«هزار و یک شب بلدیه» آغازی برای مستندسازی تاریخ شهرداری یزد است

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه مستند هزار و یک شب بلدیه یک اثر فاخر، ارزشمند و جالب است، گفت: این مستند آغازی ارزشمند برای مستندسازی تاریخ شهرداری این شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عزیزالله سیفی امروز _سه‌شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه_ در آئین اکران مستند نیمه‌بلند «هزار و یک شب بلدیه» که به سفارش شهرداری یزد و تهیه‌کنندگی مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد تولید شد، با تقدیر از تولید این مستند به عنوان یک کار ارزشمند و فاخر اظهار کرد: این اقدامات در تاریخ ماندگار می‌شود و ما می‌توانیم به وسیله چنین آثاری به ارزش‌هایی که گذشتگانمان آفریده‌اند افتخار کنیم.

وی با بیان اینکه به طور معمول ما شهر را به عنوان یک موجود زنده می‌شناسیم، افزود: زمانی که از شهر به عنوان موجود زنده یاد می‌کنیم، همیشه باید رشد و تعالی در آن دیده شود و از گذشته‌های دور تا امروز همیشه روند رو به رشد آن حفظ شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد مستند «هزار و یک شب بلدیه» را کاری هنرمندانه، زیبا و جالب توصیف کرد و گفت: همچنان زمینه ادامه یافتن این مسیر وجود دارد و می‌توان این اثر را در بخش‌های بعدی تکمیل کرد اما برای آغاز، کاری بسیار خوب و لازم بود.

وی ادامه داد: امیدواریم با چنین حرکت‌های علمی و پژوهشی بتواند با معرفی تاریخ شهر، زمینه ساخت آینده‌ای همگام با تکنولوژی روز و با بهره‌گیری از هویت اصیل آن را فراهم کنیم.

سیفی با اشاره به اینکه یزد را به عنوان دومین شهر تاریخی جهان معرفی می‌کنند، گفت: دلیلی که یزد پس از ونیز به عنوان دومین شهر تاریخی جهان لقب گرفته این است که مردم یزد در گذشته‌های دور بدون تکنولوژی و انرژی‌هایی که امروز داریم، فضاهایی را در شرایط سخت محیطی خلق کردند که افتخار یزد، ایران و جهان است و اگر ما هم امروز بتوانیم شرایط زندگی خوب را در شهر فراهم کنیم، کار ارزشمندی انجام داده‌ایم.

وی گفت: ما به جای اینکه از هویت اصیل و داشته‌های تاریخی خود استفاده کنیم، به الگوگیری از فرهنگ غرب در شهرسازی روی آورده‌ایم که باید این مسیر را تغییر دهیم و شهر را شایسته مردم، معماری و تمدن یزد بسازیم.

کد خبر 656958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.