آخرین محدودیت‌های ترافیکی راه‌های شمالی کشور در تعطیلات عید فطر + جزئیات

رئیس پلیس راه کشور و جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، آخرین محدودیت‌های ترافیکی راه‌های شمالی کشور در تعطیلات عید فطر را تشریح کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار حسن مؤمنی، رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه در دو محور شمالی چالوس و هراز شاهد حجم بالای ترافیک هستیم، با اشاره به اعمال محدودیت‌های ترافیکی برای تعطیلات پیش رو، اظهار کرد: در محور چالوس در آزادراه تهران_شمال، شاهد ترافیک به نسبت سنگینی هستیم و در ادامه در نساء و گچسر محدوده پل زنگوله این ترافیک ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از حدود چهار صبح امروز از سمت مرزن‌آباد به سمت تهران، محدودیتی به منظور تخلیه بار آزادراه تهران شمال و جاده چالوس اعمال شده است، افزود: در صورتی که ترافیک به حالت عادی بازگردد، مسیر مذکور دو طرفه اعلام می‌شود.

رئیس پلیس راه کشور ادامه داد: درحال‌حاضر در مسیر هراز محورهای پلور و بایجان در هر دو مسیر شاهد ترافیک به نسبت نیمه سنگین هستیم، لذا هموطنان به ویژه افرادی که در این مسیر هستند، حوصله بیشتری داشته باشند و در لاین خود حرکت کنند.

وی تصریح کرد: وقتی ترافیکی به وجود می‌آید حتی اگر یک یا دو راننده به مسیر مقابل بروند، این ترافیک گره می‌خورد و مشکل ایجاد می‌شود؛ بنابراین راننده‌ها از شانه خاکی حرکت نکنند و تنها در مسیر خود باشند. مسافران با توجه به حجم بالای حرکت در این ایام، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت و از سرعت غیر مطمئن پرهیز و با آرامش رانندگی کنند.

سردار مؤمنی اضافه کرد: تا حد امکان از محور چالوس کمتر تردد شود، چراکه احتمال ریزش سنگ در بین مسیر وجود دارد و همکاران از روز گذشته در حالت آماده‌باش کامل به ویژه در محورهای شمالی یعنی قزوین _ رشت و محور چالوس، هراز و فیروزکوه هستند.

وی با اشاره به تدابیر ترافیکی اتخاذ شده برای تعطیلات، گفت: سایر محورها ترافیک پرحجم است، اما مشکل خاصی به وجود نمی‌آید. محدودیت‌هایی برای امروز و فردا به سمت شمال پیش‌بینی شده است و به طور معمول مسیرها را یک طرفه به سمت شمال هدایت می‌کنیم و از شمال به جنوب محدودیت تردد داریم.

رئیس پلیس راه کشور خاطرنشان کرد: ادامه محدودیت‌های ترافیکی به حجم ترافیک بستگی دارد، اما با این حال، امروز و فردا به سمت شمال یک طرفه و روزهای یکشنبه و دوشنبه، شمال به جنوب یک طرفه می‌شود.

آخرین وضعیت ترافیکی جاده چالوس

سردار سیدتیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، با اشاره به وضعیت ترافیکی جاده چالوس و هراز، اظهار کرد: در حال حاضر دو جاده چالوس و هراز باز بوده و هیچ مورد مسدودی در این دو محور گزارش نشده است، اما شاهد حجم بالای تردد در این دو محور هستیم.

وی ادامه داد: در همین راستا توصیه ما به مسافرانی که قصد سفر به شهرهای شمالی را دارند این است که از جاده‌های چالوس و هراز تردد نکنند. محورهای پیشنهادی برای رسیدن به شهرهای شمالی جاده فیروزکوه و آزادراه قزوین_ رشت است.

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه تا دقایقی دیگر جاده چالوس در مسیر جنوب به شمال یک طرفه خواهد شد، گفت: مسافرانی که به شهرهای شمالی سفر کرده‌اند، لازم است زمان بازگشت خود را نیز مدیریت کنند.

کد خبر 656081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.