آب شهرک‌های صنعتی سامان تامین شود

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: کمبود آب در شهرک‌های صنعتی شماره یک و دو شهر سامان، منجر به تعطیلی این کارخانه‌ها شده است که می‌طلبد تامین آب آن‌ها در دستور کار مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز _چهارشنبه سی‌ام فروردین‌ماه _ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اجبار سازمان بازرسی مبنی بر کاهش عوارضات و بهای خدمات سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: اجرای این موضوع موجب بروز مشکلات عدیده‌ای برای شهرداری‌ها و ورشکستگی شهرداری‌ها خواهد شد.

وی افزود: تقسیم ناعادلانه ماشین‌آلات سنگین و اعتبار تخصیصی بحران بین بعضی شهرستان‌های خاص و سهم شهرستان‌های استان از تخصیص اعتبارات سفر رئیس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت سیزدهم به بام ایران، باید مشخص و اطلاع‌رسانی شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: کمبود آب در شهرک‌های صنعتی شماره یک و دو شهر سامان، منجر تعطیلی این کارخانه‌ها شده است که می‌طلبد تأمین آب آن در دستور کار مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.

وی تاکید کرد: تأمین اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره شهرستان سامان از جمله ساختمان فرمانداری و ثبت احوال آن و بخشداری زاینده رود از مطالبات مردمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

چهلگردی با تاکید بر لزوم تأمین اعتبار برای مرمت و بازسازی پل تاریخی زمان‌خان با توجه به ریزش پایه ضلع شمالی و پایه میانی افزود: مشاور، طرح بازسازی این پل را آماده کرده است که تقاضا داریم با همکاری مسئولان اجرا شود.

وی اضافه کرد: بعضی طرح‌های توسعه‌ای شهرستان سامان مانند جاده حاشیه زاینده‌رود، اردوگاه آموزش و پرورش و فرهنگسرای سامان از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال‌وبختیاری در ردیف بوجه قرار داشت که هنوز تخصیص پیدا نکرده است.

سامان قطب گردشگری چهارمحال‌وبختیاری محسوب می‌شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه ۱۱ سال از ارتقای بخش سامان به شهرستان می‌گذرد، ادامه داد: در این مدت هنوز بسیاری از ادارات در این شهرستان مستقر نشده‌اند و تعدادی از ادارات نیز با نمایندگی و یک نیرو در حال ارائه خدمات به مردم هستند و نماینده آن‌ها نیز اختیارات قانونی برای رفع مشکل را ندارد.

وی تصریح کرد: نمودار اداری اداره ورزش و جوانان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، راه و شهرسازی و بسیاری از ادارات دیگر در این شهرستان کامل نیست و به‌صورت نمایندگی اداره می‌شود؛ اداره میراث فرهنگی سامان در یک زیرزمین اجاره‌ای فعالیت دارد، این در حالی است که شهر سامان قطب گردشگری چهارمحال‌وبختیاری محسوب می‌شود.

چهلگردی با اشاره به اولویت مطالبات فرهنگی مردم استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: فرهنگ عمومی مجموعه منسجم و نظام‌یافته‌ای از اهداف، ارزش‌ها، عقاید، باورها و هنجارهای مردم است که متعلق به یک جامعه بزرگ و مبتنی بر اندیشه و عادت شکل می‌گیرد.

کد خبر 655734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.