«شیمی» تضمین‌کننده بازار دانش‌بنیان است

یک دکترای شیمی آلی گفت: اگر شرکت‌های دانش‌بنیان به سمت بومی‌سازی محصولات و استفاده از منابع طبیعی روی آورند و از علم شیمی در توسعه خود استفاده کنند، قطعاً موفق خواهند شد.

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به استارتاپ‌های موجود در علم شیمی پیرامون سلامت آب، اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه سلامت آب می‌توانند از منابع دورریز نیز استفاده کنند.

وی افزود: درواقع یکی از نکات مهمی که در علم شیمی مشاهده می‌شود، مواد اولیه طبیعی و دورریزی است که خاصیت جاذبه بسیار مطلوبی دارند و از آن‌ها می‌توان در تجهیزات تصفیه آب استفاده کرد.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: از جمله مواد اولیه طبیعی که در تصفیه آب کاربرد دارد، می‌توان به پوست میوه‌ها اشاره کرد.

وی تاکید کرد: اگر شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه تصفیه آب، از این مواد اولیه استفاده کنند، می‌توانند هزینه‌های خود را کاهش دهند که این مسئله باعث کاهش قیمت نهایی محصولات نیز می‌شود.

وی در رابطه با اهمیت کاهش قیمت محصولات تصفیه آب گفت: در حال حاضر با توجه به قیمت‌های بالای تجهیزات تصفیه آب خانگی عموم جامعه قدرت خرید آن را ندارند.

یوسفی در همین رابطه ادامه داد: در صورتی که قیمت نهایی تصفیه آب خانگی کاهش یابد، با توجه به اینکه عموم جامعه به سلامت آب اهمیت می‌دهند، میزان مشتریان این محصول افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: با توجه به این مسئله اگر شرکت‌های دانش‌بنیان به سمت بومی‌سازی محصولات و استفاده از منابع طبیعی روی آورند و از علم شیمی در توسعه خود استفاده کنند، قطعاً موفق خواهند شد.

کد خبر 655633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.