سرانه فضای سبز هر شهروند ۸ مترمربع است

شهردار دستگرد سرانه فضای سبز شهروندان این شهر تا سال گذشته را یک متر اعلام کرد و گفت: استاندارد فضای سبز پنج تا ۶ متر برای هر شهروند است که در اواخر سال گذشته و اوایل امسال با اضافه شدن باغ بانوان، این سرانه به ازای هر شهروند، به هشت متر رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر رحیمی امروز _چهارشنبه سی‌ام فروردین‌ماه_ در نشست خبری، اظهار کرد: باغ بانوان دستگرد با ۲۳ هزار متر مربع مساحت از جمله بهترین مجموعه‌های اختصاصی بانوان در استان اصفهان و کشور است.

وی افزود: این باغ فضایی دلنشین، آرام و مفرح برای بانوان ایجاد کرده که به همین دلیل ظرفیت رزرو آن تا پایان اردیبهشت و نیمه خردادماه امسال تکمیل شده است.

شهردار دستگرد با بیان اینکه این شهر مطابق با آخرین آمارگیری نفوس و مسکن سال ۹۵ بیش از ۱۷ هزار جمعیت دارد، گفت: دستگرد خطه کشاورزان صیفی‌کار و مهاجر است که شماری از آنها در دیگر کشورها نیز مشغول کشت و کار و توسعه کشاورزی و زراعت هستند.

وی تصریح کرد: سال ۱۴۰۰، ۲۰۰ میلیارد ریال بودجه شهرداری بوده و همان سال با وجود بدهی سنگین نقدی و ملکی، این بودجه با تحقق ۱۵۰ درصدی همراه بود. همچنین در سال گذشته بودجه روی ۳۰۰ میلیارد ریال بسته شد که به میزان ۵۵۰ میلیارد ریال محقق شد.

بودجه ۵۰۰ میلیارد ریالی شهر دستگرد

رحیمی با اشاره به اینکه بودجه امسال مصوب شورای اسلامی شهر دستگرد ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است، افزود: طی سال جاری همزمان با اجرای طرح‌های کوچک و خرد، برای اجرای پروژه‌های اصلی و کلان نیز اقدام شده است.

وی اظهار کرد: طی یک سال و نیم گذشته طرح‌هایی با سابقه رکود و سکون ۴۰ ساله به بهره‌برداری و اجرا رسیده که سابقه نداشته است. آسفالت و روکش شماری از معابر جزو همین طرح‌های چندین ساله بوده و در همین مدت خیابان‌ها و معابر شهر آسفالت و لکه‌گیری شده است.

شهردار دستگرد برخوار با بیان اینکه سال گذشته طرح تفصیلی این شهر به تصویب رسیده است، ادامه داد: تصویب این طرح اقدام بسیار مهمی در پیشبرد اهداف میان مدت و بلندمدت شهرداری است.

وی ساخت پل صنایع غذایی دستگرد را از جمله اقدامات یک سال گذشته برشمرد و افزود: این سازه با هزینه ۳۰ میلیارد ریالی احداث شد و علاوه بر دسترسی عمومی، دسترسی مردم شهر «سین» به دستگرد با احداث این پل تسهیل شد.

رحیمی در ادامه به لکه‌گیری ۳۵ هزار مترمربع از معابر و خیابان‌های شهر دستگرد اشاره کرد و گفت: روکش آسفالت ۷۰ هزار مترمربع از خیابان‌ها و معابر تا نیمه اسفندماه سال گذشته انجام شد. همچنین مشکل ورودی شهر و بلوار مدافعان حرم در این مدت حل و فصل شده و عملیات اجرای این طرح نیز در دست اقدام است.

وی یکی دیگر از اقدامات شهرداری دستگرد را نصب نیروگاه خورشیدی در پشت بام این سازمان اعلام کرد و گفت: با این اقدام، برق به میزان ۲۵ کیلووات تامین شده و بخشی از آن در اختیار امور برق منطقه قرار گرفته است.

شهردار دستگرد همچنین با اشاره به خرید ۱۱ دستگاه ماشین آلات مورد نیاز شهرداری طی یک سال و نیم اخیر اظهار کرد: هفت دستگاه از این تعداد در اختیار واحد خدمات شهری است، اما مابقی که شامل سه دستگاه اتوبوس و یک دستگاه ون بوده، هنوز از طرف شرکت ایران‌خودرو تحویل شهرداری نشده است.

وی احداث و توسعه پارکینگ خودروهای سنگین را اقدام دیگر این مجموعه برشمرد و گفت: هم اکنون این پارکینگ به تعداد ۲۰۰ کامیون ظرفیت دارد و در آینده نزدیک طرح توسعه آن اجرا خواهد شد.

رحیمی سپس به تملک «خانه تاریخی حیدریان» دستگرد در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: مرمت این بنای تاریخی تا ۸۰ درصد پیشرفت کار داشت، اما رها شده بود تا اینکه در این دوره از شورای شهر، تکمیل شد و آماده بهره‌برداری به‌عنوان موزه مردم شناسی است.

وی خاطر نشان کرد: حمام قدیمی دستگرد متعلق به دوره قاجار نیز به همت شهرداری، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی و گردشگری مرمت و بازسازی شد تا به‌عنوان حمام سنتی مورداستفاده واقع شود، اما با عمل نکردن میراث فرهنگی در پرداخت سهم خود، طرح نیمه تمام مانده است.

سرانه فضای سبز هر شهروند هشت مترمربع است

شهردار دستگرد سرانه فضای سبز شهروندان این شهر تا سال گذشته را یک متر اعلام و اظهار کرد: استاندارد فضای سبز پنج تا ۶ متر برای هر شهروند است که در اواخر سال گذشته و اوایل امسال با اضافه شدن باغ بانوان، این سرانه به ازای هر شهروند، به هشت مترمربع رسیده است.

به گفته وی، تعداد پاتوق‌ها و پارک‌های محله‌ای نیز تا سال گذشته سه مورد بود و در سال جاری سه پارک و پاتوق دیگر در دستور کار اقدام و احداث قرار گرفته است.

رحیمی به ساخت مجتمع چندمنظوره شهر دستگرد اشاره کرد و گفت: این مجموعه بزرگ در صورت پرداخت مطالبات و دیون دستگاه‌های دولتی به شهرداری، تا دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تهیه بانک املاک شهر را از دیگر اقدامات دوره جدید شهرداری و شورای شهر دستگرد عنوان کرد و درباره مسکن ملی نیز گفت: هیچ زمینی برای اختصاص به مسکن ملی در این شهر وجود ندارد و تنها در صورتی می‌توان اقدام به اجرای این طرح کرد که دولت زمین مورد نیاز را از افراد صاحب زمین خریداری کند.

شهردار دستگرد خاطر نشان کرد: شهرداری این شهر ۱۷۰ میلیارد ریال از دولت و نهادهای وابسته به آن طلب دارد و در صورتی که این مبلغ به شهرداری پرداخت شود، شمار زیادی از طرح‌های عمرانی و خدماتی شهری اجرایی خواهد شد.

دستگرد زمین ندارد

حسن ملایی دستجردی، رئیس شورای اسلامی شهر دستگرد در ادامه اظهار کرد: اگر طرح تفصیلی شهر به شهرداری ابلاغ شود بسیاری از مشکلات و موانع موجود حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مسکن مهر در دوره سوم شورای اسلامی شهر اقدام و حتی کلنگ زنی شد، تصریح کرد: زمین این طرح سند نداشت و مشکلاتی ایجاد کرد، اما در صورت تصویب طرح تفصیلی بخشی از همین مسائل نیز مرتفع می‌شود.

رئیس شورای شهر دستگرد گفت: ۲۰۰ نفر در طرح اقدام ملی مسکن متقاضی بودند، اما به دلیل نبود یک متر زمین هیچکدام از متقاضیان نتوانستند کاری از پیش ببرند.

کد خبر 655904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.