کار و تولید به عنوان اصلی‌ترین عامل دوام و بقای هر جامعه شناخته می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با توجه به محوریت «مهار تورم و رشد تولید» در سال جاری، کار و تولید به عنوان اصلی‌ترین عامل دوام و بقای هر جامعه شناخته می‌شود و هر آنچه در تحقق استمرار چرخه کار و تولید موثر باشد، از ارزش اساسی و بنیادین برای تداوم و توسعه آن جامعه برخوردار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ارسلان خالدی‌فر امروز _شنبه نهم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه با رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: بیست‌وهشتم آوریل ، از سوی سازمان بین‌المللی کار (ILO) به عنوان روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای نام‌گذاری شده است.

وی افزود: هر ساله به مناسبت این روز و با توجه به چالش‌های عمده مطرح در حوزه سلامت نیروی کار و بهداشت حرفه‌ای، شعاری انتخاب و در اولویت برنامه‌های بهداشت حرفه‌ای و ایمنی قرار می‌گیرد. این مناسبت که در سال ۱۴۰۲ مصادف با هشتم اردیبهشت‌ماه است، با شعار «محیط کار ایمن و بهداشتی، حق اساسی نیروی کار» گرامی داشته می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با توجه به محوریت «مهار تورم و رشد تولید» در سال جاری، کار و تولید به عنوان اصلی‌ترین عامل دوام و بقای هر جامعه شناخته می‌شود و هر آنچه در تحقق استمرار چرخه کار و تولید مؤثر باشد، از ارزش اساسی و بنیادین برای تداوم و توسعه آن جامعه برخوردار خواهد بود.

وی تصریح کرد: بر این اساس بهداشت حرفه‌ای به عنوان راهکار اصلی در حفظ و ارتقای سطح سلامت نیروی کار از جمله عواملی است که از ارزش بالایی در حفظ استمرار چرخه کار و تولید و محافظت از نیروی کار ارزشمند جوامع برخوردار است.

خالدی‌فر ضمن گرامی‌داشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و دسترسی تمام شاغلان به محیط کار ایمن و بهداشتی، این روز را به همه کارگران، کارفرمایان و بخصوص کارشناسان صدیق بهداشت حرفه‌ای تبریک گفت و ادامه داد: سرمایه‌گذاری بر نیروی انسانی و ارتقای کیفیت آن، نقش اساسی در افزایش بهره‌وری و تسریع رشد اقتصادی داشته و یکی از راه‌های افزایش سرمایه انسانی، ارتقای سطح بهداشت و سلامتی نیروی کار است. شاخص میزان مرگ‌ومیر مردان بالغ، مخارج بهداشت و درمانی به عنوان شاخص‌های بهداشت و سلامت بر بهره‌وری نیروی کار توسط متخصصان مورد بررسی قرار گرفته است.

کد خبر 657753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.