لزوم وحدت رویه دستگاه‌ها در حوزه مباحث کلان فرهنگی/جایگزین کردن اقدامات اقناعی به‌جای سلبی

در شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان دستگاه‌های متولی به بررسی اثربخشی فعالیت‌ها و اقدامات در حوزه عفاف و حجاب پرداخته و بر لزوم وحدت رویه دستگاه‌ها در این حوزه تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با حضور حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از مدیران ارشاد استان با محوریت اقدامات فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب برگزار شد.

اهمیت توجه به مقوله فرهنگ

در ابتدای این جلسه محمدرضا جان‌نثاری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های غنی استان اصفهان در حوزه مفاخر و فرهنگ گفت: اصفهان دارای تمدن و فرهنگ کهن است که در عرصه‌های مختلف خود را نشان داده و سندهای آن در حوزه‌های مختلف موجود است به‌طورقطع می‌توان گفت این استان صاحب یک تمدن ایرانی، اسلامی و دینی بسیار قوی و محکم است به همین جهت نیاز است که توجه و اولویت اصلی ما مقوله فرهنگ باشد و میراث گذشته را حفظ کرده و استمراربخشیم.

وی با تشریح وضعیت استان اصفهان در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: نیاز است که برای پیشگیری و کاهش این آسیب‌ها به مقوله فرهنگ توجه و اقدامات و سیاست‌های راهبردی در این حوزه صورت گیرد. دستگاه‌های فرهنگی باید بدون تعارف به واقعیت‌هایی که در اجتماع به وقوع می‌پیوندد، بپردازند، نباید از آسیب‌هایی که جامعه به آن دچار شده و می‌تواند فرهنگ دینی ما را تحت‌الشعاع قرار دهد، غفلت کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تأکید کرد: امروز می‌توان با یک انسجام فرهنگی، به‌صورت گسترده از بروز آسیب‌های فرهنگی پیشگیری کرد زیرا رابطه مستقیم بین کاهش آسیب‌های اجتماعی و اقدامات فرهنگی اثربخش است. همچنین باید این مسئله را در نظر گرفت که دشمن هرجایی که قوت بیشتری داشته باشد، در آن حوزه ورود پیداکرده وسعی در تخریب نکات مثبت آن حوزه دارد.

وی ادامه داد: یکی از حوزه‌های پرقوت در حوزه فرهنگ کشور استان اصفهان است و به همین جهت دشمن تمام اهتمام خود را به‌کاربرده تا این استان را به ابتذال فرهنگی بکشاند زیرا این اتفاق در استان اصفهان صورت گیرد، به ابتذال کشیدن سایر نقاط کشور برایش آسان‌تر است.

لزوم توجه هرچه بیشتر به موضوع فرهنگ حیا

حجت‌الاسلام محسن مظاهری، دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان اظهار کرد: نیاز است بیش از گذشته به موضوع فرهنگ حیا توجه و پرداخته شود به همین جهت نیاز است شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی کند به چه میزان مصوبات عفاف و حجاب این شورا در کشور توسط دستگاه‌ها و نهادهای متولی اجرا و عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر اجرا و عمل مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب است که خوشبختانه این امر توسط این ستاد در استان اصفهان به‌طور جد دنبال می‌شود ضمن اینکه این ستاد در برخورد با بدحجابی رویکرد فرهنگی را دنبال می‌کند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان تصریح کرد: یکی از اقدامات این ستاد در حوزه برخورد با بدحجابی اقدامات مشاوره‌ای و روانشناسی است و در استان اصفهان در حوزه برخورد با بدحجابی یک پک فرهنگی، تبلیغی و مشاوره‌ای در نظر گرفته‌شده است.

پرهیز از اقدام عجولانه

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی فوقی، مدیرکل تبلیغات استان اصفهان اظهار کرد: ازجمله وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه و تدوین سیاست و راهبردهای کشور است. درزمینهٔ فرهنگی آنچه امروز ما را دچار آسیب کرده است عجولانه برخورد کردن و بی‌برنامگی است.

وی افزود: همه ما در زیر چتر انقلاب قرار داریم به همین جهت باید توجه کنیم در برخورد با برخی از ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی همچون بدحجابی نباید به‌گونه‌ای عمل کنیم که افراد به‌ویژه جوانان و نوجوانان از چتر انقلاب خارج شوند. فردی که حجابش را کامل رعایت نمی‌کند، بی‌دین نیست و مهم‌تر از همه وی عاشق انقلاب و رهبری است و این بدحجابی به خاطر نگرش غلط وی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان: نگرش غلط افراد را با اقدامات سلبی نمی‌توان تغییر داد بلکه آنچه باعث تغییر نگرش است اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی اثرگذار است.

لزوم وحدت رویه دستگاه‌ها در حوزه مباحث کلان فرهنگی/جایگزین کردن اقدامات اقناعی به‌جای سلبی

وحدت رویه در اقدامات فرهنگی

حجت‌الاسلام مرتضی خوشنویس‌زاده، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان اظهار کرد: طی استعلامی که از دستگاه‌های مختلف استان اصفهان گرفته است، خوشبختانه وضعیت دانشگاه‌های استان در حوزه عفاف و حجاب نسبت به سال گذشته بهتر است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در استان اصفهان بین مسئولان و دستگاه‌ها همدلی و دغدغه در حوزه عفاف و حجاب وجود داردو همین امر باعث شده که این استان نسبت به برخی از استان‌ها در حوزه عفاف و حجاب از جایگاه مطلوب‌تری برخوردار باشد.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تصریح کرد: دلیل اینکه دانشگاه‌های استان در حوزه عفاف و حجاب از وضعیت بهتری برخوردار هستند به دلیل وحدت رویه و انجام اقدامات ایجابی بود و همین اقدامات ایجابی باعث شد که دانشگاه‌های استان اصفهان با کمترین مشکل در حوزه عفاف و حجاب روبه‌رو باشند.

کد خبر 657254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.