مدیران نسبت به شوراها دچار عوام‌فریبی شدند

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه مدیران نسبت به شوراها دچار عوام‌فریبی شدند، گفت: شوراها در تصمیم‌گیری‌ها دخیل نیستند و تنها پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهمن میری امروز _چهارشنبه ششم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: شوراها در تصمیم‌گیری‌ها دخیل نیستند و آن‌ها پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند.

وی با بیان اینکه مدیران نسبت به شوراها دچار عوام فریبی شدند، افزود: برای گرامیداشت هفته شوراها علاوه بر برگزاری همایش‌های شهرستانی باید همایش استانی به صورت جامع و کامل و با حضور مسئولان ارشد استانی برگزار شود و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان، تریبون نماز جمعه را به شوراها بدهند تا گزارش عملکردی به مردم ارائه دهند.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در هفته شوراها باید برنامه‌های ویژه‌ای برای گرامیداشت این هفته در صداوسیما برگزار شود، همچنین درخواست داریم با توجه به اینکه بیشترین خدمات شهری و روستایی در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها صورت می‌گیرد، در اخبار صداوسیما، گزارش عملکرد از متولیان امر تهیه و به صورت مستمر پخش شود.

وی با تاکید بر پایبندی و رعایت قوانین و مقررات در تصمیم‌های شورایی تصریح کرد: چنانچه در مفاد تفاهم‌نامه در طول اجرا پیشنهادهایی واصل شد یا نیاز به اصلاحیه داشت، به صورت متمم در آن منظور می‌شود، همچنین پیشنهاد می‌شود نیروی انتظامی با توجه به امکانات خود، نسبت به افکارسنجی و آسیب‌شناسی و معضلات اقدام کند تا مشخص شود که آسیب‌ها در چه سطحی است و آموزش را از چه موضوعی باید آغاز کرد.

میری با بیان اینکه روش باغداری و آبیاری سنتی در بیش از هفت درصد مساحت باغ‌های کهن‌شهر ناغان این استان تغییر کرده است و تأمین اعتبار برای ترمیم کانال سنتی بیش از ۵۰ هکتار زمین فاریاب بزرگ این شهر کهن نیز انجام شده است، افزود: جمعیت بعضی از روستاهای شهرستان کیار قابل توجه است، لذا به‌منظور بهره‌مندی جوانان و ایجاد شادابی و نشاط در روستاها درخواست احداث سالن ورزشی در روستاهای با جمعیت بالا در شهرستان کیار باید از اولویت‌ها باشد تا از مهاجرت اهالی روستا جلوگیری شود.

وی با اشاره به کوتاهی‌هایی که در حوزه وقف صورت گرفته است، گفت: لازم است نقش اداره اوقاف در آگاه‌سازی مردم تاکنون چقدر بوده است و از ظرفیت شوراها در شهرها و روستاهای استان چقدر استفاده شده است، البته انتظار می‌رود از طریق رسانه‌ها و به دور از بوروکراسی اداری اقدامات میدانی لازم انجام گیرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کیار در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید بر مطالبه‌گری شوراهای اسلامی در حوزه‌های عمرانی گفت: درخواست می‌کنیم معاون عمرانی استاندار در برنامه جلسات ماهانه یا فصلی خود، شوراهای اسلامی را نیز در نظر بگیرد و جلساتی را با اعضای آن‌ها برگزار کند.

کد خبر 657145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.