دولت و مجلس با جدیت به موضوع جوانی جمعیت پرداخته‌اند

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه بیان موضوع جوانی جمعیت از زبان رهبر معظم انقلاب موجب می‌شود شوکی به بدنه کشور در حوزه‌های مختلف از قانون‌گذاری تا اجرا وارد شود، گفت: دولت و مجلس با جدیت به موضوع جوانی جمعیت پرداخته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اکبر کاوسی‌امید امروز _سه‌شنبه بیست‌ونهم فروردین‌ماه_ در کمیته بازآفرینی و توانمندسازی اجتماعی محلات با موضوع جوانی جمعیت، اظهار کرد: بیان موضوع جوانی جمعیت از زبان رهبر معظم انقلاب موجب می‌شود، شوکی به بدنه کشور در حوزه‌های مختلف از قانون‌گذاری تا اجرا وارد شده و دولت و مجلس به طور جدی به بررسی بحث جمعیت بپردازد.

وی افزود: در برهه‌ای در طول انقلاب اسلامی در موضوع جمعیت، یک اشتباه تاریخی داشتیم که البته این مورد درس‌هایی نیز به همراه داشت و اشتباه مذکور این موضوع را به کارگزاران جمهوری اسلامی گوشزد کرد که هرکجا اشتباهی بود، مسئولان به طور شفاف با مردم در میان بگذارند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه دولت و مجلس با جدیت به موضوع جوانی جمعیت پرداخته‌اند، افزود: لازمه به نتیجه رسیدن اقدامات دولت و مجلس در این حوزه، کار ایجابی و عنصر بسیار مهم فرهنگ است.

وی با اشاره به اینکه برای شکستن مسیر اشتباه طی شده باید با سرعت و جدیت بیشتر در بحث جمعیت کار کنیم، تصریح کرد: به دنبال برگزاری جلسه مشترک مرکز پژوهش‌های شورا با رئیس دانشگاه علوم پزشکی مقرر شد، موضوع جمعیت به عنوان یک مورد مشترک بین مدیریت شهری و دانشگاه پیگیری شود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: تبلیغات شهری هنرمندانه در بحث جمعیت اثرگذار است، مسابقه‌ای با هدف ارائه طرح توسط هنرمندان دغدغه‌مند در این حوزه برگزار و طرح‌های برتر انتخاب شود.

کاوسی‌امید خواستار پیگیری آموزش خانواده‌ها در بحث جمعیت به‌ویژه از طریق آموزش و پرورش شد و گفت: مسجد نیز محمل خوبی برای آموزش خانواده‌ها است و باید از ظرفیت‌های موجود به این منظور به خوبی استفاده شود؛ پیگیری سبک زندگی با محوریت جمعیت، خوراک و پوشاک از دیگر مورد مؤثر در این حوزه است و از ظرفیت اساتید برجسته در این بخش نیز باید بهره گرفته شود.

وی اظهار کرد: تشکیل کارگروه جوانی جمعیت و فرزندآوری در مرکز پژوهش‌های شورا متشکل از نماینده رسانه و حوزه هنری، نماینده حوزه آموزش بهداشت و علوم پزشکی، نماینده آموزش و پرورش، نماینده شهرداری و متخصصان اجرایی از مصوبات این کمیته است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان تدوین نقشه تبلیغی جوانی جمعیت و فرزندآوری با تشکیل کارگروه تخصصی متشکل از متخصصان علمی، هنری و رسانه در مرکز پژوهش‌های شورا ظرف مدت یک ماه را از دیگر مصوبات شورا برشمرد و گفت: برنامه‌ریزی و برگزاری مجموعه هدف در انجمن اولیا و مربیان مدارس شناسایی شد همچنین برگزاری اردوهای یک روزه پرورشی برای والدین بر مبنای نقشه تبلیغی جوانی جمعیت و فرزندآوری و محتوای تخصصی تولید شده در تابستان نیز از دیگر مصوبات است.

نظام باید منابع بیشتری به جوانی جمعیت اختصاص دهد

علی رضایی، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز جوانی جمعیت را دغدغه جدی جامعه امروز برشمرد و گفت: به‌منظور ارائه برنامه‌های بیشتر، بهتر و مؤثرتر، نظام باید منابع بیشتری به این حوزه اختصاص دهد.

وی ادامه داد: چهار مقطع با جمعیت ارتباط دارد: دوران بارداری، شیرخوارگی، تحصیل و تشکیل خانواده، چهار مقطعی با هزینه‌های مشخص بوده و دولت به منظور ایجاد انگیزه و اراده باید هزینه این مقاطع را پیش‌بینی و برای تأمین آن منابع تخصیص دهد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به ظرفیت‌های موجود با هدف اقدام در حوزه جمعیت اضافه کرد: در بحث تبلیغات، شهرداری ظرفیت خوبی در حوزه اماکن تبلیغی دارد که با بهره‌گیری از آن می‌توان اقدامات قابل توجه و مؤثر و فضاسازی یکپارچه را انجام داد.

وی افزود: در نظر گرفتن برنامه‌های تشویقی اثربخش از دیگر مواردی است که شهرداری می‌تواند در این خصوص ورود کند.

کد خبر 655531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.