زمان ثبت‌نام در مقاطع تحصیلی مختلف و شرایط ثبت‌نام اتباع در مدارس

مسئولان ذی‌ربط، جزئیات زمان ثبت‌نام در مقاطع تحصیلی مختلف را تشریح کردند، در این میان افزون بر دانش‌آموزان ایرانی، شرایط ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع نیز مورد توجه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش، اظهار کرد: قصد بر آغاز شدن هرچه زودتر ثبت‌نام مدارس است و ثبت‌نام کلاس اولی‌ها با توجه به اینکه سنجش سلامت نوآموزان پیش از سال، در نیمه پایانی سال گذشته و از بهمن‌ماه آغاز شده و قرار است تا خرداد به اتمام برسد، از اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد.

وی افزود: ثبت‌نام پایه هفتم دوره متوسطه اول نیز از تیرماه و ثبت‌نام در دوره متوسطه دوم به علت اینکه دانش‌آموزان باید در آزمون‌های مرتبط با هدایت تحصیلی شرکت و فرم‌هایی را تکمیل کنند، به‌طورمعمول از دهه دوم تیرماه به بعد انجام خواهد شد.

شرایط ثبت‌نام اتباع در مدارس

مهدی فیاضی، رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش، نیز اظهار کرد: دانش‌آموزان اتباعی که قانونی وارد کشور شده‌اند پاسپورت‌ها را تحویل مدارس و سوابق تحصیلی خود را ارائه دهند تا مشخص شود در چه پایه تحصیلی می‌توانند ادامه تحصیل دهند.

وی افزود: دانش‌آموزانی که غیرقانونی وارد کشور شده‌اند، باید برگه حمایت تحصیلی از دفاتر کفالت وزارت کشور بگیرند و هر دو گروه دانش‌آموزان قانونی و غیرقانونی، برگه سلامت و سرشماری را نیز به مدارس تحویل دهند.

کد خبر 655765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.