اوج بارش شهابی پی‌کشتیدمی را رصد کنید

یک کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: کانون بارش از موقعیت رصدخانه لارستان بعد از غروب خورشید تا ساعت ۲۱:۰۱ در آسمان حضور دارد، البته ساعت حدود ۱۷:۰۰ قبل از تاریکی آسمان کانون شهاب باران به اوج خود در آسمان می‌رسد.

فاطمه فخرایی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بارش شهابی پی‌کشتیدمی از بیست‌وششم فروردین‌ماه تا هشتم اردیبهشت‌ماه فعال است و اوج آن دوشنبه _چهارم اردیبهشت‌ماه_ رخ می‌دهد. کانون این بارش در صورت فلکی کشتیدم قرار دارد و معمولاً شهاب‌های این بارش با بارش شهابی شلیاقی همزمان می‌شوند. منشأ این شهاب باران، دنباله دار 26P/Grigg-Skjellerup است.

وی افزود: کانون این بارش از موقعیت رصدخانه لارستان بعد از غروب خورشید تا ساعت ۲۱:۰۱ در آسمان حضور دارد، البته ساعت حدود ۱۷:۰۰ قبل از تاریکی آسمان کانون شهاب باران به اوج خود در آسمان می‌رسد، بنابراین احتمالاً بلافاصله پس از غروب، زمانی که نقطه تابش هنوز در بالاترین حد ممکن است، بهترین زمان است که می‌توانید آسمان را به نظاره بنشینید.

این کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان اضافه کرد: نرخ ساعتی سرسویی این بارش شهابی دو است. در ساعات اوج بارش ماه در آسمان حضور دارد و با ۲۰ درصد درخشندگی تداخل کمی ایجاد می‌کند.

کد خبر 656486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.