تأمین امنیت المپیک و پارالمپیک پاریس با استفاده از هوش مصنوعی

در بسته خبری این هفته ورزش ایران و جهان، خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* نیما رستم پور و مبینا ندائی دو ملی پوش جوان بدمینتون ایران برای حضور در پروژه المپیک آسیا (AOP) انتخاب شدند. پس از برگزاری کمپ انتخابی که از بیست و چهارم آبان تا سیزدهم آذرماه ۱۴۰۱ در مالزی برگزار شد این دو ملی‌پوش برای حضور در این کمپ برای سال ۲۰۲۳ از سوی بدمینتون آسیا انتخاب شدند که با برنامه ریزی صورت گرفته از سوی بدمینتون آسیا دو کمپ تمرینی و حضور مشخص در چند تورنمنت بین المللی برای این دو در نظر گرفته شده است. پیش از این ثریا آقایی المپین بدمینتون ایران عضو ثابت این کمپ نیز بوده است.

* جولیا ایتوما، بازیکن ۱۹ ساله تیم ملی زنان ایتالیا و باشگاه نوارای این کشور که برای بازی با نماینده ترکیه در مرحله نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های زنان اروپا راهی استانبول شده بود، پس از باخت مقابل نماینده ترکیه جان خود را از دست داد. به گزارش مقامات محلی وی از اتاق خود در هتلی در استانبول از بالا به پایین پرت شد و به طرز مشکوک و البته فاجعه‌آمیزی از دنیا رفت.

* رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان غلامرضا تختی روزهای هجدهم و نوزدهم اردیبهشت ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار می‌شود.

* وزیر ورزش و جوانان گفت: با توجه به اعلام نظر کمیته ملی المپیک در مورد همکاری نکردن فدراسیون فوتبال، ممکن است تیم امید به بازی‌های آسیایی اعزام نشود.

* لایحه استفاده از هوش مصنوعی برای تأمین امنیت بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس در پارلمان فرانسه تصویب شد. به نقل از فرانس ۲۴، اعضا پارلمان فرانسه با ۲۵۲ رأی موافق و ۲۷ رأی مخالف با اکثریت قاطع از این لایحه حمایت کردند. بر اساس این قانون، جام جهانی راگبی مردان که قرار است از ۸ سپتامبر تا ۲۸ اکتبر برگزار شود، برای تست کردن فناوری هوش مصنوعی قبل از استفاده از آن در المپیک و پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ اعمال گردد.

* مسابقات مرحله مقدماتی زیر ۱۷ سال دختران آسیا در گروه F از چهارم تا هشتم اردیبهشت ماه در قرقیزستان برگزار می‌شود و با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا سلطنت نوروزی به عنوان و بهاره سیفی نهاوندی به عنوان کمک داور این رقابت‌ها را قضاوت می‌کنند. گفتنی است تیم ملی فوتبال زیر ۱۷ سال کشورمان در گروه H با تیم‌های اردن و نپال همگروه است.

* پس از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون و اعتماد دوباره مجمع به میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو، در حکمی حسن کامرانی‌فر را به‌عنوان سرپرست دبیری این فدراسیون رزمی انتخاب کرد. کامرانی‌فر دبیر کل اسبق فدراسیون فوتبال بود که سابقه درخشانی در امر داوری دارد و در مهمترین رویدادهای فوتبال دنیا به عنوان کمک داور حضور داشت.

*در جلسه ستاد عالی بازی‌های آسیایی هانگژو، حبیب کاشانی به صورت قطعی به سمت مدیر تیم فوتبال امید کشورمان منصوب شد. وی در گذشته نیز در این سمت فعالیت کرده است. کاشانی مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس را نیز در کارنامه دارد.

*نشریه تایمز لندن لیونل مسی را در فهرست ۱۰۰ چهره تأثیرگذار جهان در سال ۲۰۲۳ معرفی کرد. مسی در اواخر سال میلادی گذشته به رؤیای دیرینه‌اش که فتح جام جهانی بود تحقق بخشید و با آلبی‌سلسته فاتح جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد. این اتفاق، ویترین افتخارات فوق‌ستاره سابق بارسلونا را کامل کرد و از نظر خیلی‌ها او را به بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال تبدیل کرد.

*در شرایطی که قرار است اولین دوره مسابقات کافا در رده بزرگسالان خرداد امسال برگزار شود، مهدی تاج در حاشیه برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی فوتسال کشورمان مقابل ازبکستان از بیشکک قرقیزستان به عنوان محل برگزاری این تورنمنت نام برد. به این ترتیب شاگردان امیر قلعه‌نویی برای حضور در این مسابقات عازم قرقیزستان خواهند شد.

*در ماراتن روتردام هلند، آرین روبن ستاره سابق بایرن نیز حضور داشت. روبن ۳۹ ساله که در سال ۲۰۲۱ به فوتبال خود در اف سی خرونینگن پایان داد، همچنان دوست دارد در جو ورزشی و با بدنی آماده باقی بماند. بازیکن اسبق تیم ملی هلند که بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹، موفق شد ۳۰۹ بازی برای قهرمان آلمان انجام دهد، رکورد ۲:۵۸:۳۳ را ثبت کرد و به هدف‌گذاری شخصی خود دست یافت.

*سایت گل اعلام کرد که لیونل مسی اسطوره بارسلونا بعد از پایان قراردادش با پاری‌سن‌ژرمن، قصد دارد تا به باشگاه کاتالان‌ها بازگردد. اسطوره آرژانتین و برنده جام جهانی این تیم از عربستان صعودی و اینترمیامی پیشنهاد داشت اما او ترجیح می‌دهد تا در اروپا بماند.

*به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، با حکم سید حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته، افسانه باقری به عنوان سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون کاراته منصوب شد. افسانه باقری دارای دکترای مدیریت ورزشی و بالاترین درجه فنی در بخش بانوان کاراته است.

* مسابقات پاورلیفتینگ با لوازم قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ از تاریخ یازدهم تا شانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۲ به میزبانی کشور هند و در شهر آلاپوزا (Alappuzha) برگزار می‌شود.

* مسابقات قایقرانی قهرمانی پاراکانو و آب‌های آرام زیر ۲۳ سال و جوانان آسیا از پنچم اردیبهشت در سمرقند ازبکستان برگزار می‌شود. تیم ایران نیز با ترکیب ۱۸ قایقران و ۵ مربی در این رقابت حضور خواهد داشت. این مسابقات کلاس‌های پاراکانو و آب‌های آرام در رده سنی جوانان و زیر ۲۳ سال برگزار می‌شود.

*طبق اعلام منصور قنبرزاده، نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال در جلسه شورای تأمین استان تهران ظرفیت حضور هواداران در ورزشگاه آزادی برای دربی پایتخت مصوب شد. براین اساس با توجه به ظرفیت ورزشگاه آزادی برای این بازی ۱۵ هزار نفر می‌توانند در ورزشگاه حضور یافته و دربی ۱۰۰ را تماشا کنند؛ البته قنبرزاده اعلام کرد سهمیه بلیت هر تیم اطلاع رسانی خواهد شد.

*مهران تیشه‌گران رئیس فدراسیون ناشنوایان گفت: بعد از میزبانی مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا و دوومیدانی آسیا، با موافقت فدراسیون جهانی میزبان برگزاری مسابقات جهانی جودو نیز خواهیم بود که پذیرش این میزبانی‌ها قطعاً از نظر جایگاهی و اعتباری به نفع فدراسیون ناشنوایان ایران خواهد بود.

*به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، قرار است شاگردان امیر قلعه‌نویی در تورنمنت چهار جانبه اردن که با حضور تیم‌های ایران، قطر، اردن و عراق برگزار می‌شود، شرکت کنند. این تورنمنت مهرماه سال جاری در امان اردن برگزار خواهد شد.

*دادگاهی در آرژانتین اعلام کرده است که جلسات محاکمه هشت نفر از تیم پزشکی حرفه‌ای که مسئولیت درمان دیگو مارادونا را برعهده داشته‌اند قرار است به زودی برگزار شود.

*تیم ملی اسکیت رولبال آقایان با ترکیب مجید حمید پناه، میلاد گودرزی، امید داوری، نوید لک، علی دیانت خواه، مرتضی نوروزی، سینا صفی یاری، محمد رضا عسکری، یاسین کارگر حاجی آبادی، سید محسن سید عاشور، حامد یعقوبیان موخر، محمد آخوند زاده و به مربیگری محمد رضا شیخ جعفری و سرپرستی مهران تاجری نوش آبادی امروز عازم هند شد. مسابقات جهانی اسکیت رولبال آقایان یک لغایت ۶ اردیبهشت ماه در شهر پونا هند برگزار خواهد شد.

*هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک روز سه‌شنبه بیست و نهم فروردین با دستور جلسه تعیین شاخص‌ها و بررسی تخصیص بودجه به فدراسیون‌ها برگزار شد. در این نشست، اعضای هیئت اجرایی تصویب کردند، از سوی کمیته المپیک مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۲ در اختیار ۳۳ فدراسیون قرار بگیرد.

*سه داور درجه S۱ بین المللی کشورمان برای قضاوت در رقابت‌های کشتی بازی‌های آسیایی هانگژو دعوت شدند. مسابقات کشتی بازی‌های آسیایی هانگژو چین روزهای دوازدهم تا پانزدهم مهرماه برگزار می‌شود. نیما صادقی، سعید عباسی و کامران سلطانی زاده داوران درجه S۱ بین المللی کشورمان برای قضاوت در این مسابقات دعوت شدند.

*اولین جلسه هیئت رئیسه فدراسیون گلف پس از انتخاب مجدد دکتر عزیزی به عنوان رئیس فدراسیون برگزار شد و مهرداد جمشیدی برای دومین دوره به عنوان دبیرکل فدراسیون گلف انتخاب شد. وی پیش از این نیز و در دوره اول ریاست حمید عزیزی، دبیرکلی فدراسیون را برعهده داشت.

*دیدار دو تیم پرسپولیس تهران و استقلال تهران در ورزشگاه آزادی روز یکشنبه سوم اردیبهشت ماه در حالی برگزار می‌شود که سهیل آرحیمی به عنوان ناظر ویژه انضباطی در این دیدار حضور دارد. همچنین دیدار دو تیم هوادار و گل گهر سیرجان در ورزشگاه پاس قوامین برگزار می‌شود که هادی تلاوتی به عنوان ناظر ویژه انضباطی در این دیدار حضور دارد.

کد خبر 656158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.