کاهش ۲۳۳ درصدی سوانح خیابانی در شهر آمریکایی

اعضای شورای شهر کارلس‌بد در کالیفرنیای آمریکا در آگوست سال ۲۰۲۲ از کاهش چشمگیر سوانح خیابانی به دنبال اعلام وضعیت اضطراری خبر دادند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برنامه‌ریزان کارلس‌بد به‌طور معمول هر پنج سال یک بار به ارزیابی نرخ سوانح سالانه شهر در فصل آخر سال می‌پردازند که نتایج سال ۲۰۲۲ باعث شگفتی آن‌ها شد. مدیران مدعی شده‌اند که سوانح خیابانی، به‌ویژه تصادفات دوچرخه‌ها، از سال ۲۰۱۹ تاکنون، کاهش ۲۳۳ درصدی را تجربه کرده است که تلاش برای حفظ این روند و حتی ترویج هرچه بیشتر آن در میان اعضای شورای شهر افزایش خواهد یافت. جالب است بدانید که بسیاری از محققان از پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی سوانح خیابانی در فصل چهارم سال ۲۰۲۲ خبر داده بودند که نتایج عکس، باعث شگفتی آنان شد چراکه حاکی از کاهش نرخ وقوع تصادفات خیابانی به میزان ۴۰ درصد بود.

البته برخی از منتقدان بر این باور هستند که اعلام وضعیت اضطراری در زمینه کاهش تصادفات خیابانی باید نتایج بهتری را برای شهر به ارمغان می‌آورد، با این حال کاهش ۱۹ درصدی وقوع این سوانح طی شش ماه اول پیاده‌سازی این طرح نیز بسیار تحسین‌برانگیز بود.

کاهش کاهش ۲۳۳ درصدی سوانح خیابانی در شهر آمریکایی

آموزش، نظارت و اجبار

مدیران کارلس‌بد به منظور تحقق هدف خود در راستای به حداقل رساندن وقوع سوانح خیابانی سه اصل اساسی آموزش، نظارت و اجبار را مورد توجه دادند. در این راستا، کارگاه‌هایی آموزشی برای تشویق مردم به عبور و مرور در مسیرهای ایمن برگزار شد و کارکنان بیش از پنج هزار برچسب ایمنی را در سراسر شهر توزیع کردند، ضمن این‌که به برگزاری کمپین‌هایی در مدارس، رسانه‌های اجتماعی و حتی تابلوهای تبلیغات شهرها پرداختند تا مردم را به ایجاد خیابان‌های ایمن سوق دهند.

در واقع هر شهروند موظف شده است به هر روشی که در شهر تردد می‌کند، ایمنی را برای سایر کاربران معابر شهری فراهم بیاورد که البته ایجاد تغییراتی فیزیکی در معابر شهری مانند افزایش خطوط راهنمایی و رانندگی در توزیع مسیرهای عبور و مرور ایمن اثربخش خواهد بود.

سرمایه‌گذاری در بهبود زیرساخت‌های شهری

مدیران کارلس‌بد به ایجاد تیمی برای نظارت بر سوانح خیابانی در سراسر شهر پرداختند و از آن‌ها خواستند نقشه‌ای کلی از نرخ وقوع تصادفات در هر منطقه ارائه دهند. این نقشه‌ها امکان شناسایی مناطقی با بالاترین نرخ وقوع سوانح را فراهم می‌آورد و مدیران را به افزایش سرمایه‌گذاری‌های خود برای بهبود وضعیت آن‌ها سوق می‌دهد.

کاهش کاهش ۲۳۳ درصدی سوانح خیابانی در شهر آمریکایی

کد خبر 656601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.