تکریم ارباب‌رجوع مصداق بارز رعایت حقوق شهروندی است

شهردار زرین‌شهر گفت: چنانچه رابطه منطقی میان مدیریت شهری و شهروندان برقرار باشد و آنها زمان مراجعه به شهرداری با رضایتمندی از این مجموعه خارج شوند، حس مشارکت و سهیم بودن در هزینه‌های شهری در وجود شهروندان به عنوان یک ضرورت نهادینه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین اسماعیلی‌احمدی در جمع کارکنان شهرداری زرین‌شهر، تکریم ارباب‌رجوع را یکی از وظایف مهم مدیریت شهری دانست و اظهار کرد: تکریم ارباب‌رجوع و جلب رضایت شهروندان از طرح‌های تحول اداری به‌شمار می‌آید که با هدف افزایش سطح رضایت مردم و ارتقای سطح کارآمدی نظام اداری اجرایی می‌شود.

وی افزود: شهرداری از نهادهایی به‌شمار می‌آید که به دلیل وظایف ذاتی بر عهده خود، با شهروندان در زمینه‌های مختلف در ارتباط است و در طول شبانه‌روز در بخش‌های مختلف به ارائه خدمات می‌پردازد.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه برای تکریم ارباب‌رجوع نباید تنها به شعار اکتفا کرد، خاطرنشان کرد: در آموزه‌های دینی ما و مبانی انقلاب اسلامی بر تکریم ارباب رجوع و تسهیل در کارها تاکید زیادی شده است، بر همین اساس انتظار می‌رود مدیران و کارکنان واحدهای مختلف شهرداری امور را بر اساس ضوابط نه بر اساس روابط انجام دهند و در انجام امور محوله هیچ تبعیضی میان ارباب رجوع قائل نشوند و تکریم شهروندان را در عمل به اجرا درآورند.

اسماعیلی‌احمدی با بیان اینکه شهروندان رکن اصلی یک شهر به‌شمار می‌آیند، تاکید کرد: شهروندان به عنوان وارثان اصلی شهرهای ایران هر روز از امکانات و خدمات مختلف شهر بهره‌مند می‌شوند و چنانچه رابطه منطقی میان مدیریت شهری و شهروندان برقرار باشد و در زمان مراجعه به شهرداری با رضایتمندی از این مجموعه خارج شود، حس مشارکت و سهیم بودن در هزینه‌های شهری در وجود آنها به عنوان یک ضرورت نهادینه خواهد شد.

وی تکریم ارباب‌رجوع را مصداق بارز رعایت حقوق شهروندی دانست و تصریح کرد: نحوه درخواست‌ها از شهرداری در طول زمان تغییر کرده و تلاش شده است مدیریت شهری نحوه خدمت‌رسانی به شهروندان را به‌روز کند، معتقد هستیم در این مسیر و برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان باید مطالبات بحق آنها را بدانیم تا علاوه بر اینکه به رفتار و دیدگاهی یکسان دست پیدا کنیم بتوانیم بر اساس اولویت‌بندی‌های انجام شده اقدامات لازم را به سرانجام برسانیم.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع از مهم‌ترین اولویت‌های تحقق حقوق شهروندی است، گفت: شهروندانی که از حقوق خود آگاه هستند، به‌طور قطع می‌توانند به ارتقای امنیت و آسایش اجتماعی کمک کنند، از این‌رو مدیریت شهری باید به سمت آموزش و آگاه‌سازی شهروندان از حقوق خود حرکت کند.

اسماعیلی‌احمدی افزود: چنانچه شهروندان هنگام مراجعه به شهرداری مشکلی در راستای ارائه خدمت و پاسخگویی مشاهده کردند، می‌توانند آن را به شکل مکتوب گزارش دهند، این موارد را به‌طور قطع پیگیری خواهیم کرد و واحد مورد نظر را ملزم به اصلاح فرآیند کاری خود می‌کنیم.

کد خبر 655716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.