ایجاد پایداری منابع در صندوق‌های بازنشستگی از مولفه‌های مهار تورم است

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در مهار تورم، یکی از مؤلفه‌های مهم، ایجاد پایداری منابع در صندوق‌های بازنشستگی است، بر اساس بدهی‌هایی که در سال‌های ۹۴ تا سال ۱۴۰۱، ایجاد شده بود در سال جاری بالغ بر ۱۰۶ هزار میلیارد تومان، تسویه بدهی بانکی داشتیم که در تاریخ نظام بانکی کشور بی‌نظیر بوده است.

به گزارش ایمنا، میرهاشم موسوی امروز -جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه- در جریان دور دوم سفر هیئت دولت به خوزستان در بازدید از بیمارستان تأمین اجتماعی امیرالمومنین (ع) اهواز اظهار کرد: با اقدامی که سال گذشته دولت در زمینه توسعه پوشش بیمه درمان انجام داده است، حدود صد درصد جامعه زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار گرفته‌اند و سازمان تأمین اجتماعی نیز به عنوان دومین تولیدکننده خدمات درمانی و نخستین خریدار این خدمات، روزانه به حدود یک میلیون نفر خدمات سرپایی درمان و به ۱۳ هزار نفر خدمات درمان بستری ارائه می‌کند.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور دارای بیش از ۴۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی ملکی است که در حال ارائه خدمات رایگان به جامعه زیرپوشش هستند و با بیش از ۵۰ هزار پزشک و مرکز درمانی نیز در کشور طرف قرارداد است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته و خدمات گسترده‌ای که ارائه می‌شود، هدف و آرمان ما برای حوزه سلامت اجرای فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است که باید به نقطه‌ای برسیم که بیماران به جز رنج بیماری با مشکل دیگری مواجه نباشند.

وی اضافه کرد: اتفاقات خوبی در حوزه درمان رقم خورده است، اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و باید تلاش بیشتری کنیم.

موسوی گفت: در اسفندماه سال گذشته ۷۸ پروژه مختلف که عمده آن‌ها درمانی بودند در سازمان تأمین اجتماعی به بهره‌برداری رسید یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.

وی تصریح کرد: معتقد هستیم که در هر جایی که زیرساختی وجود دارد، باید مسیر توسعه را ادامه دهیم و توقفی در توسعه درمان مستقیم نخواهیم داشت. برخی افراد توصیه می‌کنند که ما به دنبال خرید راهبردی خدمات سلامت باشیم اما با بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم و تکلیفی که بر اساس قانون برای سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد، باید درمان مستقیم را نیز توسعه دهیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: سال گذشته حدود ۹۵ هزار میلیارد ریال برای توسعه خدمات درمانی ملکی هزینه و در سال جاری نیز بیش از ۱۱۵ هزار میلیارد ریال برای این حوزه پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در استان خوزستان، سازمان تأمین اجتماعی هشت بیمارستان ملکی دارد، افزود: امیدواریم بیمارستان آبادان در نیمه اول سال جاری به بهره‌برداری برسد، این بیمارستان دارای ظرفیت ۱۶۰ تخت است و ظرفیت درمانی خوبی را برای استان ایجاد خواهد کرد. به طور متوسط اگر هر تخت بیمارستانی به قیمت روز، ۵۰ میلیارد ریال هزینه داشته باشد، حدود هشت هزار میلیارد ریال هزینه این بیمارستان است که البته هزینه بیشتری نیز صورت گرفته و حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

۹ پروژه درمانی در خوزستان احداث می‌شود

موسوی گفت: ۹ پروژه درمانی در خوزستان در حال ساخت داریم و برآورد ما این است که حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال در حوزه درمان استان خوزستان برای توسعه خدمات درمانی هزینه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در کنار آن ظرفیت‌هایی در زمینه تجهیزات درمانی به‌ویژه تجهیزات با فناوری پیشرفته (های‌تک) مورد نیاز است و دستگاه‌های تشخیصی و درمانی مختلفی برای استان پیش‌بینی شده است و امیدواریم بتوانیم تکلیف خود را برای بیمه‌شدگان خوزستانی در زمینه توسعه درمان مستقیم انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: معتقدیم باید در کنار این خدمات، به معیشت بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی نیز توجه بیشتری داشته باشیم. در سال گذشته و سال جاری بر اساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی تلاش کردیم که آنچه در مصوبه شورای عالی کار بوده است را برای بازنشستگان نیز داشته باشیم.

وی گفت: ماهانه حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال پرداخت بیمه بیکاری داریم که برای حمایت از کسب و کار است و در کنار آن غرامت ایام بیماری و موارد دیگر نیز درحال پرداخت است.

موسوی با تبریک هفته کار و کارگر، ادامه داد: برای رشد تولید با استقامت و پایداری تمام ایستاده‌ایم و خواهیم ایستاد و آثار این ایستادگی را در حوزه کسب و کار می‌بینیم. یکی از تکالیف مهم دیگری که بر دوش ما قرار دارد، این است که صندوق را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم و برنامه راهبردی برای ایجاد تراز مالی داشته باشیم، با نگاه بلندمدت صندوق‌های بیمه‌ای باید بتوانند با مدیریت منابع و سرمایه‌گذاری بهینه و ایجاد ارزش افزوده در دارایی‌ها و استفاده درست از فرصت‌هایی که فراروی خود دارند، آینده را برای بیمه‌شدگان تضمین کنند.

وی گفت: در مهار تورم، یکی از مؤلفه‌های مهم، ایجاد پایداری منابع در صندوق‌های بازنشستگی است. بر اساس بدهی‌هایی که در سال‌های ۹۴ تا سال ۱۴۰۱، ایجاد شده بود در سال جاری بالغ بر ۱۰۶ هزار میلیارد تومان، تسویه بدهی بانکی داشتیم که در تاریخ نظام بانکی کشور بی‌نظیر بوده است، اضافه برداشتی که از نظام بانکی انجام شده بود، به معنی افزایش پایه پولی بود و ادامه این شرایط، بزرگ‌ترین ظلم در حق بیمه‌شدگان و بازنشستگان این صندوق بین‌نسلی بود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: با عنایت خداوند متعال و همکاری مجلس شورای اسلامی، تاییدیه بدهی بیمه‌ای دولت به سازمان تأمین اجتماعی در این دولت انقلابی به میزان بالغ بر ۱۸۰ هزار میلیارد تومان رقم خورد که اتفاق بزرگی در راستای کنترل تورم بود و این مسیر را باید ادامه دهیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 657629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.