تلاش می‌کنیم در خدمت شخصیت فرهنگی شهر باشیم/ زاینده‌رود غصه مشترک اصفهانی‌ها

شهردار اصفهان گفت: اصفهان شهر فرهنگی بوده است، در این راستا سعی خواهیم کرد در خدمت شخصیت فرهنگی این کلان‌شهر باشیم و در این دوره مدیریت شهری دین خود را به شهر ادا کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده شامگاه سه‌شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه در برنامه تلویزیونی «زنده باد اصفهان» اظهار کرد: در هفته فرهنگی اصفهان به واسطه اجرای برنامه‌های متنوع حس و حال خوبی را در شهر شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه از آغاز امسال میزبان میهمانان نوروزی بودیم، افزود: طبق بررسی‌های انجام شده مردم و مسافران نوروزی از خدمات ارائه شده، نظافت و گل‌آرایی شهر ابراز رضایت داشتند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: خدمات ارائه شده از سوی ستاد دائمی خدمات سفر منجر به رضایت مردم و میهمانان نوروزی شد، بعد از رضایت پروردگار، رضایت بندگان برای ما مهم است.

وی با اشاره به سیر تحول شهرها، تصریح کرد: ابتدا شهرهای بدوی شکل گرفت و پس از آن نیز شهرهای صنعتی ایجاد شد که حرف اول را در صنعت و تکنولوژی می‌زند.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: در دوره سوم و در اعتراض به شهرهای صنعتی و آلودگی‌های زیست‌محیطی و وجود دودکش‌ها، شهرهای پاک شکل گرفت و پس از آن در دوره شهرهای فرهنگی قرار داریم.

وی با بیان اینکه شاخص امروز شهرهای خوب، تعداد کارخانه‌ها نیست، گفت: شهرهایی مقصد سفر گردشگران است که فرهنگی باشند، در این راستا تعداد اماکن، موزه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی و رخدادهایی فرهنگی که در آن برگزار می‌شود، بسیار اهمیت دارد.

حضور مردم در فراخوان‌هایی که مدیریت شهر دارد، مانند حضور ده‌ها هزار نفر از مردم در پردیس هنر و لذت بردن از برنامه‌های فرهنگی، بیانگر این است که آن‌ها خادمان شهر را از خود می‌دانند و ارتباط متقابل میان ما وجود دارد.

شهردار اصفهان افزود: اصفهان شهر فرهنگی بوده است، در این راستا سعی خواهیم کرد در خدمت شخصیت فرهنگی این کلان‌شهر باشیم و در این دوره مدیریت شهری دین خود را به شهر ادا کنیم.

وی ادامه داد: شهری زنده است که سطح تعامل شهروندان آن بالا باشد و اقشار مختلف و دستگاه‌ها نسبت به هم بی تفاوت نباشند.

قاسم‌زاده با بیان اینکه میزان انعکاس و ارتباطی که جریان دارد، بازخورد نکات مثبت، انتقادات و اشکالات نشان از زنده بودن شهر دارد، تصریح کرد: اینکه روزانه به‌طور میانگین ۵۰۰ نفر با سامانه ۱۳۷ تماس برقرار و دغدغه‌های خود را بیان می‌کنند، نشان می‌دهد شهر اصفهان زنده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اگر شهر اصفهان تمیز است، این زحمت شهرداری نیست، بلکه مردم اصفهان هستند که شهر را تمیز نگه می‌دارند، گفت: در این شهر کمتر دیده می‌شود که از خودرو زباله بیرون انداخته شود، مردم به نظافت شهر بسیار اهمیت می‌دهند، در واقع سطح مشارکت مردم اصفهان عالی است.

وی ادامه داد: حضور مردم در فراخوان‌هایی که مدیریت شهر دارد، مانند حضور ده‌ها هزار نفر از مردم در پردیس هنر و لذت‌بردن از برنامه‌های فرهنگی، بیانگر این است که آن‌ها خادمان شهر را از خود می‌دانند، ارتباط متقابل میان ما وجود دارد، همدیگر را می‌فهمیم، نسبت به هم حساس هستیم و همه در اداره شهر مشارکت می‌کنیم.

غصه مشترک مردم اصفهان زاینده‌رود است، در این راستا هنر همدلی میان مردم این شهر وجود دارد.

قاسم‌زاده با اشاره به میزان همدلی به عنوان یک شاخص دیگر که نشان از زنده بودن شهر دارد، گفت: به عنوان کارگزار، شهر را فقط از چشم خود نمی‌بینیم، زیرا به خطا می‌رویم، بر این اساس به صورت مرتب با مردم در قالب کارگروه مشورتی و دیدارهای مردمی ارتباط داریم، تا از زاویه دید آن‌ها شهر را ببینیم.

وی با بیان اینکه بر اساس ارتباطی که با مردم داریم، دغدغه نخست شهروندان، مسائل زیست‌محیطی و ترافیک است، تصریح کرد: غصه مشترک مردم اصفهان نیز زاینده‌رود است، در این راستا هنر همدلی میان مردم این شهر وجود دارد.

قاسم‌زاده حس همدردی را دیگر شاخص شهرهای زنده دانست و افزود: در ماه مبارک رمضان شاهد برگزاری گلریزان در این شهر بودیم که مردم اصفهان با کمک‌های بی‌نظیر خود زندانیان بسیاری را آزاد کردند.

وی گفت: اصفهان نسبت به بهترین شهرهای دنیا مزایایی همچون نظافت، رعایت حق و حقوق متقابل را دارد، اما در بعضی موضوعات و حوزه‌ها نیز با مشکل روبه‌رو هستیم.

به‌تازگی گروهی از اصفهان به سن‌پترزبورگ رفتند و تعامل خوبی نیز شکل گرفته است، بنابراین خواهرخواندگی فقط یک عنوان نیست.

وی با اشاره به حضور موتورسیکلت‌سواران در بازار اصفهان و میدان نقش جهان به عنوان یک مشکل گفت: در هفته فرهنگی اصفهان از مردم این شهر درخواست می‌کنم تا به خودشان، شهرشان و کارگزاران کمک کنند تا این اشکال را از شهر اصفهان برطرف کنیم.

قاسم‌زاده افزود: شهرداری با ایجاد معابر و موانع سعی می‌کند مسیر را مدیریت کند، اما گاهی راکبان موتورسیکلت رعایت نمی‌کنند و برای خانواده‌هایی که قصد دارند با خیال راحت در فضای عمومی تفریح کنند، خطر و آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند که بسیار آزار دهنده است.

وی تصریح کرد: در حوزه حمل‌ونقل عمومی و خرید ناوگان، درصدد هستیم حقوق جانبازان و معلولان را رعایت کنیم، در این راستا اتوبوس‌های دارای رمپ و مخصوص سوار شدن این افراد پیش‌بینی شده است تا آن‌ها نیز بتوانند با خیال راحت در شهر تردد کنند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: دغدغه کار فرهنگی دارم، در این راستا تشخیص شورای اسلامی شهر اصفهان بود که این دوره شهردار فرهنگی انتخاب شود، زیرا معتقد بودند افق مدنظرشان، آرمان‌ها و آرزوهای آنها با شهردار فرهنگی تحقق می‌یابد.

وی اظهار کرد: در حوزه دیپلماسی عمومی، فارغ از سختی‌های دیپلماسی رسمی، ارتباط میان نهادهای مردمی به‌ویژه شهرداری‌ها شکل می‌گیرد که در اصطلاح عمومی به آن خواهر خواندگی می‌گویند که میان شهرهایی که مشابهت‌هایی از نظر فرهنگی دارند رخ می‌دهد.

قاسم‌زاده افزود: در شهرهای خواهرخوانده‌ها به واسطه انعقاد تفاهم‌نامه میان دو شهر تبادل ایجاد و امکان تعامل دانشگاه‌ها، تجار، گردشگران، هنرمندان دو شهر فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: ارتباط و فرایند خواهرخوانده‌ها اگرچه فراز و نشیب داشته اما ارتباط‌ها برقرار بوده است، به‌طوری که هنرمندان ما تجربه حضور در شهرهای خواهرخوانده اصفهان را داشته‌اند، هنرشان را ارائه کرده‌اند، کارگروه‌هایی تشکیل داده‌اند و ارتباط‌ها کماکان ادامه دارد.

شهردار اصفهان اضافه کرد: به‌تازگی گروهی از اصفهان به سن‌پترزبورگ رفتند و تعامل خوبی نیز شکل گرفته است، بنابراین خواهرخواندگی فقط یک عنوان نیست.

کد خبر 657038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.