سرقت از حساب‌های بانکی شهروندان به بهانه مشاهده شکوائیه

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان از دستگیری فردی که به بهانه شکوائیه علیه شهروندان اقدام به ارسال پیامک جعلی به شماره تلفن شهروندان و برداشت از حساب بانکی آنها از این طریق می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضائی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنها، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از شاکیان مشخص شد آنها پس از دریافت پیامکی با عنوان شکوائیه علیه شما و ورود به لینک معرفی شده، برنامه‌ای با عنوان اپلیکیشن قوه قضائیه را دانلود کرده و جهت احراز هویت مبلغ ۵۰ هزار ریال که از کاربران درخواست شده بود را پرداخت می‌کنند اما بلافاصله پس از این کار کل موجودی حساب آنها برداشت شده است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد درگاه بانکی که شاکیان از طریق آن اقدام به پرداخت وجه کرده است، جعلی بوده و اطلاعات حساب بانکی قربانیان را به سرقت برده است و اپلیکیشن جعلی نیز با دسترسی به پیامک‌ها اقدام به سرقت رمز دوم یک‌بار مصرف کرده و با دسترسی به لیست مخاطبین پیامک مذکور را برای سایر افراد ارسال می‌کند.

وی ادامه داد: با اقدامات تخصصی و فنی کارشناسان، سارق اینترنتی که پشت این ماجرا بود شناسایی، در یک عملیات ضربتی دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: پیامک ارسالی از سوی قوه قضائیه با سرشماره ADLIRAN ارسال می‌شود و فاقد لینک است، بنابراین جهت مشاهده ابلاغ الکترونیک قضائی نیاز به واریز وجه نیست. شهروندان تنها به سامانه eblagh.adliran.ir مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف خودداری کنند.

کد خبر 656776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.