۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
«شیمی» نیازمند حمایت سایر علوم است

یک دکترای شیمی آلی گفت: علم شیمی نمی‌تواند به تنهایی موجب شکوفایی خود و توسعه کشور شود، بلکه باید در کنار سایر علوم قرار گیرد و با کمک آن‌ها باعث رشد تولید شود.

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات لازم در راستای توسعه کشور، اظهار کرد: به‌طورکلی مسائل بسیاری برای توسعه و رشد تولید در ایران باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: نخستین موضوعی که برای توسعه کشور حائز اهمیت است، تربیت نیروی جوان متخصص است.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: پس از اینکه توانستیم نخستین مرحله از توسعه را سپری کنیم، باید دریچه‌ای به سمت دنیا برای برقراری ارتباط با سایر کشورها ایجاد کنیم.

وی در رابطه با علوم کاربردی در راستای توسعه کشور گفت: یکی دیگر از مسائلی که برای توسعه و رشد تولید حائز اهمیت است، استفاده از نانومتریال، زیست‌فناوری و تکنولوژی هوش‌مصنوعی است.

یوسفی در همین رابطه تاکید کرد: این راستا برای استفاده از پتانسیل‌های کشور باید به طور همه‌جانبه از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کرد.

وی افزود: تمام این مسائل باید در کنار یکدیگر قرار گیرد تا اقتصاد کشور به سمت پویایی حرکت کند و همواره شاهد رشد تولید در ایران باشیم.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: درواقع علم شیمی نمی‌تواند به تنهایی باعث شکوفایی خود و توسعه کشور شود، بلکه باید در کنار سایر علوم قرار گیرد و با کمک آن‌ها باعث توسعه و رشد تولید شود.

کد خبر 656801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.