موضوع اتباع در شهر دولت‌آباد برای مردم مشکل‌آفرین شده است

امام جمعه برخوار گفت: وضوع اتباع در شهر دولت‌آباد بسیار برای مردم مشکل‌آفرین شده است، مردم گلایه دارند و تقریباً هر روز به ما مراجعه کرده و بحث فرهنگی اتباع را بیان می‌کنند. امیدوارم که مرکز سازماندهی اتباع در شهرستان وجود داشته باشد تا ما نارضایتی مردم را در این زمینه کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام سید حسین محمودآبادی ظهر امروز _پنجشنبه، یکم اردیبهشت ۱۴۰۱_ در جلسه شورای اداری شهرستان برخوار ضمن تسلیت بابت فرارسیدن ایام شهادت امیرالمومنین (ع)، اظهار کرد: امیدوارم که خداوند به ما توفیق بدهد که از شب‌های قدر استفاده کنیم، در روایت داریم آورده شده که قلب ماه رمضان شب قدر است حال آنکه قلب یک عضو مهم بدن است که اگر معیوب بشود بدن دچار مشکلاتی می‌شود، شب قدر نیز همین حالت را برای درک فیوضات ماه مبارک رمضان است. امید است که در میان این اشتغالات که برای ما وجود دارد توجهی به شب‌های قدر و استفاده از برکات آن داشته باشیم.

امام جمعه برخوار ضمن قدردانی از حضور استاندار اصفهان در این شهر افزود: موضوع اتباع در شهر دولت‌آباد بسیار برای مردم مشکل‌آفرین شده است که بنده از لحاظ فرهنگی این مسئله را بیان می‌کنم و موارد دیگر را اشاره نمی‌کنم، مردم گلایه دارند و تقریباً هر روز به ما مراجعه کرده و بحث فرهنگی اتباع را بیان می‌کنند، ما تقاضا داریم که این موضوع حل شود که البته با مراجعه به فرمانداری ما را به استان می‌فرستند و استان نیز هیچ خبری وجود ندارد و برنامه‌ریزی نشده است، البته من این مسئله را به آقای جانثاری نیز گوشزد کرده‌ام، امیدوارم که مرکز سازماندهی اتباع در شهرستان به خصوص شهر دولت‌آباد وجود داشته باشد تا ما نارضایتی مردم را در این زمینه کاهش دهیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مسئله بعد، نماز در مدارس و ادارات است، در این دو سالی که بیماری کرونا به وجود آمد تجمعات تعطیل بود، اما اکنون به لطف خدا وضعیت بهتری را شاهد هستیم و می‌طلبد که ما کارهای فرهنگی را در مدارس به خصوص نماز جماعت را داشته باشیم، متأسفانه قبل از بیماری کرونا بودجه برای همه موارد حتی گروه‌های موسیقی نیز وجود داشت ولی برای نماز بودجه نبود، امید است در این دولت جدید و به همت شما عزیزان بحث نماز مدارس حل شده و اعتبارات آن تأمین بشود همچنین در ادارات نیز مقداری بی‌توجهی وجود دارد که گاهی امام جماعت به ما گله می‌کند که تنها دو نفر در نماز شرکت می‌کنند که امید است اهتمام بیشتری به این مسئله شود.

محمودآبادی ضمن اشاره به نزدیکی ایام تعطیلات تابستانی دانش‌آموزان گفت: بحث دیگر تأمین بودجه و اعتبار برای اوقات فراغت است، این مسئله بسیار مهم است چرا که در این چند سال کار جدیدی انجام نشده و ما تبعات فرهنگی آن را در جوانان و نوجوانان می‌بینیم که امیدواریم از این با بعد رها نشود و ضمن انجام کارهای عمرانی و اقتصادی و توجه به شعار سال، برای اوقات فراغت نیز غافل نباشیم.

وی افزود: ما سه مدرسه علمیه در شهرستان داریم که یکی از آن‌ها مدرسه علمیه خواهران است و تحت اشراف آیت‌الله ناصری است، دیگری مدرسه علمیه امام رضا در دولت‌آباد و دیگری مدرسه علمیه حبیب‌آباد است که این مدارس ساختمان‌های آن‌ها دچار مشکل بوده و کمبود اعتبار دارند و عنایت ویژه استاندار محترم را می‌طلبد.

امام جمعه برخوار در ادامه با اشاره به نبود مکان مناسب برای برگزاری نماز جمعه در این شهرستان، اظهار کرد: اکنون این مراسم در مسجد جامع برگزار می‌شود و لازم است مصلی برای نماز جمعه شهرستان راه اندازی شود. علاوه بر این، ساختمان برخی از ادارات شهرستان استیجاری بوده و در شأن مردم دولت آباد نیست به عنوان نمونه ساختمان ادارات پست، دادگستری و سپاه بلاتکلیف مانده و لازم است این مشکلات حل شود.

وی در پایان سخنان خود در شورای اداری شهرستان برخوار اشاره کرد: بحث شفافیت خط مسیر قطار سریع‌السیر است مردم دستگرد را نگران کرده چرا که قرار است از زمین‌های مردم عبور کرده و آنان تکلیف خود را نمی‌دانند.

کد خبر 570078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.