زمین‌گیر شدن بیش از ۶۰ دستگاه آمبولانس / رضایت بیش از ۸۷ درصد شهروندان از خدمات اورژانس

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث استان اصفهان از رضایت بیش از ۸۷ درصد امدادخواهان از اورژانس ۱۱۵ استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

فرهاد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تعداد کل مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان در سال گذشته، ۲۸۹ هزار و ۷۱۲ مورد بوده است و روزانه به طور میانگین ۷۰۰ پیامک نظرسنجی برای تماس‌گیرندگان با تلفن همراه ارسال شده است.

وی افزود: ۲۴ درصد از گیرندگان این پیام، به نظرسنجی اورژانس پیش‌بیمارستانی پاسخ دادند و رضایت از عملکرد اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان بیش از ۸۷ درصد در سال ۱۴۰۱ به ثبت رسیده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان با اشاره به اینکه تأخیر در رسیدن آمبولانس بر بالین بیمار بیشترین علت نارضایتی امدادخواهان است، تصریح کرد: فرسودگی ناوگان آمبولانس‌های اورژانس، زمین‌گیر شدن بیش از ۶۰ دستگاه آمبولانس در استان اصفهان و در نتیجه کمبود ناوگان امدادی از مهم‌ترین علل افزایش زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار است.

وی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی و تعطیلی پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی از سایر دلایل در دسترس نبودن آمبولانس اورژانس در یک منطقه می‌تواند باشد، ادامه داد: در صورت در دسترس نبودن نزدیک‌ترین آمبولانس اورژانس، واحد اعزام و راهبری مرکز فرماندهی عملیات اورژانس استان، اولویت بعدی اعزام را که مسیر دورتری نسبت به محل حادثه دارد به محل امدادخواهی اعزام می‌کند که این امر زمان ارائه خدمت به بیمار را افزایش می‌دهد.

حیدری با اشاره به نقش خیران حوزه سلامت، گفت: امیدواریم با جلب مشارکت بیشتر خیران در بازسازی آمبولانس‌های فرسوده و تأمین ناوگان امدادی مناسب در آینده شاهد افزایش رضایت‌مندی از خدمات فوریت‌های پزشکی استان باشیم.

کد خبر 657001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.