زنان تحت حمایت کمیته امداد از بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند

معاون حمایت کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: طرح بهره‌مندی زنان تحت حمایت از بیمه‌های تأمین اجتماعی در راستای توانمندسازی و خودکفایی مددجویان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابراهیم محمدی امروز _سه‌شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه _ در نشست اجرای طرح حمایت بیمه‌های تأمین اجتماعی از زنان سرپرست خانوار، اظهار کرد: این طرح از سال‌های گذشته اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح بهره‌مندی زنان تحت حمایت از بیمه‌های تأمین اجتماعی در راستای توانمندسازی و خودکفایی مددجویان اجرا می‌شود.

معاون حمایت کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به شرایط پوشش بیمه‌های تأمین اجتماعی افزود: بانوان ۴۴ تا ۴۹ سال، مددجویان بدون مسکن، زنان سرپرست خانوار دارای سابقه بیمه، بیماران صعب‌العلاج و همچنین بانوان دارای طرح‌های اشتغال خانگی در اولویت بهره‌مندی از این طرح هستند.

وی ادامه داد: این بانوان با سابقه ۱۰ سال بیمه تأمین اجتماعی و ۵۵ سال به بالا می‌توانند برای بازنشستگی اقدام کنند و از تمام مزایا، از جمله حقوق بازنشستگی بهره‌مند شوند.

محمدی با بیان اینکه هر ساله تعدادی از این بانوان بازنشسته و خودکفا می‌شوند خاطرنشان کرد: همچنین ۱۰۰۴ زن سرپرست خانوار دیگر نیز تحت حمایت بیمه‌های تأمین اجتماعی قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: در سال گذشته ۷۳ مددجوی تحت حمایت استان برای دریافت حقوق بازنشستگی به بیمه‌های تأمین اجتماعی و بیمه روستاییان و عشایر معرفی شده‌اند.

معاون حمایت کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: توجه به دیگران و انفاق، از اخلاق‌های پسندیده‌ای است که اگر نهال آن از کودکی رشد کند، همواره آثار مثبت آن، روح و جسم آدمی را تحت تأثیر قرار می‌هد.

وی تاکید کرد: نیکوکاری یعنی دانستن نیازهای نیازمندان یک جامعه و مشارکت در رفع این نیازها از این رو مؤسسه‌های خیریه در شناسایی این نیازها نقش پررنگی داشته و علاوه‌بر کمک‌های نقدی که از سمت دولت می‌گیرند، نیاز به کمک‌های مردمی نیز دارند تا بتوانند اهداف انسان‌دوستانه خود را پوشش دهند و به نیازمندان یاری رسانند.

کد خبر 656927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.