دستگیری عامل کلاهبرداری از شهروندان با ترفند فروش لوله و اتصالات آبیاری

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: فردی که از طریق گروهی تلگرامی با درج آگهی جعلی فروش لوازم حفاری و لوله و اتصالات آبیاری شهروندان را فریب داده و از آنها کلاهبرداری کرده بود، با تلاش کارشناسان این پلیس دستگیر شد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی از طریق یک گروه تلگرامی از آنها کلاهبرداری کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شاکیان قصد خرید لوازم حفاری و لوله و اتصالات آبیاری در فضای مجازی را داشته‌اند، با فردی از طریق تلگرام آشنا شده و با اعتماد به وی اقدام به واریز هزینه اقلام مورد نظر کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: پس از واریز وجه توسط خریداران نه تنها کالایی برای آنها ارسال نمی‌شود، بلکه گروه تلگرامی حذف و هنگامی که با فروشنده تماس می‌گیرند وی پاسخگوی تماس مشتریان نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان برای خرید یا پیش خرید کالای مورد نظر خود از سایت‌های متفرقه و فاقد مجوز یا شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند و تا حد امکان به صورت حضوری و پس از تأیید هویت و رؤیت فروشنده اقدام به واریز وجه و از پرداخت بیعانه حتی مبالغ کم خودداری کنند.

سرهنگ مرتضوی اضافه کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.

کد خبر 655899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.