آخرین جزئیات از زمین‌لرزه‌های «حسن‌آباد» اصفهان

ساعاتی پیش ، «حسن‌آباد» اصفهان در مقیاس‌های مختلف لرزید. ارزیابی اولیه از مناطق متأثر از زلزله توسط تیم‌های محلی هلال‌احمر انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعاتی پیش «حسن‌آباد» اصفهان دو بار در مقیاس‌های مختلف لرزید. ارزیابی اولیه از مناطق متأثر از زلزله توسط تیم‌های محلی هلال‌احمر انجام شده و مسئولان ذی‌ربط نیز در این خصوص توضیحاتی را ارائه کرده‌اند.

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه تا ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه سه پس لرزه در حسن‌آباد جرقویه رخ داده است، اظهار کرد: این پس لرزه‌ها به بزرگی ۲.۴، ۲.۹ و ۳.۱ ریشتر بوده که خسارتی در برنداشته است.

پس‌لرزه در «حسن‌آباد»

براساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور ساعت ۱۴:۵۴ امروز _دوشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه_ زمین‌لرزه ۲.۹ ریشتری برای بار دوم «حسن‌آباد» در استان اصفهان را لرزاند.

این زلزله در عمق هشت کیلومتری زمین و در ۴۲ کیلومتری حسن‌آباد در استان اصفهان و ۶۷ کیلومتری ایزدخواست در استان فارس رخ داده است. این زمین‌لرزه در موقعیت عرض جغرافیایی ۳۱.۷۸ درجه شمالی و طول جغرافیایی ۵۲.۷۶ درجه شرقی ثبت شده است.

زلزله ۴.۳ ریشتری در استان اصفهان

ساعاتی پیش زمین‌لرزه ۴.۳ ریشتری «حسن‌آباد» در استان اصفهان را لرزانده بود که این زلزله که در ساعت ۱۳:۳۲ و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

این زمین‌لرزه در ۴۵ کیلومتری حسن‌آباد در استان اصفهان و ۶۴ کیلومتری ایزدخواست در استان فارس رخ داده و در موقعیت ۳۱.۷۴ عرض شمالی و ۵۲.۷۵ طول شرقی ثبت شده است.

تاکنون خسارتی گزارش نشده است

ابراهیم عادل‌زاده، سرپرست معاونت امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ساعت ۱۳:۳۲ امروز _دوشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه_ زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر، حوالی حسن‌آباد در استان اصفهان را لرزاند.

وی با بیان اینکه این زمین‌لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد، افزود: ارزیابی اولیه از مناطق متأثر از زلزله توسط تیم‌های محلی هلال‌احمر انجام شده و تاکنون خسارت یا حادثه‌ای به این جمعیت گزارش نشده است.

اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره وقوع زمین لرزه در حسن‌آباد، اظهار کرد: امروز -دوشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه- ساعت ۱۳:۳۲ دقیقه وقوع زمین‌لرزه به بزرگی ۴.۳ ریشتر حسن آباد شهرستان جرقویه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

وی با بیان اینکه در پی وقوع زمین لرزه حسن‌آباد، افزود: تیم‌های ارزیابی به مناطق اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: چهار تیم ارزیاب از مناطق روستایی حسن‌آباد و دهستان رامشه بازدید کردند که تاکنون گزارشی از خسارت‌ها واصل نشده و اثرات زلزله به صورت لرزه توسط برخی از ساکنان احساس شده است.

کد خبر 656762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.