به‌کارگیری سیستم‌های روشنایی هوشمند در کلان‌شهر مکزیکی

نرم‌افزار جدیدی در سیستم‌های روشنایی یوکاتان و در منطقه پلایا در مکزیک نصب خواهد شد که به تسهیل تجزیه و تحلیل داده‌های ترافیکی کمک بسیاری خواهد کرد و از این طریق، بهینه‌سازی خدمات شهری را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران یوکاتان قراردادی را با کمپانی Telensa که در ارائه خدمات هوشمند در سیستم‌های روشنایی شهری فعالیت می‌کند، منعقد کرده‌اند و به بر مبنای آن قرار است شرکت ذکر شده رویکردهای تکنولوژیک خود را با هدف کاهش ترافیک خودرویی و سایر خدمات حمل‌ونقل شهری در اختیار شهرداری پلایا قرار دهد. در مرحله اولیه اجرای این رویکرد، بیش از چهار هزار سیستم روشنایی در سراسر پلایا به نرم‌افزار جدید مجهز خواهد شد که البته مدیران از پیاده‌سازی آن در سراسر شهر طی مراحل بعدی خبر داده و مدعی شده‌اند مزایای هوشمندسازی سیستم‌های روشنایی را که شامل کاهش ترافیک و به حداقل رساندن انتشار گازهای آلاینده ناشی از لامپ‌های معمولی تیرهای چراغ برق قدیمی است، برای تمام شهروندان به ارمغان خواهند آورد.

رفاه زیست‌محیطی

کارشناسانی که برای اجرای پروژه جدید پلایا ابراز آمادگی کرده‌اند، مدعی شده‌اند که به دنبال هوشمندسازی سیستم‌های روشنایی شهری، کارآمدی انرژی بهبود قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد که این امر به سهم خود می‌تواند در بهبود رفاه زیست‌محیطی و به دنبال آن، ارتقای سلامت شهروندی نقش مهمی ایفا کند.

به‌کارگیری سیستم‌های روشنایی هوشمند در کلانشهر مکزیکی

علاوه بر این، مدیران شهر در نظر دارند با همکاری کمپانی Telensa خدمات حمل‌ونقل شهری را برای شهروندان و گردشگران بهینه کنند و از این طریق افراد بیشتری را به حضور در فضاهای عمومی سوق دهند که این امر به سهم خود می‌تواند رونق اقصادی بازارها را به دنبال داشته باشد. در این راستا، سنسورهایی دیجیتالی در هر یک از لامپ‌های تیرهای چراغ شهر نصب خواهد شد که به برقراری ارتباط بی‌سیم با نرم‌افزار کمک می‌کند و به دنبال آن، درک عمیق‌تر عملکرد این سیستم‌ها برای مدیران شهری از طریق تجزیه و تحلیل داده‌های حاصل فراهم می‌آید و در نهایت، اعمال اقدامات لازم برای بهبود این سیستم‌ها ممکن می‌شود.

کارکنان کمپانی Telensa ادعا کرده‌اند که نتیجه همکاری میان آن‌ها و مدیران پلایا بهبود کیفیت زندگی را از طریق سبزسازی، افزایش کارآمدی و ارائه خدمات بهتر برای بیش از ۳۰۵ هزار شهروند به دنبال خواهد داشت.

به‌کارگیری سیستم‌های روشنایی هوشمند در کلانشهر مکزیکی

کد خبر 657121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.