برترین مشاغل کریپتو و بلاکچین + کسب درآمد از Blockchain

بلاک‌چین نوعی سیستم ثبت، ذخیره اطلاعات و داده است که اطلاعات ذخیره شده در آن بین همه اعضا به اشتراک گذاشته می‌شود.

به گزارش ایمنا، طبق داده‌های شرکت PayScale متوسط حقوق توسعه‌دهندگان حرفه‌ای بلاکچین ۱۵۰ هزار دلار در سال است. میزان دستمزد به تجربه و تخصص فرد بستگی دارد. به طور مثال افراد مبتدی می‌توانند با ۵۰ هزار دلار در سال شروع کنند اما کارشناسانی با بیش از پنج سال تجربه، بیش از ۱۷۵ هزار دلار درآمد دارند؛ همچنین بر اساس داده‌های وب‌سایت Glassdoor میانگین حقوق توسعه‌دهندگان پایه سالانه ۹۶ هزار دلار است. توسعه‌دهندگان سطح متوسط با ۴ تا ۹ سال تجربه، سالانه تقریباً ۱۰۴ هزار تا ۱۱۰ هزار دلار حقوق دریافت می‌کنند. توسعه‌دهندگان ارشد با بیش از ده سال تجربه بین ۱۱۵ هزار تا ۱۳۰ هزار دلار در سال درآمد دارند.

طبق تحقیقات شرکت Janco Associates، در حال حاضر حدود ۲۳ درصد از شرکت‌های بزرگ به طور فعال روی برنامه‌های بلاکچین و موارد استفاده آن برای مشاغل مختلف کار می‌کنند. به طور نمونه آنها یک مدیر پروژه، یک یا دو طراح برنامه‌های کاربردی بلاکچین و دو تا چهار توسعه دهنده بلاکچین را استخدام می‌کنند. همه کسانی که استخدام می‌شوند تجربه قبلی بلاک چین یا حداقل گواهینامه یا مدرک دوره‌های آموزش بلاکچین را دارند. Janco Associates یک شرکت مشاوره مدیریت است که میزان حقوق و دستمزد را برآورد می‌کند. بنا بر گفته‌های ویکتور یانولائتیس (Victor Janulaitis) مدیر عامل شرکت Janco، مشاغل بلاکچین در قیاس با شغل‌های دیگر حقوق بیشتری دریافت می‌کنند، زیرا متقاضیان واجد شرایط کمتری دارند.

توسعه‌دهنده بلاکچین

توسعه‌دهنده بلاکچین یکی از مهم‌ترین شغل‌های صنعت کریپتو است. علاوه بر اینکه فرصت‌های شغلی زیادی برای توسعه‌دهندگان در شرکت‌های رمز ارزی وجود دارد، سایر کسب‌وکارهای مرتبط با بلاکچین نیز به این متخصصان برای پیشبرد اهداف خود نیاز خواهند داشت. تشریح پروتکل‌ها، کد نویسی، طراحی و اجرای زیرساخت‌ها و … از جمله مهم‌ترین وظایف توسعه‌دهندگان بلاکچین است. درآمد این افراد در کشورهای مختلف متفاوت خواهد بود. در ایالات متحده یک توسعه‌دهنده بلاکچین به طور متوسط در سال ۱۵۰ هزار دلار درآمد دارد.

برترین مشاغل کریپتو و بلاکچین + کسب درآمد از Blockchain

توسعه‌دهنده سالیدیتی

متخصصان و توسعه‌دهندگان زبان سالیدیتی (Solidity) شانس زیادی برای به دست آوردن پردرآمدترین مشاغل کریپتو خواهند داشت. بنیاد اتریوم در بخش‌های متنوعی از این زبان برای توسعه استفاده می‌کند. مدت زیادی از تکامل این زبان برنامه‌نویسی نمی‌گذرد. با این حال متخصصان زبان سالیدیتی به طور متوسط حدود ۸۰ هزار دلار در کشور آمریکا درآمد خواهند داشت.

مهندس نرم‌افزار

مهندسین نرم‌افزار باید در حوزه برنامه‌نویسی، ترکیب کدها، تست و بازبینی و … دانش بالایی داشته باشند. حتی اگر تجربه‌ای در زمینه ارزهای دیجیتال نداشته باشید، باز هم به کمک علم نرم‌افزار می‌توانید به مشغول شدن در یکی از شغل‌های پردرآمد بلاکچین امیدوار باشید. طبق برآورده‌ها میانگین درآمد متخصصان نرم‌افزار در صنعت کریپتو حدود ۱۲۰ هزار دلار در سال است.

طراح UI/UX

یکی دیگر از پردرآمدترین مشاغل کریپتو طراح UI/UX است. رابط‌های کاربری یکی از مهم‌ترین عوامل برای تشخیص پلتفرم‌های کاربرپسند و موفق محسوب می‌شوند. رقابت زیادی بین کسب‌وکارها برای افزایش سطح کیفی در این بخش به وجود آمده است. به کمک متخصصان این حوزه می‌توان کاربر را به مسیر صحیح هدایت کرد و نرخ جذب را افزایش داد. یک طراح رابط کاربری در آمریکا سالانه حدود ۹۰ هزار دلار درآمد خواهد داشت.

متخصص امنیت

امنیت یکی از مهم‌ترین چالش‌های صنعت کریپتو است. گرچه از رمزارزها به عنوان دارایی‌های امن و رمزنگاری‌شده یاد می‌شود اما هنوز چالش‌های امنیتی زیادی در این حوزه وجود دارد. بنابراین شرکت‌ها تلاش می‌کنند بهترین پروتکل‌ها و فرآیندهای امنیتی را طراحی و اجرا کنند. آنها برای تحقق این هدف نیاز به متخصصان امنیت خواهند داشت.

هر چه آسیب‌پذیری یک پروتکل یا پلتفرم کمتر باشد، کاربران بیشتری جذب آن خواهند شد. بررسی حفره‌های اطلاعاتی، طراحی و اجرای پروتکل‌ها، توسعه فرآیندهای امنیتی و … از جمله وظایف متخصصان امنیت است. متوسط درآمد این افراد نیز حدود ۱۲۰ هزار دلار در سال خواهد بود.

مشاور حقوقی

دنیای رمزارزها چند سالی است به وجود آمده و هنوز ابهامات حقوقی زیادی رفع نشده است. در نتیجه عجیب نیست که مشاور حقوقی یکی از پردرآمدترین مشاغل کریپتو باشد. این افراد تلاش می‌کنند که فضایی امن و شفاف را برای معاملات رمز ارزی ایجاد کنند و اطلاعات لازم را به کاربران و صاحبان پلتفرم‌ها انتقال دهند. همکاری مشاوران حقوقی با شرکت‌های کریپتو منعطف است. به طور میانگین یک مشاور حقوقی کریپتو حدود ۸۲ هزار دلار در سال درآمد کسب می‌کند.

مهندس کیفیت

مهندسان کیفیت یا کنترل کیفیت باید زمان خود را صرف بررسی فرآیندها و تطابق آنها با استانداردها کنند. علاوه بر این، اصلاح فرآیندها نیز بخشی از شغل مهندسان کنترل کیفیت است. این متخصصان به طور تقریبی سالانه ۱۰۰ هزار دلار درآمد خواهند داشت.

تحلیلگر ریسک

تحلیلگران ریسک تلاش می‌کنند که معاملات در امن‌ترین شرایط ممکن انجام شود. کاهش ضررهای احتمالی و افزایش سود ترید ارز دیجیتال، از جمله مهم‌ترین وظایف یک تحلیلگر ریسک است. سطح دقت و مهارت این افراد، عامل اصلی برای تعیین درآمدشان خواهد بود اما به طور میانگین هر تحلیلگر می‌تواند سالانه بین ۸۰ تا ۹۰ هزار دلار درآمد داشته باشد.

برترین مشاغل کریپتو و بلاکچین + کسب درآمد از Blockchain

مهندس بلاکچین

مهندس بلاکچین تمرکزش را صرف طراحی و اجرای زیرساخت‌ها و راهکارهای توسعه رمزارزها و فناوری بلاکچین می‌کند. آشنایی با علم طراحی بک‌اند (backend) و فرانت‌اند (front-end) می‌تواند به این متخصصان کمک شایانی کند. طبق برآوردهای انجام‌شده، مهندسان بلاکچین حدود ۱۱۰ هزار دلار در سال درآمد دارند.

تحلیلگر ارزهای دیجیتال

تحلیلگر ارز دیجیتال باید روندها را بررسی و فرصت‌های معاملاتی را کشف کند. تخصص در علم اقتصاد، تجزیه و تحلیل داده و روانشناسی از جمله مهارت‌های یک تحلیلگر رمزارز است. درآمد چهره‌های برجسته در این حوزه ممکن است چندین میلیون دلار باشد اما به طور متوسط هر تحلیلگر ارز دیجیتال سالانه حدود ۷۰ هزار دلار حقوق دریافت می‌کند.

تحلیلگر داده

در دنیای بلاکچین همه چیز شفاف است و تمام اطلاعات در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. بنابراین تجزیه و تحلیل داده اطلاعات مفیدی به سرمایه‌گذاران خواهد داد و متخصصان این حوزه شانس کسب یکی از پردرآمدترین مشاغل کریپتو را خواهند داشت. به کمک این شغل می‌توان در یک سال حدود ۸۰ هزار دلار درآمد کسب کرد.

پشتیبان معاملات و امور مالی

بسیاری از کاربران در حین انجام معاملات یا انتقال دارایی با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند. پشتیبان‌های معاملات و امور مالی باید به این موارد رسیدگی کنند. دانش کافی در حوزه‌های مالی، فنی و رفتار با مشتری از مهارت‌های لازم برای کسب این جایگاه شغلی است. حقوق سالانه یک پشتیبان معاملات حرفه‌ای حدود ۱۲۰ هزار دلار است.

مشاور بلاک چین

مشاوران بلاکچین باید دانش فنی و عملیاتی خود را به پروژه انتقال دهند. نحوه همکاری این مشاوران با شرکت‌ها همیشه یکسان نیست. به طور متوسط درآمد سالانه مشاوران بلاکچین حدود ۸۰ هزار دلار تخمین زده می‌شود. بررسی استراتژی‌ها، اهداف، منابع و بودجه از جمله مهم‌ترین وظایف یک مشاور بلاکچین است.

مدیر پروژه

مدیران پروژه باید تخصص کافی در حوزه جمع‌آوری داده، برنامه‌ریزی، نظارت، تشکیل تیم‌های عملیاتی و تخصیص بودجه داشته باشند. درآمد این افراد بین ۷۰ تا ۱۲۰ هزار دلار در سال خواهد بود. علاوه بر امور مدیریتی، آگاهی از مسائل فنی و آشنایی با فرآیندهای توسعه، از جمله مهارت‌های یک مدیر پروژه است.

مدیریت ارتباط با مشتری

اپراتورها و مدیران بخش ارتباط با مشتری باید به نیازها و سوالات کاربران پاسخ دهند. این افراد باید مهارت‌های رفتاری مختلفی داشته باشند. حمایت از کاربران و رفع دغدغه‌های آنها مهم‌ترین وظایف متخصصان ارتباط با مشتری است. شاغلان در این حرفه به طور میانگین حدود ۶۰ هزار دلار در سال درآمد کسب خواهند کرد.

برترین مشاغل کریپتو و بلاکچین + کسب درآمد از Blockchain

چگونه می‌توانید یک شغل در حوزه بلاکچین به دست آورد

فناوری بلاک‌چین، به روند تکامل خود ادامه می‌دهد، فرصت‌های شغلی و حرفه‌ای آن نیز ادامه پیدا خواهد یافت. بلاک‌چین آمده است تا در کنارمان بماند و جز جدانشدنی زندگی در آینده خواهد بود. این به معنای تقاضای بالا تخصص‌های مرتبط با بلاک‌چین در سال‌های آینده خواهد بود.

کد خبر 656629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.