سهم سوابق تحصیلی برای کنکور ۱۴۰۴ به ۶۰ درصد می‌رسد

هر داوطلب در هر نوبت کنکور دارای یک نمره کل است که بر اساس نمره آزمون و سوابق تحصیلی با تأثیر ۴۰ درصدی لحاظ می‌شود. در کنکور ۱۴۰۳ سهم سوابق تحصیلی به ۵۰ درصد می‌رسد و این سهم برای کنکور ۱۴۰۴ و بعد از آن به ۶۰ درصد رسیده و ثابت باقی می‌ماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس سلطانیان؛ مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش‌وپرورش، با اشاره به سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۲، اظهار کرد: مطابق مصوبه ۸۴۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی که سال ۱۴۰۰ به آموزش‌وپرورش ابلاغ شد، سهم سوابق تحصیلی در دو نوبت کنکور ۱۴۰۲ در دی و تیر، ۴۰ درصد قطعی است.

وی افزود: در کنکور ۱۴۰۳ سهم سوابق تحصیلی به ۵۰ درصد می‌رسد و این سهم برای کنکور ۱۴۰۴ و بعد از آن به ۶۰ درصد رسیده و ثابت باقی می‌ماند؛ البته هر سه سال امکان بازنگری وجود دارد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: طبق ماده یک مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، سابقه تحصیلی مربوط به نمرات امتحانات نهایی دروس عمومی و تخصصی است که توسط آموزش‌وپرورش تعیین می‌شود و با توجه به اینکه در حال حاضر امتحانات نهایی در پایه دوازدهم برگزار می‌شود، سابقه تحصیلی تنها از نمرات امتحانات نهایی این پایه تحصیلی است.

تأثیر ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی قطعی است

عبدالرسول پورعباس؛ رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز با اشاره به جزئیات برگزاری کنکور سراسری سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در دو نوبت برگزار می‌شود که نوبت اول در دی‌ماه ۱۴۰۱ برگزار شده و نوبت دوم نیز تیرماه سال جاری برگزار می‌شود. نمرات داوطلبان تا دو سال اعتبار دارد و بالاترین نمره کل برای پذیرش ملاک است؛ بنابراین داوطلبان می‌توانند از نمرات این دو نوبت برای پذیرش در سال آینده نیز استفاده کنند.

وی افزود: هر داوطلب در هر نوبت دارای یک نمره کل است که این نمرات مستقل از نوبت بعدی است. این نمره کل بر اساس نمره آزمون و سوابق تحصیلی با تأثیر ۴۰ درصدی لحاظ می‌شود که داوطلب براساس آن انتخاب رشته خود را انجام می‌دهد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تغییرات تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سال جاری، ادامه داد: در سال گذشته تأثیر سوابق تحصیلی با اثر مثبت لحاظ می‌شد، در واقع اگر با تأثیر سوابق تحصیلی، نمره فرد پایین می‌آمد، این تأثیر در نمره اعمال نمی‌شد، اما در سال جاری تأثیر ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی قطعی است. داوطلبانی که سال دوازدهم هستند باید در آزمون خردادماه سوابق تحصیلی خود را ایجاد کنند، اگر درسی سابقه تحصیلی نداشته باشد، نمره صفر محسوب و با نمره داوطلب جمع می‌شود و تراز منهای دو هزار را برای داوطلب به همراه دارد؛ فردی که سابقه تحصیلی ندارد یا می‌خواهد آن را تقویت کند، باید در آزمون خردادماه شرکت کنند.

پشت کنکوری‌ها برای دریافت کد سابقه تحصیلی تا ۱۱ اردیبهشت فرصت دارند

براساس اعلام مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره تا روز دوشنبه، یازدهم اردیبهشت‌ماه برای دریافت کد سابقه تحصیلی فرصت دارند.

متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره می‌توانند در زمان تعیین شده به پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک وزارت آموزش‌وپرورش به آدرس my.medu.ir مراجعه و پس از ثبت اطلاعات تحصیلی، کد سابقه تحصیلی (کد ۱۹ رقمی) را دریافت کنند.

دانش‌آموزان برای انتخاب واحد (درس) به مدارس محل تحصیل و فارغ‌التحصیلان به مدارس معرفی‌شده در پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش استان مربوط، مراجعه کنند.

کد خبر 657758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.