بزرگ‌ترین استادیوم‌های فوتبال جهان کدام‌اند؟

بزرگ‌ترین استادیوم‌های فوتبال جهان شامل استادیوم رانگرادو می دی، ورزشگاه میشیگان، استادیوم کریکت ملبورن، ورزشگاه اف ان بی و استادیوم ومبلی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فوتبال یکی از مشهورترین ورزش‌های جهان است و افراد زیادی در استادیوم‌های فوتبال کشورهای مختلف برای دیدن این بازی گرد هم جمع می‌شوند تا شادی و هیجان خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. بنابراین با توجه به طرفداران زیادی که بازی فوتبال در سراسر دنیا دارد، ساخت استادیوم‌های بزرگ برای جذب تماشاگران مشتاق، امری ضروری است. در ادامه به معرفی بزرگ‌ترین استادیوم‌های فوتبال جهان می‌پردازیم:

استادیوم رانگرادو می دی- ۱۱۴۰۰۰ نفر

استادیوم رانگرادو می دی (Rungrado 1st of May)، نام بزرگ‌ترین ورزشگاه فوتبال جهان است که در پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی قرار دارد. این استادیوم می‌تواند ۱۱۴۰۰۰ نفر از مشتاقان دنیای فوتبال را در خود جای دهد. در این ورزشگاه تعداد زیادی صندلی، بیش از ۱۳۰۰ اتاق و ۸۰ در ورودی وجود دارد و مساحت آن تقریباً ۲۱۵۲۷۸۲ فوت مربع است. استادیوم رانگرادو می دی، بر اساس چتر نجات یا گل طراحی شده است و سقف آنکه ۱۹۷ فوت از سطح زمین فاصله دارد، از ۱۶ قوس تشکیل شده است. این ورزشگاه که در سال ۱۹۸۹ افتتاح شد، میزبان چندین رویداد مهم در طول دهه‌های اخیر بوده است. برای مثال بازی‌های تیم فوتبال کره شمالی و مسابقات دور مقدماتی جام ملت‌های آسیا زیر ۲۳ سال 2018 (AFC U-23) در این استادیوم برگزار شد.

بزرگ‌ترین استادیوم‌های فوتبال جهان کدام‌اند؟

استادیوم میشیگان – ۱۰۷۶۰۱ نفر

استادیوم میشیگان که در شهر "آن آربور" آمریکا (Ann Arbor) قرار دارد، دومین ورزشگاه بزرگ فوتبال جهان محسوب می‌شود و به نام مستعار "خانه بزرگ"نیز شهرت دارد. ظرفیت این استادیوم که در سال ۱۹۲۷ ساخته شد، ابتدا فقط ۷۲ هزار نفر بود، اما در دوران بازسازی خود در سال ۲۰۱۰، حدود ۴۰ هزار صندلی اضافه دریافت کرد. اگرچه تعداد صندلی‌های استادیوم میشیگان اکنون به ۱۰۷۶۰۱ می‌رسد، اما در سال ۲۰۱۳ برای مسابقه فوتبال دانشگاه میشیگان و دانشگاه نوتردام، میزبان ۱۱۵۱۰۹ نفر بود. تیم فوتبال آمریکایی دانشگاه میشیگان اغلب بازی‌های خود را در این ورزشگاه برگزار می‌کند. همچنین این استادیوم، میزبان بازی‌های چوگان و مسابقات فوتبال جام قهرمانان بین‌المللی (ICC) بوده است. علاوه بر این، خانه بزرگ، مکانی برای برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی بهاره دانشگاه میشیگان و مراسم عروسی است.

استادیوم کریکت ملبورن – ۱۰۰۰۲۴ نفر

استادیوم کریکت ملبورن که در سال ۱۸۵۳ در ملبورن استرالیا ساخته شد، بخش مهمی از تاریخ این شهر را روایت می‌کند. این ورزشگاه، یکی از بزرگ‌ترین استادیوم‌های کریکت جهان است که گنجایش حدود ۱۰۰۰۲۴ نفر را دارد. حدود ۹۵ هزار صندلی و تقریباً پنج هزار فضای ایستاده در استادیوم کریکت ملبورن وجود دارد و امروزه به مکانی محبوب برای برگزاری بازی‌های بین‌المللی کریکت، تنیس، فوتبال و راگبی تبدیل شده است. همچنین این مکان در طول سال‌های گذشته، میزبان چندین رویداد ورزشی مهم از جمله بازی‌های المپیک ۱۹۵۶، فینال جام جهانی ۱۹۹۲ و بازی‌های مشترک‌المنافع در سال ۲۰۰۶ بوده است. استادیوم کریکت ملبورن، مکانی محبوب برای برگزاری موزه‌های بین‌المللی و چهره‌های تأثیرگذار محسوب می‌شود و تاکنون هنرمندان زیادی در این ورزشگاه بزرگ، استعدادهای خود را در مقابل جمعیت عظیمی به نمایش گذاشته‌اند.

بزرگ‌ترین استادیوم‌های فوتبال جهان کدام‌اند؟

استادیوم نیوکمپ - ۹۹۳۵۴

استادیوم نیوکمپ در سال ۱۹۵۵ در شهر بارسلونا اسپانیا ساخته و دو سال بعد به روی عموم باز شد. این ورزشگاه اولین بازی خود را با حضور ۹۰ هزار نفر، بین تیم‌های بارسلونا و ورشو برگزار کرد و امروزه بزرگ‌ترین استادیوم فوتبال در اروپا محسوب می‌شود که ظرفیت ۹۹۳۵۴ نفر را دارد. جالب است بدانید که این ورزشگاه، قبل از اعمال محدودیت برای جای نشستن و ایستادن تماشاگران، در طول یک مسابقه در جام جهانی فوتبال ۱۹۸۲، حدود ۱۲۰ هزار را در خود جای داده بود. همچنین این استادیوم، میزبانی اسپانیا و لهستان را در بازی‌های المپیک ۱۹۹۲ بر عهده داشت. اکنون نیوکمپ، استادیوم رسمی باشگاه بارسلونا و مکانی برای برگزاری سایر رویدادهای ورزشی به شمار می‌رود.

بزرگ‌ترین استادیوم‌های فوتبال جهان کدام‌اند؟

استادیوم اف ان بی – ۹۴۸۰۷ نفر

استادیوم اف ان بی (FNB) که به نام "ساکر سیتی" نیز شناخته می‌شود، در شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی قرار دارد. اف ان بی، یکی دیگر از بزرگ‌ترین استادیوم‌های فوتبال دنیا و مخصوص ورزش‌های فوتبال و راگبی است. این ورزشگاه که بین سال‌های ۱۹۸۶ و ۱۹۸۹ ساخته شد، ابتدا تنها می‌توانست حدود ۸۰ هزار نفر را در خود جای دهد. در سال ۲۰۰۹، به دلیل برگزاری مسابقات جام جهانی، این مکان ظرفیت خود را به حدود ۹۵ هزار صندلی افزایش داد. تیم ملی فوتبال و لیگ برتر آفریقای جنوبی، اغلب بازی‌های خود را در استادیوم اف ان بی برگزار می‌کنند. در گذشته ساکر سیتی شاهد رویدادهایی مانند مراسم افتتاحیه و چندین بازی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ و همچنین جام ملت‌های آفریقا در سال‌های ۱۹۶۶ و ۲۰۱۳ بوده است.

بزرگ‌ترین استادیوم‌های فوتبال جهان کدام‌اند؟

استادیوم ومبلی – ۹۰۰۰۰ نفر

استادیوم ومبلی که به عنوان ورزشگاه ملی انگلستان شناخته می‌شود، در شهر لندن قرار دارد. ومبلی که هفتمین استادیوم بزرگ فوتبال جهان محسوب می‌شود، با ظرفیت ۹۰ هزار نفر، بزرگ‌ترین ورزشگاه بریتانیا است. همچنین این استادیوم که در سال ۲۰۰۷ بازسازی شد، در کنار نیوکمپ، دومین ورزشگاه بزرگ اروپا به شمار می‌رود. ومبلی با سقف کشویی برای محافظت از شرکت کنندگان در برابر عوامل محیطی طراحی شده و دارای هشت رستوران است که افراد در زمان استراحت خود می‌توانند به آن‌ها مراجعه کنند و غذای مخصوص خود را سفارش بدهند. این استادیوم میزبان چندین رویداد ورزشی بین‌المللی از جمله فینال جام جهانی ۱۹۶۶، بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۴۸ و جام جهانی راگبی ۲۰۱۵ بوده است.

بزرگ‌ترین استادیوم‌های فوتبال جهان کدام‌اند؟

کد خبر 656753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.