اقدامات بازدارنده در رابطه با سرقت با قوت بیشتری ادامه پیدا کند

رئیس قوه قضائیه گفت: اقدامات مقابله‌ای و بازدارنده در مقوله مقابله با جرم سرقت، از ناحیه فراجا و دستگاه قضائی و قضات دادسرا و دادگاه‌ها باید با قدرت و قوت بیشتری ادامه یابد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، جلسه بررسی، پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی با حضور حجت‌الاسلام‌ محسنی‌اژه‌ای و مسئولان ذی‌ربط در دستگاه قضائی و سایر بخش‌ها برگزار شد و رئیس قوه قضائیه در این جلسه پس از استماع مطالب و گزارشات مسئولان ذی‌ربط، دستورات و توصیه‌های مهمی را درباره پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در راستای تأمین و ارتقای مقوله امنیت روانی مردم مطرح کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلام‌حسین محسنی اژه‌ای در این جلسه اظهار کرد: در مقوله سرقت، بحث تنها بر سر خسارت مادی و مالی که به فرد وارد می‌شود، نیست موضوع مهم دیگر، تهدید امنیت روانی مردم و ترس و دلهره‌ای است که بر فرد مال‌باخته و خانواده او وارد می‌شود، لذا توجه به این جنبه از جرم سرقت نیز مورد تاکید است.

وی با قدردانی از اقدامات فراجا به منظور مقابله با سرقت و کیف‌قاپی، افزود: اقدامات مقابله‌ای و بازدارنده در مقوله مقابله با جرم سرقت، از ناحیه فراجا و ناحیه دستگاه قضائی و قضات دادسرا و دادگاه‌ها باید با قدرت و قوت بیشتری ادامه یابد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به سرقت بعضی از تجهیزات و زیرساخت‌های مرتبط با تأسیسات شهری برق و آب و گاز و مخابرات و خساراتی که از این ناحیه به زندگی مردم و صاحبان مشاغل، حرف، کسبه و بنگاه‌های تولیدی وارد می‌آید، خاطرنشان کرد: در مقوله سرقت تجهیزات و تأسیسات زیرساختی مرتبط با برق و آب و گاز و مخابرات، نباید تنها به ارزش مادی این تجهیزات و تأسیسات توجه شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال هنگامی که مقداری سیم برق یا کابل برق، توسط سارق به سرقت رفت، خسارات ناشی از سرقت و تخریب این تجهیزات که به زندگی و کسب‌وکار مردم وارد می‌شود نیز باید در اتخاذ اقدامات و صدور آرای قضائی بازدارنده، مورد لحاظ قرار گیرد.

کد خبر 655818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.