ضرورت حمایت بخش‌های دانش بنیان برای ساخت مسکن

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تولید مسکن محقق نمی‌شود مگر آن که بتوانیم به عنوان کنشگر مؤثر این حوزه فعالیت داشته باشیم و بخش‌های دانش بنیان را برای حمایت از ساخت مسکن صنعتی و تولید دانش بنیان حمایت کنیم که در این بخش تمام حوزه‌های عمران و معماری و سایر بخش‌های دانشگاه فعالیت مؤثری خواهند داشت.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدمهدی طهرانچی امروز -چهارم اردیبهشت‌ماه- در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن برای اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بین آن دانشگاه و وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه برای تأمین مسکن اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه و مسکن‌های استیجاری مناسب برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی است.

وی با بیان اینکه ساخت این واحدها از موضوعاتی است که هیئت امنای دانشگاه یک سال گذشته برای آن برنامه‌ریزی کرد و به اجماع رسید، افزود: در حال حاضر هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی برای این مهم پیگیر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در موضوع نهضت ملی مسکن از شرکت‌های دانش‌بنیانی در ارزان‌سازی قیمت تمام شده واحدهای طرح نهضت ملی مسکن نقش‌آفرینی کنند، حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: تولید مسکن محقق نمی‌شود مگر آنکه بتوانیم به عنوان کنشگر مؤثر این حوزه فعالیت داشته باشیم و بخش‌های دانش بنیان را برای حمایت از ساخت مسکن صنعتی و تولید دانش بنیان حمایت کنیم که در این بخش تمام حوزه‌های عمران و معماری و سایر بخش‌های دانشگاه فعالیت مؤثری خواهند داشت.

طهرانچی گفت: در تلاش هستیم تا در تولید مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن و رسیدگی به خواست‌های هیئت علمی جوان و کارکنان کشور ایفای نقش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اراضی این دانشگاه وقفی نیست و تنها مساحت کمی از اراضی وقفی به شمار می‌رود که در طرح تولید مسکن مورد استفاده قرار نخواهد گرفت، افزود: اراضی دانشگاه آزاد اسلامی که برای اجرای طرح تولید مسکن معرفی شده، زمین‌هایی هستند که به عنوان پردیس دانشگاه نیستند و با این کار در حال مولدسازی هستیم، همچنین بخشی از اراضی، زمین‌هایی هستند که دانشگاه آزاد اسلامی از وزارت راه و شهرسازی گرفته بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: زمین‌های دانشگاه آزاد معدود زمین‌های وقفی است که در این طرح اجرا نمی‌شود.

وی گفت: مجموعه تعاونی‌های کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی برای تولید مسکن فعال خواهند شد. با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی توافق شده و تعاونی‌ها فعال شده‌اند. در شش ماه آینده شاهد کنشگری فعال دانشگاه آزاد اسلامی در اجرای نهضت ملی مسکن خواهیم بود.

کد خبر 656785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.