پارلمان شهری جهان در هفته‌ای که گذشت

عناوین این هفته پارلمان شهری جهان را در این بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، حراج تابلوهای خیابانی دهه‌های ۵۰ و ۶۰ در لندن، اجباری شدن به‌کارگیری ظروف قابل استفاده مجدد در نیویورک، ساراگوسا؛ نخستین نقطه وریپورت اروپا، تهدید نصب نادرست سیستم‌های روشنایی بر ساکنان ولینگتون و شورای نیویورک به‌دنبال بهبود سلامت روان جامعه، عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

حراج تابلوهای خیابانی دهه‌های ۵۰ و ۶۰ در لندن

شورای شهر «وست‌مینستر» حدود ۳۴۰ تابلوی خیابانی متعلق به دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ را با قیمت‌های بین ۸۰ تا ۳۰۰ پوند به حراج عمومی گذاشت.

شورا تأکید کرد که وست‌مینستر خانه بعضی از مشهورترین و شناخته‌شده‌ترین مکان‌های دیدنی جهان است و این فرصتی نادر برای عموم مردم به‌شمار می‌رود تا بخشی از تاریخ غنی و رنگارنگ آن را با خود به خانه ببرند.

شورای شهر خاطرنشان کرد که این حراج فرصتی است برای خریداران اشیا قدیمی و علاقمندان به تاریخ شهر تا صاحب یک قطعه منحصربه‌فرد از تاریخ لندن شوند، زیرا تابلوها بخش مهمی از میراث شهر به‌شمار می‌رود که به‌عنوان یک راهنما برای مردم در سراسر شهر عمل می‌کنند.

شورا خاطرنشان کرد همان‌طور که حراج‌های قبلی تابلوهای خیابانی هزاران پوند درآمد برای خدمات محلی به‌ارمغان آورده است، تمام پول حاصل از این فروش نیز روی بهبود خدمات برای ساکنان شهر سرمایه‌گذاری خواهد شد

اجباری شدن به‌کارگیری ظروف قابل استفاده مجدد در نیویورک

شورای شهر «نیویورک» لایحه جدیدی در شهر معرفی کرده است که بر اساس آن بعضی از رستوران‌های شهر به جای اتکا به بسته‌بندی‌های یک‌بار مصرف که هنوز در خدمات غذایی بسیاری وجود دارد، باید گزینه ظروف قابل استفاده مجدد و قابل برگشت را برای صرف غذا و تحویل آن به مشتریان ارائه دهند.

شورا توضیح داد که طبق این لایحه، بعضی از مؤسسات غذایی در شهر باید راهکارهایی برای چگونگی استفاده از ظروف بسته‌بندی قابل استفاده مجدد ارائه دهند و پیشنهادهای آن‌ها شامل شیوه‌هایی برای بازگرداندن ظروف از خانه مشتری‌ها به رستوران نیز باشد.

شورای شهر تصریح کرد که این لایحه با مخالفت تعدادی از رستوران‌دارها و حتی مدیران پایداری مواجه است که همچنان در حال بهبودی از اثرات گسترده تعطیلی‌های کووید -۱۹ هستند. حال آن‌که لایحه جدید زمان‌بر و پرهزینه است. از سوی دیگر پیشنهاد جدید شورا در بازاری همچون نیویورک که در آن بسیاری از رستوران‌ها فضای بسیار محدودی دارند، می‌تواند چالش‌برانگیزتر باشد.

شورای شهر در پاسخ این مشکل اعلام کرد که لایحه یادشده تنها رستوران‌های زنجیره‌ای با بیش از ۱۰ شعبه را به اجرای قوانین جدید ملزم می‌کند که فضای کافی دارند و اطمینان داد که اعضای شورای شهر پیش از تصویب این لایحه موضوع را به نحوی بررسی کرده‌اند که برای اجرا در جامعه عملی باشد.

ساراگوسا؛ نخستین نقطه وریپورت اروپا

شورای شهر «ساراگوسا» اعلام کرد که مجوز استفاده موقتی از زمینی را در منطقه پارکینگ جنوبی اکسپو با هدف ایجاد یک وریپورت در آنجا صادر کرده است. وریپورت اصطلاحی است برای مرکزی که امکان فرود و برخاستن وسایل‌نقلیه پرنده از جمله تاکسی‌های هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین را فراهم می‌کند؛ این پروژه به‌عنوان بخشی از پروژه حمایت‌شده توسط کمیسیون اروپا برای جابه‌جایی‌های هوایی شهری توسعه خواهد یافت.

شورا توضیح داد که موقعیت جغرافیایی شهر برای توسعه چنین پروژه جامعی مفید است، زیرا صنایعی مانند انرژی، خودروسازی و لجستیک همه در قلمرو آن است و ادامه داد: فضای اختصاص یافته به این مرکز که توسط منابع رسانه‌ای به‌عنوان نخستین نقطه فرود اروپا در یک بافت شهری توصیف شده است، برابر با ۷۵۰۰ مترمربع مساحت و دارای مجوز اجاره برای مدت قانونی ۱۰ سال است.

شورای شهر ساراگوسا تصریح کرد که ورتیپورت می‌تواند با ایجاد راهروهای هوایی در ارتفاع کم برای حمل‌ونقل مسافران و کالاها، جابه‌جایی شهری و منطقه‌ای را فعال و تقویت کند.

تهدید نصب نادرست سیستم‌های روشنایی بر ساکنان ولینگتون

شورای شهر «ولینگتون» مدعی شده است که به‌زودی اقدامات خود را برای تعمیر ۱۷ هزار سیستم روشنایی در سراسر شهر آغاز خواهند کرد، با این حال از شهروندان خواسته‌اند به منظور پیشگیری از وقوع خطراتی مانند برق‌گرفتگی، هرگونه خرابی این سیستم‌ها را در محل سکونت خود گزارش دهند تا تعمیر آن‌ها در اولویت قرار بگیرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آداپتورهایی که در سال ۲۰۱۸ در سراسر سیستم‌های روشنایی شهر نصب شد، در معرض جدا شدن از منبع و افتادن روی خیابان‌های شهری قرار دارد و همین امر می‌تواند به وقوع خطراتی مانند برق‌گرفتگی عابران یا آسیب دیدن پاهای آن‌ها حین راه رفتن منجر شود.

اعضای شورای شهر ولینگتون علت آویزان شدن لامپ‌های سیستم‌های روشنایی شهری را به نصب آداپتورهایی از جنس آلیاژ آلومینیومی برای اتصال به لامپ‌ها نسبت داده‌اند که به جدا شدن چراغ‌های ال‌ای‌دی از محل اتصال آن‌ها منجر می‌شود. در واقع این آداپتورها از مقاومت کافی در مقابل بادهای شدیدی که در ولینگتون می‌وزد، برخوردار نیست و با هر وزش بادی، آویزان شدن لامپ‌ها و در موارد بدتر، افتادن آن‌ها به کف خیابان‌ها را به دنبال دارد که این امر به سهم خود خطرات ایمنی بسیاری را پیش‌روی شهروندان قرار می‌دهد.

شورا تأکید کرد که تعداد لامپ‌های تعمیر شده طی چهار سال گذشته و پس از نصب آداپتورهای جدید، تاکنون به بیش از ۶۰۰ مورد می‌رسد که اعضای شورای شهر از تعمیر تمام ۱۷ هزار لامپ به کار رفته در سیستم‌های روشنایی شهری سراسر پایتخت نیوزلند در آینده نزدیک خبر داده‌اند.

شورای نیویورک به‌دنبال بهبود سلامت روان جامعه

شورای شهر «نیویورک» در آخرین جلسه خود از نقشه راه رئیس شورا برای گسترش مراقبت‌های بهداشت و سلامت روان در سطح شهر پرده‌برداری کرد که این طرح در حالت کلی شامل ۱۰ مرکز جدید (دو مرکز در هر منطقه) برای درمان افراد مبتلا به بحران سلامت روان می‌شود و درصدد ارائه خدمات فوری به نیویورکی‌های نیازمند کمک‌های روحی-روانی است.

شورای شهر تأکید کرد که به این ترتیب اهالی نیویورک می‌توانند به‌عنوان جایگزینی برای بستری شدن در بیمارستان‌ها، به این مراکز مراجعه کنند و تا یک هفته در آن‌جا بمانند.

رئیس کمیته سلامت روان شورای شهر خاطرنشان کرد که هدف از این اقدام بهبود سلامت روان در سراسر شهر و برطرف کردن شکاف‌های جدی موجود در این زمینه است، زیرا در بیشتر مواقع اگر مبتلایان به مشکلات سلامت روان در یک مرکز درمانی دور از خانه یا جوامع خود قرار بگیرند، احتمال رفع مشکلات آن‌ها بیشتر است.

شورای شهر نیویورک اعلام کرد این اولین بار تاکنون است که شورای شهر یک استراتژی برای مقابله با بحران سلامت روان ارائه می‌دهد و امیدوار است با این اقدام به بهبود شرایط روانی جامعه کمک کند.

کد خبر 657158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.