درآمدزایی از «اقلیم منطقه» به کمک علم شیمی ممکن است

یک دکترای شیمی آلی گفت: با استراتژی دقیق و به کمک علم شیمی می‌توان از اقلیم و پوشش گیاهی هر منطقه درآمدزایی کرد، این فرآیند در کاشان شکل گرفته و به موجب آن صنعت تولید گلاب و عرقیجات توسعه یافته است.

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ارتباط علم شیمی با محیط‌زیست، اظهار کرد: در بین تمام مناطق ایران، اصفهانی استانی است که سردترین و گرم‌ترین نقطه کشور را در خود جای داده است.

وی افزود: اصفهان از نقاط مختلفی برخوردار است که در برخی از مناطق آن بیشترین میزان بارندگی وجود دارد، از طرفی قسمت‌هایی از این استان کاملاً کویری بوده و میزان بارش بسیار کمی به خود اختصاص می‌دهد.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: اصفهان استانی است که میزان تولید محصولات کشاورزی زیادی دارد و در کنار آن از مناطق کویری نیز برخوردار است که این تنوع در علم شیمی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی در رابطه با اهمیت اقلیم در علم شیمی گفت: اگر بتوانیم در هر منطقه‌ای متناسب با اقلیم فرآیندهای شیمیایی مختلف را طبقه‌بندی و مدیریت کنیم به نتایج مطلوبی دست خواهیم یافت.

یوسفی تصریح کرد: درواقع با استراتژی دقیق و به کمک علم شیمی می‌توان از اقلیم و پوشش گیاهی هر منطقه درآمدزایی کرد؛ این فرآیند در کاشان شکل گرفته و به موجب آن صنعت تولید گلاب و عرقیجات توسعه یافته است.

وی افزود: در حال حاضر حتی مناطق کویری نیز مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر 644804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.