محدودیت‌های ترافیکی نماز عید سعید فطر در اصفهان و تهران + جزئیات

رئیس پلیس راهور استان اصفهان و تهران بزرگ، محدودیت‌های ترافیکی نماز عید سعید فطر را در این دو کلان‌شهر، تشریح کردند.

به گزارش ایمنا، سرهنگ محمدرضا محمدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، اظهار کرد: بر این اساس از ساعت ۱۲ شب قبل از عید سعید فطر، توقف هر گونه وسیله نقلیه در خیابان‌های مصلی و نیکبخت شرقی ممنوع است.

وی افزود: ساعت ۵:۳۰ صبح روز عید فطر نیز تردد هر نوع وسیله نقلیه در طول خیابان مصلی از تقاطع مصلی_سعادت‌آباد، مصلی_دهش و مصلی شاترگلی به سمت مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تا پایان مراسم نماز پرفیض عید سعید فطر ممنوع است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان خاطرنشان کرد: به منظور رفاه حال نمازگزاران پارک حاشیه‌ای وسایل نقلیه در محل‌های مجاز، در خیابان آزادگان، فرایبورگ، سعادت‌آباد و شیخ صدوق بلامانع است‌.

محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی نماز عید فطر در تهران

سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، در تشریح محدودیت‌های ترافیکی برای برگزاری نماز عید سعید فطر اظهار کرد: با توجه به اینکه محدودیت‌های کرونایی در سال جاری کاهش چشم‌گیری داشته است، پیش‌بینی می‌کنیم امسال نماز عید فطر با حضور شمار زیادی از افراد برگزار شود و جمعیت زیادی برای شرکت در این نماز حاضر شوند.

وی افزود: محدوده ابتدایی از مصلای امام خمینی (ره) یعنی محل برگزاری نماز عید فطر و محدوده پیرامونی آن است. در این محدوده تردد و توقف ممنوع است و از ساعت ۱۲ شب نیروهای پلیس در معابر حضور پیدا خواهند کرد و اجازه پارک خودروها را نخواهند داد. تردد نیز در این محدوده ممنوع و تنها محدوده هسته مرکزی برای برگزاری نماز عید فطر به سمت شمال مصلی خواهد بود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: محدوده دوم محدودیت‌ها شامل بزرگراه کردستان، بزرگراه شهید همت، خیابان سهروردی و خیابان شهید مطهری است و در آن پارکینگ‌ها و محل پارک خودروها پیش‌بینی شده است. این محدوده مسیری است که احیاناً اگر ضرورت داشته باشد مردم از آن برای نماز هم استفاده می‌کنند.در این بخش هم از ساعاتی قبل از شروع نماز عید فطر محدودیت‌های ترافیکی اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورتی که دو حلقه ترافیکی پیش‌بینی شده پاسخ‌گو نبود و جمعیت بیش از حد انتظار بود، حلقه سوم محدودیت‌ها نیز پیش‌بینی شده است که شامل بزرگراه شهید چمران، بزرگراه حقانی و بزرگراه شهید صیاد شیرازی می‌شود و برای اعمال محدودیت و در اختیار قرار دادن پارکینگ خودروها برای مردم استفاده خواهد شد.

سردار حمیدی گفت: چهار پارکینگ برای استفاده خودروهای شخصی در ضلع شمال و غرب محدوده مصلی پیش‌بینی شده است که شامل پارکینگ حکمت صدری یک و دو، پارکینگ بنیاد مستضعفان و پارکینگ بیهقی می‌شود. محدوده ورود و خروج پارکینگ‌های حکمت صدری، غرب به شرق اتوبان همت و محدوده ورود و خروج پارکینگ بنیاد مستضعفان شمال به جنوب بزرگراه شهید مدرس و محدوده ورود و خروج پارکینگ بیهقی از میدان آرژانتین است. این چهار پارکینگ برای استفاده خودروهای شخصی پیش‌بینی شده است و افراد می‌توانند در صورت اشباع شدن این پارکینگ‌ها در معابر حلقه دوم، خودروی خود را متوقف کنند.

وی اضافه کرد: برای پارکینگ موتورسیکلت‌ها نیز ضلع شرقی مجموعه مصلی یعنی خیابان‌های منتهی به قنبرزاده پیش‌بینی شده است. افراد برای حضور در مراسم نماز عیدسعید فطر تا حد امکان از ناوگان حمل و نقل عمومی به خصوص مترو استفاده کنند. ایستگاه‌های شهید بهشتی در خط یک و سه مترو و ایستگاه مصلی در خط یک مترو، دسترسی مناسبی به محل برگزاری نماز دارند.

کد خبر 656053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.