بازیافت زباله‌های الکترونیکی توسط LG

«جمع‌آوری زباله‌های الکترونیکی توسط ال‌جی به مشتریان این اجازه را می‌دهد تا هرگونه وسیله الکترونیکی بدون نیاز خودشان را به شکلی مسئولانه دور بریزند. برنامه بازیافت ال‌جی بخشی از تعهد بسیار بزرگ این شرکت نسبت به سازگاری و پایداری محیط زیست است و هدفش کمک به حفظ انرژی است.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازیافت زباله‌های الکترونیکی، فعال شدن قابلیت اتصال متقابل در پیام‌رسان‌های ایرانی، عرضه لپ‌تاپ Gram SuperSlim، معرفی ساعت هوشمند Amazfit GTR 4، ارائه روش جدید برای پرداخت‌های اپ‌استور در آمریکا، آغاز استفاده از microLED توسط شرکت اپل و عرضه تلویزیون‌های جدید سونی در هند جزو پربازدیدترین اخبار علم و فناوری در هفته گذشته بود.

بازیافت زباله‌های الکترونیکی توسط LG

در جشن روز زمین در ایالات متحده آمریکا، شرکت ال‌جی با شرکت Green Chip Recycling همکاری کرد تا میزبان یک رویداد جمع‌آوری زباله‌های الکترونیکی در نیوجرسی باشند، رویدادی که راهی ایمن و مسئولانه برای دفع زباله‌های الکترونیکی و در راستای حمایت و محافظت از محیط زیست را به ساکنین ارائه می‌کند. در همان زمان LG از شورای جوانان فورت لی (YCFL) در Color Run حمایت کرد، رویدادی که توانمندسازی افرادی دارای معلولیت را ترویج می‌کند.

جمع‌آوری زباله‌های الکترونیکی توسط ال‌جی به مشتریان این اجازه را می‌دهد تا هرگونه وسیله الکترونیکی بدون نیاز خودشان را به شکلی مسئولانه دور بریزند. برنامه بازیافت ال‌جی بخشی از تعهد بسیار بزرگ این شرکت نسبت به سازگاری و پایداری محیط زیست است و هدفش کمک به حفظ انرژی است. با بازیافت نیز از هدر رفتن قطعات قابل استفاده مجدد جلوگیری می‌کند و در عین حال، نیاز به استخراج یا تولید مواد جدید را کاهش می‌دهد.

فعال شدن قابلیت اتصال متقابل در پیام‌رسان‌های ایرانی

قابلیت اینترکانکش یا اتصال متقابل به تازگی روی چهار پیام‌رسان داخلی اجرایی شده و بله، ایتا، آی گپ و گپ به یکدیگر متصل شدند. این پیام‌رسان‌ها به‌روزرسانی جدیدی ارائه دادند که حاوی امکان اتصال به مرکز تبادل پیام است و از این پس کاربران هر یک از آن‌ها، امکان ارسال پیام به مخاطبان خود را در سه پیام‌رسان دیگر را دارند.

عرضه لپ‌تاپ Gram SuperSlim

ال‌جی لپ‌تاپ‌های سری Gram خود را همواره به عنوان محصولاتی سبک و بسیار نازک به بازار عرضه می‌کند. اکنون مدل جدیدی از این سری به نام LG Gram SuperSlim عرضه شده که به ادعای ال‌جی، نازک‌ترین لپ‌تاپ این شرکت به شمار می‌آید.

لپ‌تاپ LG Gram SuperSlim که در نمایشگاه CES با نام Ultraslim به نمایش گذاشته شده بود، تنها ۰.۴۳ اینچ یا ۱۰.۹ میلی‌متر ضخامت دارد. وزن این لپ تاپ نیز تنها ۹۹۸ گرم عنوان شده تا علی‌رغم نمایشگر بزرگ ۱۵.۶ اینچی با پنل OLED، از محصولاتی همچون MacBook Air با پردازنده M2 و نمایشگر ۱۳.۲ اینچی IPS سبک‌تر باشد.

ال جی لپ‌تاپ Gram SuperSlim را با قیمت آغازین ۱۷۰۰ دلار به بازار فرستاده است. این مدل به پردازنده Core i7-1360P مجهز شده و ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5 دارد. برای ذخیره اطلاعات نیز ۵۱۲ گیگابایت SSD در نظر گرفته شده است.

معرفی ساعت هوشمند Amazfit GTR 4

Amazfit به تازگی مدل جدیدی از سری ساعت‌های هوشمند پرچم‌دار خود را معرفی کرده است. Amazfit GTR 4 با بدنه‌ای از جنس فولاد ضد زنگ و پنل پشتی سرامیکی عرضه شده و اولین ساعت هوشمند سری GTR 4 است که از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

جدیدترین ساعت هوشمند Amazfit کیفیت ساخت بالاتری نسبت به مدل استاندارد GTR 4 داشته و از طراحی کلاسیک بهره می‌برد و به دکمه‌های فیزیکی دوگانه مجهز شده است. این ساعت از سنسور BioTracker 4.0 PPG برای ردیابی سلامت بهره می‌برد و امکان اندازه‌گیری دمای بدن را نیز فراهم کرده است.

ارائه روش جدید برای پرداخت‌های اپ‌استور در آمریکا

دادگاه تجدید نظر ناحیه نهم آمریکا، حکم دادگاه فدرال مبنی بر اجبار شرکت اپل به تغییر شیوه‌های پرداخت در اپ‌استور را تأیید کرد. این حکم که در سال ۲۰۲۱ برای پرونده ضد انحصار شکایت اپیک گیمز از شرکت یاد شده صادر شده بود، این شرکت را ملزم به فراهم‌سازی امکان ارائه گزینه‌های جایگزین پرداخت در فروشگاه اپ‌استور می‌کرد.

دادگاه تجدیدنظر، در دیگر موارد این پرونده به نفع شرکت اپل رأی داد و حق دریافت کمیسیون ۳۰ درصدی پرداخت‌های درون‌برنامه مبتنی بر سیستم اختصاصی اپل را به رسمیت شناخت.

اپل طی بیانیه‌ای در این مورد اعلام کرد: دادگاه‌های فدرال آمریکا برای دومین بار در دو سال گذشته اعلام کرده‌اند که این شرکت از قوانین ضد انحصار ایالتی و فدرال پیروی می‌کند. با احترام به حکم دادگاه، همچنان در مورد یک ادعای باقی مانده خود مخالف و در حال بررسی بیشتر مسئله هستیم.

آغاز استفاده از microLED توسط شرکت اپل

رسانه کره‌ای ادعا می‌کند که اپل از اوایل سال ۲۰۲۴ استفاده از پنل‌های microLED را آغاز خواهد کرد. این سومین باری است که می‌شنویم چنین تغییری رقم می‌خورد و همین موضوع نشان می‌دهد که مهاجرت از پنل OLED به پنل microLED اجتناب‌ناپذیر است.

طبق گزارش موسسه ارتقای فناوری اطلاعات و ارتباطات (IITP)، اپل به دنبال این است که در نهایت پنل‌های microLED را خود تولید کند. البته در آغاز انتقال خط تولید خود آماده این کار نخواهد بود. به همین دلیل است که همچنان پنل‌ها را از کره جنوبی تامین می‌کند و حداقل ۶۰ درصد از سفارش‌ها به Samsung Display و LG Display می‌رسد.

عرضه تلویزیون‌های جدید سونی در هند

شرکت سونی اوایل ماه جاری تلویزیون‌های سری Bravia X75L و X80L را وارد بازار هند کرد، به‌تازگی نیز سری Bravia X70L را عرضه کرده است که شامل دو مدل ۴۳ و ۵۰ اینچی می‌شود. این تلویزیون‌های از موتور پردازشگر X1 4K HDR بهره می‌برد که از الگوریتم‌های پیشرفته برای کاهش نویز و افزایش جزئیات استفاده می‌کند.

تلویزیون‌های سری Sony Bravia X70L به بلندگوهای دوگانه مجهز شده‌اند که قادر هستند صدای ۲۰ واتی تولید کنند. این محصولات از فناوری X-Protection Pro پشتیبانی می‌کند، بنابراین در برابر گردوغبار، رطوبت، صاعقه و نوسانات برق مقاوم است. تلویزیون‌های جدید شرکت سونی با استفاده از سیستم‌عامل Google TV اجرا می‌شود و با Apple AirPlay و Apple HomeKit سازگار است.

تلویزیون‌های سری Sony Bravia X70L از دستیار صوتی Google Assistant پشتیبانی می‌کنند، بنابراین کاربران می‌توانند آن‌ها را از راه دور کنترل کنند. نسخه ۴۳ اینچی تلویزیون Sony Bravia X70L با قیمت ۷۳۳ دلار و نسخه ۵۰ اینچی آن با قیمت ۸۶۸ دلار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

کد خبر 657424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.