شورای نیویورک به‌دنبال بهبود سلامت روان جامعه

شورای شهر نیویورک طرحی ارائه کرده که به‌دنبال گسترش خدمات مراقبت از سلامت روان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رئیس شورای شهر نیویورک به‌تازگی یک نقشه راه سلامت روان منتشر کرده است که طرحی مبتنی بر جامعه برای گسترش خدمات مراقبت از سلامت روان در سراسر شهر به‌شمار می‌رود. وی تصریح کرد که این حقیقت که بیش از نیمی از زندانیان نیویورک با مشکلات سلامت روان دست‌وپنجه نرم می‌کنند، حاکی از شکست دولت در ساماندهی امور روانی جامعه است.

رئیس شورای شهر در این زمینه اظهار کرد که در کنار واکنش نشان دادن به شرایط روانی ناسالم جامعه، تمرکز بر پیشگیری از بروز آن اضطراری است و شورای شهر رسیدگی به این مورد را یکی از اولویت‌های کلیدی خود قرار داده است.

شورای شهر نیویورک به این ترتیب در آخرین جلسه خود از نقشه راه رئیس شورا برای گسترش مراقبت‌های بهداشت و سلامت روان در سطح شهر پرده‌برداری کرد که این طرح در حالت کلی شامل ۱۰ مرکز جدید (دو مرکز در هر منطقه) برای درمان افراد مبتلا به بحران سلامت روان می‌شود و درصدد ارائه خدمات فوری به نیویورکی‌های نیازمند کمک‌های روحی-روانی است.

شورای شهر تأکید کرد که به این ترتیب اهالی نیویورک می‌توانند به‌عنوان جایگزینی برای بستری شدن در بیمارستان‌ها، به این مراکز مراجعه کنند و تا یک هفته در آن‌جا بمانند.

شورای نیویورک به‌دنبال بهبود سلامت روان جامعه

شورای شهر نیویورک خاطرنشان کرد که بسیاری از ابتکارات در نقشه‌راه سلامت روان رئیس شورا نیاز به رأی متفق‌القول اعضای شورای شهر و امضای شهردار دارد که طی این همکاری تا ۲۸ میلیون دلار بودجه برای کلینیک‌های سلامت روان در مدارس شهر نیز تأمین خواهد شد.

شورا مطرح کرد که این موضوع تنها یکی از اجزای نقشه‌راه سلامت روان شورای شهر است و تمرکز طرح بر چهار حوزه کلی «پیشگیری»، «افزایش نیروی کار صنعت بهداشت روان»، «تلاقی جرم و جنایت و سلامت روان» و «گسترش آگاهی عمومی» قرار دارد.

رئیس کمیته سلامت روان شورای شهر خاطرنشان کرد که هدف از این اقدام بهبود سلامت روان در سراسر شهر و برطرف کردن شکاف‌های جدی موجود در این زمینه است، زیرا در بیشتر مواقع اگر مبتلایان به مشکلات سلامت روان در یک مرکز درمانی دور از خانه یا جوامع خود قرار بگیرند، احتمال رفع مشکلات آن‌ها بیشتر است.

شورای شهر نیویورک اعلام کرد این اولین بار تاکنون است که شورای شهر یک استراتژی برای مقابله با بحران سلامت روان ارائه می‌دهد و امیدوار است با این اقدام به بهبود شرایط روانی جامعه کمک کند.

شورای نیویورک به‌دنبال بهبود سلامت روان جامعه

کد خبر 657032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.