفته شده است، افزود: بخشی از این اعتبار برای هوشمندسازی تقاطع‌ها و کاهش زمان توقف پشت چراغ‌ها در نظر گرفته شده است.

حیدری اظهار کرد: در همدان ۱۹ تقاطع چراغ دار داریم و از آنجا که شهر اصفهان بهترین سامانه هوشمندسازی تقاطع‌ها را دارد، بازدیدی از این کلان‌شهر داشتیم تا اقدامات انجام شده مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جداسازی مسیر حمل‌ونقل عمومی در همدان از هدف‌گذاری‌های شورای ششم است، ادامه داد: در اصفهان سه لاین اختصاصی بی آر تی وجود دارد و همین موضوع موجب جذابیت برای شهروندان برای استفاده از این ناوگان شده است.

کد خبر 657765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.