الکتریکی‌سازی خودروهای سنگین کالیفرنیا تا سال ۲۰۳۵

مدیران کالیفرنیا در آمریکا از تبدیل ۵۰ درصد خودروهای سنگین به وسایل نقلیه الکتریکی تا سال ۲۰۳۵ خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، الکتریکی‌سازی خودروهای سنگین سراسر ایالت کالیفرنیا از سال آینده آغاز خواهد شد و تا سال ۲۰۳۵، بیش از ۵۰ درصد آن‌ها از نوع برقی خواهد بود. این استراتژی در سال ۲۰۲۰ مطرح شد، اما از آن‌جا که پیامدهای آن فراتر از استانداردهای فدرال آمریکا پیش می‌رفت، در نتیجه مشارکت سایر نهادها نظیر آژانس حفاظت زیست‌محیطی در تحقق آن ضروری بود.

مدیران کالیفرنیا در سال جاری یک بار دیگر تبدیل ۵۰ درصدی خودروهای سنگین را با وسایل نقلیه الکتریکی، با هدف کاهش انتشار گازهای آلاینده در سراسر ایالت مطرح کردند که این بار با تأیید دولت مواجه شد. به‌دنبال این تصمیم قرار شده است تا تاریخ ذکر شده، ۵۵ درصد از وانت‌های شهری و کامیون‌های کوچک کاملاً الکتریکی شود، ضمن این‌که تبدیل ۴۰ درصد از تراکتورها و ۷۵ درصد از اتوبوس‌های عمومی و کامیون‌های بزرگ‌تر نیز تا سال ۲۰۳۵ به وسایل نقلیه الکتریکی در رأس تصمیمات مدیران قرار دارد.

الکتریکی‌سازی خودروهای سنگین کالیفرنیا تا سال ۲۰۳۵

برنامه‌ریزان کالیفرنیا پیاده‌سازی این پروژه را به طور رسمی به قوانین ایالت افزوده و مدعی شده‌اند این اقدام نقش مهمی در کاهش انتشار کربن و به دنبال آن، به حداقل رسیدن اثرات جزایر گرمایی و آلودگی هوا ایفا خواهد کرد، ضمن این‌که در بهبود وضعیت اقتصادی از طریق کاهش نیاز به اجرای اقدامات پرهزینه برای به حداقل رساندن انتشار کردن در معابر شهری اثربخش خواهد بود.

البته الکتریکی کردن خودروهای سنگین کالیفرنیا خود مستلزم صرف هزینه بسیار بالایی است که می‌تواند چالش‌های بسیاری را پیش روی مدیران قرار دهد، با این حال پیاده‌سازی طرح جدید مزایای را برای ایالت آمریکایی به ارمغان خواهد آورد که نه‌تنها این هزینه را جبران خواهد کرد، بلکه سودهای بعدی را نیز به دنبال خواهد داشت. در این راستا، مدیران هزینه لازم به منظور خرید باتری‌های الکتریکی برای خودروهای جدید را هزاران پوند ارزیابی کرده‌اند و این در حالی است که سایر خدمات مربوط وسایل نقلیه الکتریکی مانند نصب ایستگاه‌های شارژ مستلزم صرف هزینه‌های بسیار بیشتر است.

الکتریکی‌سازی خودروهای سنگین کالیفرنیا تا سال ۲۰۳۵

کد خبر 656030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.