اجرای ۱۴ هزار مترمربع پروژه مرتبط با آسفالت معابر در بافت تاریخی شهر

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد گفت: سال گذشته اقدامات خوبی برای آسفالت معابر بافت تاریخی انجام و اعتبارات مناسبی در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نقوی صبح امروز _ دوشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه _ در بازدید از پروژه‌های عمرانی منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با بیان اینکه اجرای پروژه در بافت تاریخی باید متناسب با استانداردهای مشخص شده در این مناطق باشد، اظهار کرد: بافت تاریخی یزد هویت منحصر به فردی دارد و باید اقدامات متناسب با آن انجام شود.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار مترمربع پروژه مرتبط با آسفالت معابر در بافت تاریخی شهر انجام شده است، افزود: لازم است در هر بخش این منطقه که عملیات عمرانی انجام می‌شود، دقت لازم متناسب با شرایط بافت و منطقه لحاظ شود.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با بیان اینکه بخشی از اقدامات انجام شده در بافت تاریخی شهر شامل پروژه‌های آسفالت‌ریزی خیابان‌ها و معابر است، خاطرنشان کرد: کف‌سازی بافت تاریخی به نسبت دیگر نقاط شهر تفاوت‌هایی دارد؛ لذا در بعضی از معابر از سنگ فرش و در بعضی دیگر از آسفالت استفاده شده است.

نقوی با اشاره به آسفالت معابر منطقه بافت تاریخی در سال ۱۴۰۱، ادامه داد: سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در این حوزه انجام و اعتبارات مناسبی در نظر گرفته شد.

وی اعتبارات در نظر گرفته شده برای اجرای آسفالت توسط شهرداری منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد را ۳۵ میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: این میزان اعتبار جدای از پروژه‌هایی است که توسط سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری یزد اجرا شده است، با اعتبار در نظر گرفته شده در مجموع شش هزار مترمربع از سوی شهرداری منطقه بافت تاریخی آسفالت و لکه‌گیری در بافت تاریخی شهر انجام شده است.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد گفت: سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری نیز ۸۰۰۰ هزار مترمربع زیرسازی و روکش آسفالت در سطح منطقه انجام داده است.

نقوی با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای آسفالت معابر منطقه بافت تاریخی در سال جاری، افزود: ۶۵ میلیارد ریال بودجه برای آسفالت معابر برای سال جاری اختصاص داده شده است.

کد خبر 656721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.